Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Bactroban Junior Member
| Geregistreerd op: 2 Juli 2006 | Posts: 105 | |
|
Geplaatst: Di 1 Aug 2006, 11:15 Onderwerp: ecu te resetten? |
|
|
|
Ik heb een peugeot 106 xn uit '92.
Er zit een injectie op en geen carb.
Ook heb ik software erop die het toerental bijstelt.
Nu is het zo als ik de auto start na een tijd uit gestaan te hebben (3 uur).
Gaat hij meteen hoger in zijn toeren, gok zo'n 1500/2000.
Als ik dan een stuk rijd dan gaat hij bij stationair naar 850 toeren denk ik en hij slaat ook soms af.
Dit is best onhandig zeker bij drukke wegen
Het probleem is ook dat hij niet meteen kan starten maar ik 10 sec. moet wachten (beveiliging?)
Nu is mijn vraag valt er iets aan deze auto te resetten of heeft het geen nut om de - pool 30 min. los te halen? |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 1 Aug 2006, 12:52 Onderwerp: |
|
|
|
Je kunt 't eens proberen natuurlijk...
Het verhoogde toerental na tijdje stilstand zal de automatische choke zijn, volgens mij is 850 een normaal toerental voor een warme motor. Maar heb zelf ook wel ervaring dat zo'n automatische choke soms te vroeg het toerental verlaagt. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Di 1 Aug 2006, 13:32 Onderwerp: Re: ecu te resetten? |
|
|
|
Bactroban schreef: |
Ook heb ik software erop die het toerental bijstelt. |
Wat bedoel je daarmee?
Een ECU??? Of een aftrermarket dingetje? _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Bactroban Junior Member
| Geregistreerd op: 2 Juli 2006 | Posts: 105 | |
|
Geplaatst: Di 1 Aug 2006, 16:24 Onderwerp: |
|
|
|
Geen idee wat erin zit daarom vraag ik me ook af of er iets te resetten is.
Maar men heeft het meestal over ecu dus vandaar dat ik die maar als verduidelijking gebruik.
Autochoke klinkt inderdaad vrij logisch met wat de auto doet
Toeren kan ik niet zien
Ik wil een ander dashboard! |
|
Naar boven |
|
|
| ThunderBunny Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Di 1 Aug 2006, 21:55 Onderwerp: |
|
|
|
Ik zou zeggen maak je stappenmoter eens schoon met carb reiniger kan ook zijn dat daar een pakking stuk is dan trek die valse lucht en regelt ook niet meer bij of de stappen moter is stuk dat kan ook.
je kan altijd eens proberen te resetten maar denk dat het weinig uit maakt en de problemen blijven. _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 2 Aug 2006, 10:22 Onderwerp: |
|
|
|
850 toeren is n mooi toerental stationair. Niets mis mee.
Het uitvallen, dat kan meerdere dingen als oorzaak hebben, persoonlijk zou ik even beginnen met het uitlezen van eventuele foutcodes van de ECU. Nissan heeft op de ECU's zelf 2 lampjes zitten waarmee je de foutcodes kunt aflezen (aantal keren dat ze per lampje knipperen geeft n cijfer aan, bijvoorbeeld links knipper 9x en rechts 3 keer, dan is t foutcode 93). Hoe dat bij Peugot zit weet ik niet, in het meest ongunstige geval zul je naar de garage moeten zodat ze m aan de computer kunnen hangen. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Bactroban Junior Member
| Geregistreerd op: 2 Juli 2006 | Posts: 105 | |
|
Geplaatst: Wo 2 Aug 2006, 10:58 Onderwerp: |
|
|
|
Ok van die 850 toeren ben ik niet zeker gezien ik geen toerenteller heb.
Ik wil deze daarom ook zo snel mogelijk hebben.
Ook omdat ik het gewoon erin wil hebben en het dus voor dit soort problemen ook handig is!
Nu nog is een kapotte rallye vinden die in delen verkocht wordt! |
|
Naar boven |
|
|
| misterT Starting Member
| Geregistreerd op: 5 Juni 2006 | Posts: 66 | Woonplaats: hellevoetsluis |
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 2 Aug 2006, 12:43 Onderwerp: |
|
|
|
Altijd de - pool losmaken, of als je ze allebei los wil hebben dan eerst de - losmaken, en die ook als laatste vastmaken.
Kwestie van veiligheid, raak je met de + pool een stukje carrosserie maak je sluiting, en da's makkelijk zat gebeurd tijdens het losdraaien van de moeren met metalen gereedschap _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| spurlie Advanced Member
| Geregistreerd op: 16 Januari 2005 | Posts: 888 | Woonplaats: Zuid-Limburg |
|
Geplaatst: Za 5 Aug 2006, 18:33 Onderwerp: |
|
|
|
misterT schreef: |
haal anders de + van je accu los, en wacht een paar uurtjes, maak hem daarna weer vast. als het goed is is hij dan gereset. |
Ja? bedoel je hiermee dat de ecu dan wordt gereset? |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Ma 7 Aug 2006, 17:59 Onderwerp: |
|
|
|
Ja... maar pak de - pool liever zoals jesse zegt. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 7 Aug 2006, 18:50 Onderwerp: |
|
|
|
Precies... Eender welke je losmaakt, de stroom is onderbroken omdat de kringloop niet meer rond is. Wil je persé ook de plus los, dan eerst min los en dan pas plus voor de veiligheid, en omgekeerd weer aankoppelen. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| R5GTT Junior Member
| Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Zo 13 Aug 2006, 0:13 Onderwerp: |
|
|
|
Wel even mee opletten, bij mijn auto bijvoorbeeld moet ik na een reset van de ecu de computer opnieuw inleren (ofwel stationair laten draaien tot de koelvin in slaat) om te zorgen dat de ecu weer netjes van alle info is voorzien. Doe je dit niet dan leest 'ie alles uit terwijl de motor belast is en gaat 'ie dus uit van verkeerde "nul" waardes.
Ik weet niet of dit bij europeese auto's ooit voor komt, maar bij mijn beretta dus wel.. _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Zo 13 Aug 2006, 18:16 Onderwerp: |
|
|
|
Inleren kun je normaal gesproken gewoon tijdens t rijden doen, hij hoort zich aan te passen op je rijstijl namelijk _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| R5GTT Junior Member
| Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Zo 13 Aug 2006, 18:21 Onderwerp: |
|
|
|
idd, meestal wel... maar bij mijn wagen dus niet... (zelf ondervonden.... ) _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
|
|
|