Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Flame kit pro deel 2

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Uitlaten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Di 4 Jul 2006, 16:24    Onderwerp: Flame kit pro deel 2 Reageer met quote

Altijd heb ik het dat als ik ergens op wil antwoorden dat het topic op slot is. Evil or Very Mad  Ik begin zelfs tegeloven dat het Car Tuning Forum ergens een pak huis vol met slotjes heeft waar ze van af moetten. Confused

Maar om ontopic te blijven.
Er zijn 3 manieren ehh 4 manieren om vlammen te krijgen.
Je kunt je uitlaat spruitstuk doorzagen en dan vier stukken pijp er aan lassen die recht door de moterkap naar boven komen, geeft echt mega vette vlammen  Laughing
De andere manieren zijn door power of te wel vet te tunen.
dan heb je de flame kit die jij zegt en dat molt echt je blokje
en je hebt de manier wat je ook al zei een gas tankje
en dat hoeft niet onveilig te zijn.
Toevallig heb ik laast nog een cursus gehad wat te maken had met brandveiligheid en dat was een brandweerman die de cursus gaf,en die zei dat het gewoon onmogelijk is dat de vlam terug slaat in de gas tank
heeft met drukverschillen en met de verhoudingen gas en lucht te maken
in de gastank zit gas en geen lucht en zonder lucht geen fik.
Ook is het bij deze manier niet schadelijk voor je blok omdat je gewoon gas blijft geven en dus er een grote druk op de uitlaat staat kan de vlam nooit terug bij de moter komen.
Bij de slechte kits wel omdat je dan eerst veel toeren maakt dan de ontsteking uitschakeld en je dus drukverlies krijgt door dat de moter geen gassen meer uitspuwd.
en zoiets is heel makkelijk te maken je hebt nodig een bobine een bougie gastank een electrische gas klep en schakelaar en een goede slang en dan is het een kwestie van wat gaten in je einddemper boren de zooi goed en vooral veilig aansluiten en en vlammen maar.
hou er wel rekening mee dat dit voor serieus grote vlammen zorgt!
gegroet TBunny
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Di 4 Jul 2006, 17:20    Onderwerp: Reageer met quote

er is nog een mogenlijkheid... of je het wil is een ander verhaal, maar als je je auto een beetje te rijk afsteld, en zorgt dat je lambda sonde een verkeerde meting heeft (ofwel dat 'ie op het verkeerde moment teveel brandstof in gaat spuiten) dan gaat 'ie bij het terug schakelen (ofwel bij snel van 't gas af gaan) ook behoorlijk vlammen hoor...
geloof me, ik heb met m'n 205 vlammen van 25-30cm d'r achter uit gegooid....
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Di 4 Jul 2006, 17:47    Onderwerp: Reageer met quote

ja zeker dat is ook nog een mogelijkheid en die is heel eenvoudig en goed koop te doen.
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 4 Jul 2006, 18:03    Onderwerp: Re: Flame kit pro deel 2 Reageer met quote

ThunderBunny schreef:
Toevallig heb ik laast nog een cursus gehad wat te maken had met brandveiligheid en dat was een brandweerman die de cursus gaf,en die zei dat het gewoon onmogelijk is dat de vlam terug slaat in de gas tank

Als daarvoor een veiligheidsklep voorzien is die daarvoor zorgt kan 't redelijk veilig zijn, maar helaas wordt bij veel zelfbouwprojectjes veiligheid nogal eens vergeten...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Wo 5 Jul 2006, 6:13    Onderwerp: Reageer met quote

jep jesse je hebt gelijk je moet het wel veilig maken en das niet zo'n probleem.
maar de meeste hebben daar geen zin in.
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
misterT
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 5 Juni 2006
Posts: 66
Woonplaats: hellevoetsluis
PostGeplaatst: Wo 5 Jul 2006, 6:51    Onderwerp: Reageer met quote

ik blijf erbij dat het nergens op slaat. tenzij je je auto dik hebt getuned natuurlijk.
als je voor het stoplicht staat te 'vlammen', sta je flink voor paal als je dan zoek wordt gereden.
_________________
WWW.TUNERSFORUM.NL WWW.TUNERSFORUM.NL
WWW.TUNERSFORUM.NL WWW.TUNERSFORUM.NL
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 5 Jul 2006, 13:06    Onderwerp: Reageer met quote

Ja ben ik het ook helemaal mee eens.
Als de auto zo ver getuned is dat die bij vol optrekken vlammen spuugt is dat leuk, anders vind ik 't net zo nep als een geluidsmodule die een turbofluitje of een dumpvalve nadoet Confused
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 5 Jul 2006, 21:33    Onderwerp: Reageer met quote

Vlammen moeten vanzelf komen, of achterwegen blijven is mijn opinie...

Ik vind dat t zelfde als heel mooie speakers, subs en amps in een auto gooien, die achteraf dummy exemplaren enkel voor alleen de show zijn, die niet eens geluid kunnen produceren... dat zou ook té gay zijn.

Wel wil ik even melden dat als jij je ontsteking onderbreekt dat er nog altijd een drukverschil is, nog altijd draait je blok, zuigt dus lucht aan, en gooit die lucht er dus ook uit. Dit betekend dat er een flow is. Vooral omdat je tijdens die procedure gewoon je gaspedaal tegen de vloer houdt, gasklep open = lucht naar binnen.

Te rijk mengsel is potentieel gevaarlijk voor je motor omdat de (onverbrande) benzine je oliefilm van de zuigerwand afspoelt... je smering is dan dus naatje.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Wo 5 Jul 2006, 21:43    Onderwerp: Reageer met quote

is dat zo ja ? toch alleen maar als je slechte zuigerveren hebt of zo... tenminste, als het goed is komen benzine en olie nooit bij elkaar (of iig toch minimaal na enige slijtage) dus dan komt je olie film vanuit het carter, en smeert de zuiger+veren van onder af...

Ik kan er langs zitten hoor, maar volgens mij gaat 'ie van een te rijk mengsel alleen maar meer zuipen (en onder de juiste omstandigheden ook vlammen, om nog enigzins on-topic te blijven... lol )
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Vr 7 Jul 2006, 12:26    Onderwerp: Reageer met quote

Nope, je hebt dan wel schraapveren, maar een zeer dunne oliefilm blijft normaal altijd langs je cilinderwanden als smering en koeling. Anders zou t contact tussen schraapveer (zuigerveer) en cilinderwand gewoon metaal op metaal zijn, en zoals je allicht al vermoed, dat gaat niet (lang) goed. Normaal bij de ontbranding zal die oliefilm blijven zitten, en verbrand er zelfs niks van die oliefilm. Echter, onverbrande benzine spoelt zo de oliefilm van je cilinderwandjes af, waardoor er geen oliefilm tussen zuigerveer en cilinderwand bestaat... de rest kun je allicht zelf bedenken 'the beginning of the end'.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Uitlaten Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB