Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Bactroban Junior Member
| Geregistreerd op: 2 Juli 2006 | Posts: 105 | |
|
Geplaatst: Wo 5 Jul 2006, 13:53 Onderwerp: krukaskering lek |
|
|
|
Ik ondekte dat de auto olie lekte.
Dus ik naar de garage en checken, was niks te zien dus ik eerst even een langer rondje rijden om temp. in het blok te krijgen.
Weer terug was de lekkage duidelijk te zien en het drupte onder de auto.
Nu zei de garage dat de krukaskering lek is.
Ik vroeg mij af of dit kan komen dordat er teveel olie in de motor heeft gezeten.
Het peil stond vanochtend namelijk op max.
En het was gister ook al aan het lekken.
Dus dacht ik vanochtend check even olie voor ik wegrijd. (gister had niet zoveel nut nadat de motor net uit was)
Olie is trouwens door dezelfde garage bijgevuld. |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Wo 5 Jul 2006, 14:15 Onderwerp: |
|
|
|
Ik denk niet dat teveel olie echt invloed heeft op de keerringen.
Dat is meer een puntje van gewone slijtage,
maar helaas vaak duur om te laten vervangen. _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Bactroban Junior Member
| Geregistreerd op: 2 Juli 2006 | Posts: 105 | |
|
Geplaatst: Wo 5 Jul 2006, 14:24 Onderwerp: |
|
|
|
Ok bedankt voor de snelle reactie!
Zal hem toch moeten laten maken, kan er zo niet mee doorrijden dacht ik? |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Wo 5 Jul 2006, 14:53 Onderwerp: |
|
|
|
SaphireNX schreef: |
Ik denk niet dat teveel olie echt invloed heeft op de keerringen.
Dat is meer een puntje van gewone slijtage,
maar helaas vaak duur om te laten vervangen. |
Toch wel saf, wanneer er teveel olie inzit, krijgt de keerring teveel te verwerken. En wanneer die al wat slechter is, heb je grote kans dat ie doorslaat. _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 5 Jul 2006, 16:25 Onderwerp: |
|
|
|
Maar als die slechter is is weinig olie erin alleen maar uitstel van executie want dan begeeft ie 't toch vroeg of laat 'n keer.
En tot maximum moet je 'm zonder problemen gevuld kunnen hebben. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| R5GTT Junior Member
| Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Wo 5 Jul 2006, 21:39 Onderwerp: |
|
|
|
teveel olie levert simpelweg een te hoge oliedruk op... en als je dan al wat oudere keerringen hebt heb je wel kans dat je deze er uit perst ja.... en als 'ie nog op max stond, terwijl 'ie al een dag staat te lekken, dan kun je er denk ik wel van uit gaan dat er teveel olie in heeft gezeten... (gepeild net na het rijden, en toen bij gevuld of zo.. ) _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Wo 5 Jul 2006, 22:15 Onderwerp: |
|
|
|
Het kan nog erger:
Bij Blik op de Weg reden ze een keer een rookgordijn in...
Autootje aan de kant gezet, bleek de bestuurder "voor de zekerheid"
de olie te hebben bijgevuld, "want ze moesten zo ver"...
Vraagt die agent hoveel erin gedaan is, zeggen ze "zo'n bus".
Was er 5 liter olie BIJ gegooid, bovenop wat er al in zat
@R5GTT: de oliedruk wordt volgens mij door het toerental van de oliepomp
bepaald, niet door de hoeveelheid olie in het "voorraadvat" (lees Carter)... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Bactroban Junior Member
| Geregistreerd op: 2 Juli 2006 | Posts: 105 | |
|
Geplaatst: Wo 5 Jul 2006, 22:17 Onderwerp: |
|
|
|
Ja weet niet wat ze gedaan hebben.
Maar hij heeft al aardig wat gelopen dus zal best dat het versleten is.
Zit er alleen aan te denken om misschien ook nieuwe koppelingsplaat in te doen.
Want deze is volgens mij al een beetje versleten maar weet ik niet zeker.
Want als die kering vervangen moet worden moet toch de bak eruit en kan ik netzogoed ook koppelplaat laten vervangen of is dat beter om te doen als die echt op is? |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Vr 7 Jul 2006, 12:19 Onderwerp: |
|
|
|
Hoe lang zitten die koppelingsplaten er al op? (hoeveel km)
Als hij toch dicht bij t einde van zn latij zit zou ik m inderdaad in 1 keer meedoen als de bak er toch af ligt. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Bactroban Junior Member
| Geregistreerd op: 2 Juli 2006 | Posts: 105 | |
|
Geplaatst: Di 11 Jul 2006, 17:37 Onderwerp: |
|
|
|
Vandaag is hij gerepareerd.
Tevens is de koppelingsplaat vervangen, deze zat onder de olie en slipte door zoals ik al vermoedde. |
|
Naar boven |
|
|
|
|