Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Fiksing Bunny's GSI
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Vr 23 Jun 2006, 8:07    Onderwerp: Reageer met quote

Zo net terug van een solicitatie gesprek wat voor mijn gevoel best goed liep, Nu dus even afwachten of ik daar kan beginnen.
Zoals sommige op het forum al weten zal de GSI automaxx niet gaan halen.  Sad
blijkt dus dat het onderblok helemaar verrot is en ergens gescheurd is. Crying or Very sad
wat dus gaat betekenen dat er een ander blok in moet.
heb 2 opties kan een goede 16v kopen met digidash en die reviseren
of ik kan gaan voor een turbo blokje, Nadeel van het turboblokje is dat die al 168D gelopen heeft en ik dan dus weer even moet sparen voor ik die kan gaan reviseren. het liefst zou ik gaan voor een ecotec turboblokkie, en de reden daarvoor ze zijn jong hebben weinig km's achter hun kiezzen en opel garandeerd dat de turbo evenlang mee gaat als de auto zelf. nadeel is dan weer de prijs kosten tussen de 3500 en 4500 euro. en op dit moment is er geen te krijgen dus moet ik er op gaan wachten.
wat ik ga doen weet ik dus nog niet ligt een beetje of ik de baan krijg.
een andere auto kopen is natuurlijk ook een optie maar dan zit je weer met het probleem vindt maar eens een leuke snelle auto voor een fatsoenlijke prijs die niet afgezeken is geworden. keuzes genoeg dus.
wat het gaat worden de tijd zal het ons leren.
maar mijn voor keur gaat uit naar een turbo blokje  Very Happy
wordt vervolgd.
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Vr 23 Jun 2006, 8:58    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat je spoken ziet, in je hoofd is alles gescheurd. Vertel me eerst maar eens waarom je vermoed dat je blok gescheurd is....

Een turboblok is leuk, maar niet als daily driver.

Een Eco-s**t blok zou k niet doen, kost je meer dan je terug krijgt, en de claim dat de turbo even lang mee gaat als het blok zegt mij meer over het blok dan over de turbo. Elke turbo slijt en daar kom je niet onderuit, tussen de 150.000 en 200.000 km heeft een turbo t toch echt gehad, en meestal zelfs iets eerder. Uitzonderingsgevallen van mensen die alleen extreem lange afstanden rijden zijn mogelijk, maar over t algemeen kun je ervanuit gaan dat een turbo, net als elk ander onderdeel een beperkte levensduur heeft.

Heb je een daily bitch nodig? Paas me 450 euro, en neem de 323 over, best pittig wagentje voor een 1.3, technisch in orde, en dan heb je iig weer een dagelijksvervoersmiddel voor je zelf. Eigenlijk wil ik er 500 voor hebben, maar gezien je nog 50 van me krijgt, verrekenen we dat zo dan wel als je interesse hebt. Gooi er een paar likken verf tegen en je hebt voor weinig een leuk bakje met bodykit, sportinterieur, en heel zuinige 16v motor waarmee je lekker per maand geld over houd om in je GSI te steken.

Grtjes,
Michiel
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 23 Jun 2006, 9:50    Onderwerp: Reageer met quote

Je wist het al, op dat vlak ben ik het met Maximus eens dat een turbo niet ideaal is als daily driver en voor veel korte afstanden.
Persoonlijk zou ik gaan voor een 16v blokkie en die reviseren, dan heb je om te beginnen een mooi en vooral zeer betrouwbaar blok met toch potentieel om er zonder turbo wel leuke vermogens uit te kunnen halen.

Over die gescheurde onderblok dan. De reden is dat na de vervanging van de koppakking laatste keer er na een uurtje proefdraaien veel olie in het koelvloeistof reservoir zat.
Freestyler en ik hebben meer het idee dat die drap mogelijk nog in de leidingen zat en het de moeite waard is het hele systeem nog 'n keer schoon te maken, en dat het tekort aan vermogen dat er was bij de eerste proefrit waarschijnlijk te wijten is aan 1,5 jaar oude benzine.

Enne Maximus gaat de 323 dan toch binnenkort de deur weer uit?
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Vr 23 Jun 2006, 10:08    Onderwerp: Reageer met quote

Jup. Die gaat eruit. Als je interesse hebt hoor ik t wel Wink Ook als andere een goedkope, pittige en betrouwbare daily bitch zoekt waarvan t uiterlijk niet ertoe doet, of die het geld wilt uitgeven om m strak te laten maken en te spuiten, want dan heb je echt n gaaf bakkie gezien ie al n bodykit en alles heeft, dan is ie voor 500 te koop.

Bunny, met alle respect, maar ik denk dat je minder snel dingen moet roepen. Meten is weten, maar als iets mis gaat denk je meteen aan doom scenario's. Ik ben ook nog altijd van mening dat met die vorige kop niets mis was maar er lucht in je koelsysteem zat. Gezien hij alleen te warm werd, en verder best mooi liep.

Er zit zeker weten nog drap in je leidingen, zet een tuinslang op de ene ingang van je koeling, de andere koppel je los, en laat t n paar minuten flink doorspoelen met de kraan flink open zodat er ook wat druk is. Budget motorflush. Als je blok dan gescheurd zou zijn dan heb je meteen vijvertjes water in je blok, dus ook dat weet je dan meteen. Very Happy

Je vermogen zal idd door antieke benzine zijn, en dit is potentieel wel schadelijk. Even aftappen en hervullen. Vergeet ook niet dat je wagen anderhalf jaar stil gestaan heeft, zal nog wel even duren voor alles weer perfect is. Heb je trouwens ook je ontsteking gecheckt en op tijd gezet? En ook al ben je er niet aan geweest, toch checken!
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Vr 23 Jun 2006, 12:02    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wilde hier al niet meer op reageren.

Maar met max erbij zijn we met 3en die alle 3 op 1 lijn zitten (wat zowiezo nooit echt snel voorkomt)

En een tuinslang flush........ wel goed om er achter te komen of er iets gescheurd is of niet.

Moet me wel bij max aansluiten met het feit dat je overal scheuren ziet bunny  Confused
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Vr 23 Jun 2006, 12:26    Onderwerp: Reageer met quote

Anders moeten we een autoambulance regelen, dat ding van bunny eens mee nemen, en er zelf eens mee aan de slag gaan chris, ik heb wel t idee dat we t ding binnen n weekendje goed lopend kunnen hebben samen.

Blijft wel zonde van die kras in cilinder nr. 4, maar echt mega diep was die geloof ik niet echt... Druk zal hooguit n klein tikkie hoger worden in t carter, en cil 4 zal n klein beetje minder compressie geven tov de overige 3. Rijdend moet t ding wel goed te krijgen zijn denk ik.

T is dat ik dit weekend niet aan n ander zn bak kan sleutelen, gezien ik zelf nog even wat dingen heb af te wikkelen.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Vr 23 Jun 2006, 16:00    Onderwerp: Reageer met quote

die kras is toch iets dieper dan je denkt, oliedop danst behoorlijk

Maar los daarvan, loopt dat ding gewoon. iig goed genoeg voor dagelijks gebruik, zonder gekke dingen te doen.

welles waar iets minder dan wanneer er geen kras in de wand zou zetten

En veel beter wanneer er nieuwe benzine met een nieuw filter in zou zitten
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Vr 23 Jun 2006, 18:52    Onderwerp: Reageer met quote

nee kerel het blok is gewoon naar de kloote.
heb hem nog een paar keer een tijd laten lopen en er komt steeds meer olie in het koel resevoir.
plus waarom had ik het dan niet bij de eerste kop die ik er op gezet heb en bij de 2de had ik het ook niet en die kop wat ik nu heb is gewoon goed is een nieuwe.
en die keren had ik ook geen drab in mijn koelvloeistof resevoir.
plus het ding rijd als of ik een 1.4 heb in plaats van een GSI de 1.4  van ma is bijna sneller dan de gsi.
zal binnenkoer de koelvloeistog er uit laten en dan vul ik hem wel met water ga aan dit blok geen enkele cent meer uitgeven en wedde ndat er dan weer drab in komt
en als je overtuigt bent dat die goed is je mag hem wel meenemen naar automaxx rij jij er maar mee maar durf te wedden dat je biddingshuizen niet gaat halen!
is dat ik het k*t ding niet naar amse kan krijgen anders wist ik het wel starten en een bak steen op het gas pedaal en het gore klote *** ding aan gort blazen!  Evil or Very Mad  Sad
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Vr 23 Jun 2006, 19:13    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb je mijn mening gegeven, en meer woorden maak ik er niet aan vuil.

Volgens mij zie je nog altijd problemen op plaatsen waar ze niet zijn.


ow en de reden waarom je bij de eerste paar koppen geen drap had... toen zat de koppakking nog goed om erin (like I told ya before)
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Vr 23 Jun 2006, 23:53    Onderwerp: Reageer met quote

Eerst liep je GSI prima, alleen liep ie snel warm, naar mijn mening door een luchtbel in je koelsysteem, naar jou mening door een gescheurde kop. Volgens jou liep ie stationair veel te bokkig, in mijn ogen liep ie voor een 8 klepper erg mooi.

Kop is toen vervangen voor een nieuwe en nu is ineens je onderblok gescheurd, met alle respect, maar van stilstaan scheurt je onderblok niet. Daarbij moet je wel heel gekke dingen met een gietijzer onderblok doen wil je t scheuren, vooral in NA vorm gaat je dat niet rap lukken, en al zeker niet terwijl je niet ermee rijd. Dan had voor je de kop, naar mijn mening onnodig, ging vervangen, er ook drap in je koelvloeistof moeten zitten, en die was mega schoon. Dus het onderblok zou in de tussentijd ergens gescheurd moeten zijn, hoe doe je dat zonder met t ding te rijden?? Want rijden gaat niet zonder kop.

Ik denk dat je je te veel doom scenario's in je hoofd haalt. Doe een flush van je koelsysteem zodat t helemaal schoon is, vul m opnieuw af, ontlucht m, en zie dan eens hoe t gaat. Je hebt al in mijn ogen 1 keer te veel geld uitgegeven aan t ding met die nieuwe kop, terwijl ik, en daar stond jesse naast, je heb gezegd dat je je koelsysteem eens goed moest ontluchten, maar volgens jou was een opelblok zelfontluchtend. Mijn mening erop werd je zelfs geaggiteert van, jij wist immers wel hoe t blok in elkaar stak. Nu 1 kop verder, 1 koppakking verpest omdat je vond dat t controlleren wat ik nog wilde doen voor het monteren van de kop onnodig was, en hij toch verkeerd om lag dus, waar ik tamelijk van baalde na de dagen die ik er met je aan gespendeerd heb. Ook hoorde ik geruchten over een kapotte ECU die gewoon een losse aardingskabel bleek te zijn na nadere troubleshooting.

Over het vermogen van het ding, dat vind ik niet vreemd! Je mag blij zijn dat t ding nog wilde starten op de zwaar verouderde benzine, wat ten eerste je filters kan verstoppen, en ten tweede erg slecht voor je blok is, omdat die brandstof helemaal niet meer de samenstelling heeft nu die het hoort te hebben door de tijd heen.

De ontsteking is zover ik weet ook niet meer gecontrolleerd met een stroboscoop lamp, kan best dat die niet helemaal staat zoals ie hoort te staan, wat ook het vermogen beinvloed.

Maar ook dit keer weet je t weer beter. Met alle respect, maar ik denk dat Freestyler en ik een berg meer ervaring hebben als t op motoren aan komt, maar goed, als je wederom te veel geld wilt uitgeven waar het niet nodig is, dan zal ik je zeker niet meer proberen tegen te houden. Ik vind echter wel dat je het jezelf extreem moeilijk en duur maakt en wil je ten zeerste afraden om er ooit ook maar een turboblok in te hangen, gezien een NA al zoveel problemen oplevert.

Zodra er ook maar een klein iets mis gaat, ga je zonder eerst echt onderzoek te verrichten al roepen wat het is, en het blindelings vervangen, in mijn ogen heb je er al zoveel onnodig geld in gestoken dat je je blok net zo goed had kunnen laten reviseren door een erkend bedrijf. Maar goed, dat zijn niet mijn zaken. Echter ben ik wel benieuwd hoe lang je nu zo door wilt blijven gaan met geld weggooien voor je eens iets aan wilt nemen.

Troubleshooten kost geen geld, maar het spaart je een boel, en al voorens te troubleshooten, metingen te verrichten of wat dan ook roep je al meteen nu dat t je onderblok is. Ga je nu zo door met alles te vervangen tot je het eigenlijke probleem gevonden hebt, of wat is nu de planning met t ding?

Let wel, ik zet dit nu niet om je te klieren ofzo, maar ik vind gewoonweg dat je spoken ziet, en je soms ook eens moet open staan voor de mening van anderen. Vaak genoeg hebben we je nou laten begaan, en telkens ben je ermee op de koffie gekomen, op zicht is n keer op je neus gaan niet erg, daar leer je van. Maar denk intussen dat het een duidelijke zaak is dat je er nog een hoop over te leren hebt.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB