Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Ecu te resetten?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Elektronica
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Bactroban
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 2 Juli 2006
Posts: 105
PostGeplaatst: Di 1 Aug 2006, 11:15    Onderwerp: ecu te resetten? Reageer met quote

Ik heb een peugeot 106 xn uit '92.
Er zit een injectie op en geen carb.
Ook heb ik software erop die het toerental bijstelt.

Nu is het zo als ik de auto start na een tijd uit gestaan te hebben (3 uur).
Gaat hij meteen hoger in zijn toeren, gok zo'n 1500/2000.
Als ik dan een stuk rijd dan gaat hij bij stationair naar 850 toeren denk ik en hij slaat ook soms af.
Dit is best onhandig zeker bij drukke wegen  Shock
Het probleem is ook dat hij niet meteen kan starten maar ik 10 sec. moet wachten (beveiliging?)

Nu is mijn vraag valt er iets aan deze auto te resetten of heeft het geen nut om de - pool 30 min. los te halen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 1 Aug 2006, 12:52    Onderwerp: Reageer met quote

Je kunt 't eens proberen natuurlijk...
Het verhoogde toerental na tijdje stilstand zal de automatische choke zijn, volgens mij is 850 een normaal toerental voor een warme motor. Maar heb zelf ook wel ervaring dat zo'n automatische choke soms te vroeg het toerental verlaagt.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Di 1 Aug 2006, 13:32    Onderwerp: Re: ecu te resetten? Reageer met quote

Bactroban schreef:
Ook heb ik software erop die het toerental bijstelt.

Wat bedoel je daarmee?
Een ECU??? Of een aftrermarket dingetje?
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Bactroban
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 2 Juli 2006
Posts: 105
PostGeplaatst: Di 1 Aug 2006, 16:24    Onderwerp: Reageer met quote

Geen idee wat erin zit daarom vraag ik me ook af of er iets te resetten is.
Maar men heeft het meestal over ecu dus vandaar dat ik die maar als verduidelijking gebruik.
Autochoke klinkt inderdaad vrij logisch met wat de auto doet

Toeren kan ik niet zien  Evil or Very Mad
Ik wil een ander dashboard!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Di 1 Aug 2006, 21:55    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou zeggen maak je stappenmoter eens schoon met carb reiniger kan ook zijn dat daar een pakking stuk is dan trek die valse lucht en regelt ook niet meer bij of de stappen moter is stuk dat kan ook.
je kan altijd eens proberen te resetten maar denk dat het weinig uit maakt en de problemen blijven.
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 2 Aug 2006, 10:22    Onderwerp: Reageer met quote

850 toeren is n mooi toerental stationair. Niets mis mee.

Het uitvallen, dat kan meerdere dingen als oorzaak hebben, persoonlijk zou ik even beginnen met het uitlezen van eventuele foutcodes van de ECU. Nissan heeft op de ECU's zelf 2 lampjes zitten waarmee je de foutcodes kunt aflezen (aantal keren dat ze per lampje knipperen geeft n cijfer aan, bijvoorbeeld links knipper 9x en rechts 3 keer, dan is t foutcode 93). Hoe dat bij Peugot zit weet ik niet, in het meest ongunstige geval zul je naar de garage moeten zodat ze m aan de computer kunnen hangen.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Bactroban
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 2 Juli 2006
Posts: 105
PostGeplaatst: Wo 2 Aug 2006, 10:58    Onderwerp: Reageer met quote

Ok van die 850 toeren ben ik niet zeker gezien ik geen toerenteller heb.
Ik wil deze daarom ook zo snel mogelijk hebben.
Ook omdat ik het gewoon erin wil hebben en het dus voor dit soort problemen ook handig is!

Nu nog is een kapotte rallye vinden die in delen verkocht wordt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
misterT
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 5 Juni 2006
Posts: 66
Woonplaats: hellevoetsluis
PostGeplaatst: Wo 2 Aug 2006, 11:25    Onderwerp: Reageer met quote

haal anders de + van je accu los, en wacht een paar uurtjes, maak hem daarna weer vast. als het goed is is hij dan gereset.
_________________
WWW.TUNERSFORUM.NL WWW.TUNERSFORUM.NL
WWW.TUNERSFORUM.NL WWW.TUNERSFORUM.NL
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 2 Aug 2006, 12:43    Onderwerp: Reageer met quote

Altijd de - pool losmaken, of als je ze allebei los wil hebben dan eerst de - losmaken, en die ook als laatste vastmaken.
Kwestie van veiligheid, raak je met de + pool een stukje carrosserie maak je sluiting, en da's makkelijk zat gebeurd tijdens het losdraaien van de moeren met metalen gereedschap Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Za 5 Aug 2006, 18:33    Onderwerp: Reageer met quote

misterT schreef:
haal anders de + van je accu los, en wacht een paar uurtjes, maak hem daarna weer vast. als het goed is is hij dan gereset.

Ja? bedoel je hiermee dat de ecu dan wordt gereset?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Ma 7 Aug 2006, 17:59    Onderwerp: Reageer met quote

Ja... maar pak de - pool liever zoals jesse zegt.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 7 Aug 2006, 18:50    Onderwerp: Reageer met quote

Precies... Eender welke je losmaakt, de stroom is onderbroken omdat de kringloop niet meer rond is. Wil je persé ook de plus los, dan eerst min los en dan pas plus voor de veiligheid, en omgekeerd weer aankoppelen.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Zo 13 Aug 2006, 0:13    Onderwerp: Reageer met quote

Wel even mee opletten, bij mijn auto bijvoorbeeld moet ik na een reset van de ecu de computer opnieuw inleren (ofwel stationair laten draaien tot de koelvin in slaat) om te zorgen dat de ecu weer netjes van alle info is voorzien. Doe je dit niet dan leest 'ie alles uit terwijl de motor belast is en gaat 'ie dus uit van verkeerde "nul" waardes.

Ik weet niet of dit bij europeese auto's ooit voor komt, maar bij mijn beretta dus wel..
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Zo 13 Aug 2006, 18:16    Onderwerp: Reageer met quote

Inleren kun je normaal gesproken gewoon tijdens t rijden doen, hij hoort zich aan te passen op je rijstijl namelijk Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Zo 13 Aug 2006, 18:21    Onderwerp: Reageer met quote

idd, meestal wel... maar bij mijn wagen dus niet... (zelf ondervonden.... )
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Elektronica Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB