Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Luchtinlaat
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Luchtfilters
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Di 6 Jun 2006, 19:20    Onderwerp: Reageer met quote

Bij turbowagens wordt ook weleens het spruitstuk in heatwrap ompakt, persoonlijk ga ik dit ook doen. Dit geeft idd een betere flow. Heeft te maken met het drukverschil tussen in de uitlaat en erbuiten, hoe heter de gassen, hoe meer plaats ze in nemen en hoe harder ze naar buiten stromen door het verschil in druk in de uitlaat tov de buitenlucht.

Een turbowagen zijn uitlaatgassen zijn vele malen hoger dan die van een N/A, dus nee het kan geen kwaad. Ook blijft het wat koeler onder je kap, ideaal voor het geval van LPG. Wel weet ik dat de verdamper vaak boven het spruitstuk geplaatst wordt, juist voor die warmte, dus ik weet niet in hoeverre dat op jou volvo van toepassing is, en welk LPG systeem je gebruikt.

Cold Air Intake zou ik niet doen, overal waar je koele rijwind kan vangen zal druk zijn, wat je motor laat afslaan. Vermogen heb je denk ik wel genoeg. Wat je wel kunt doen is een scheidingswand maken tussen je filter en de rest van je motorruim. Zodat je de warme lucht er uit de buurt houd. Je hebt dan toch betere performance door sterk koelere lucht.

Over performance heb je denk ik toch al niet veel te klagen met n 3,6 liter Wink Zo wel kun je flink wat vermogen winnen met een goed uitlaatsysteem zonder katalysators, en een goed ontworpen Y-pipe in het geval dat je een V motor hebt en een enkel uitlaatsysteem. Indien je dubbel hebt gaan ze wss direcht vanaf elk spruitstuk 1 pijp naar achteren. Maar ik denk dat als je op e-bay zoekt je al diverse uitlaten tegen komt voor je wagen. Mocht er niks te leveren zijn is er altijd wel wat op maat te maken, EPS hogezand is daar erg goed in, maar je betaalt er ook voor.

Verder, tjah, het is een Jag. Dikke directeursbak, en op deze klasse is de tuningwereld vaak niet gericht, omdat in die klasse ook weinig vraag naar die spullen is. Je ziet zelden zo'n pakkenmans voorbijsjezen in een Jaguar XK8 dik in de bodykit, flinke brulpijp, open air filter, carbon spoiler met geblindeerde ramen en hippe striping Very Happy Laat staan op de modellen als de XJ. Er kunnen dan dus wel spullen gemaakt worden, maar als t niet verkoopt worden de ontwikkelingskosten niet eens terug verdient.

Het is een mooie bak, zeker veel moois van te maken, maar je komt wel n hoop customwerk aan t doen.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Roger
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 4 December 2005
Posts: 22
Woonplaats: Sint-Oedenrode
PostGeplaatst: Di 6 Jun 2006, 20:26    Onderwerp: Reageer met quote

Hi Maximus,

Thanks voor jou uitleg...

Het wrappen doe ik idd vooral voor de temp.... de verdamper zit aan de andere kant....
Turbo zit er niet op, ik ga wel nog het motormanagement systeem aanpassen....
Het is een 3.6i xjs motor uit 1990....

Jou voorstel afscheiding heb ik wel overwogen, ik denk dat een soort van CAI wel goed gaat werken en er geen drukophoping gaat ontstaan...het is niet de bedoeling om rijwind rechtstreeks naar binnen te voeren.....zie eerdere foto's....

Kom net van EPS vandaan en ben heel tevreden nu nog meten wat de acc van 80-120km/uur duurt.....

Directeursbak? LOL  Laughing auto uit 1975 wel met airco en alle luxe.....
en ja improvisatie is de uitdaging.....
toch lekker die pkaaasssssss en zeker als ik bij een stoplicht op benzine sta en ff gas met mijn zf 4bak..... haha dan ga ik toch sneller dan menigeen verwacht van deze xj6 uit 1975 LOL Very Happy
Gewicht/pk verhouding is de boosdoener .....maar daarom wel veel comfort....

als ik nog eens wat kan sparen komt er een getunde e-type of honda S2000,..
_________________
Jaguar xj6 uit 1975 wordt onderhanden genomen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Di 6 Jun 2006, 20:45    Onderwerp: Reageer met quote

Toe maar, alle twee geen misselijke bakken! Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Roger
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 4 December 2005
Posts: 22
Woonplaats: Sint-Oedenrode
PostGeplaatst: Di 6 Jun 2006, 20:47    Onderwerp: Reageer met quote

haha ja voorlopig nog lekker dromen.....
_________________
Jaguar xj6 uit 1975 wordt onderhanden genomen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Luchtfilters Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB