Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Advies nieuwe radio gevraagd

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sassenaer
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 27 Mei 2006
Posts: 1
PostGeplaatst: Za 27 Mei 2006, 13:23    Onderwerp: advies nieuwe radio gevraagd Reageer met quote

Hoi hoi,

waarschijnlijk niet helemaal op zen plaats op dit forum, maar daar ik denk dat hier heel veel kennis zit op dit gebied toch maar even.

Ik heb een Mazda 626 van 2001 met in de deuren de standaard luidsprekers.

op zich zijn we hier tevreden over.

nu willen we onze oude sony radio cd speler vervangen voor 1 die ook mp3 kan afspelen.

Men voorkeur gaat uit naar pioneer, maar ik laat de adviezen wel over me heen komen.

ik zoek dus een fatsoenlijke radio/cd speler die mp3 kan afspelen.
wie heeft er sugesties?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Za 27 Mei 2006, 14:54    Onderwerp: Reageer met quote

Op zich kunnen voortaan de meeste (ook instap-modellen) HU's van elk merk zo'n beetje MP3 afspelen. Wel verschilt een merk van van het andere kwa klank, instellingsmogelijkheden e.d. Advies; Ga langs een audioshop, en ga daar eens kijken en 'spelen' met de diverse HU's die ze daar hebben hangen. het komt echt neer op een persoonlijk smaak/keuze die je maken gaat, vandaar. Pioneer, JVC, Sony, kenwood, Alpine, kan allemaal. De één zweert bij het ene merk, de ander vindt dat weer minder.Suc6 met de speurtocht en keuze!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 27 Mei 2006, 15:21    Onderwerp: Reageer met quote

Weinig aan toe te voegen!
Ik weet niet hoeveel je aan een radio bereid bent te besteden en wat jouw eisen zijn... Mijn keuze zou naar Alpine gaan, ze zijn niet zo goedkoop maar hebben uitgebreide instelmogelijkheden en zelfs op standaardspeakers is de klank vaak een hele verbetering al!
Maar Pioneer is zeker ook een heel goed merk!
Had je al bepaalde modellen op 't oog?
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Ma 29 Mei 2006, 18:08    Onderwerp: Reageer met quote

Na dit weekend kunnen we maar een ding concluderen je moet een 'KIJKSHOP HU hebben!"  Very Happy  hahahahahahah
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 29 Mei 2006, 19:46    Onderwerp: Reageer met quote

Sssssssst Devil
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Ma 29 Mei 2006, 21:39    Onderwerp: Reageer met quote

Verklap nou niet mn geheime wapen man Laughing
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Eric
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 11 December 2005
Posts: 206
Woonplaats: Zeist
PostGeplaatst: Vr 2 Jun 2006, 22:21    Onderwerp: Reageer met quote

Ik moet uit ervaring zeggen

ik heb een HU van Sony met groot display hij ziet er mooi uit
maar ik wist toen ik hem kocht er nog niet zo veel verstand van Crying or Very sad

DSO
En die hele lijn van Sony,newage,Xplode,rock,Jazz enz
allemaal dingen die je helemaal niet nodig heb

doe DSO op 3 aan en je hoort de tweeters schreeuwen maja ik heb m nu eenmaal in de toekomst komt een ALpine enz met een mooie EQ.

ik leef er nu mee en produceer toch 138.9 db mee.
maar mijn 1e instansie geen SONY meer.
succes.
_________________
Vw Polo Coupe
                     DLS CAR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Zo 4 Jun 2006, 13:30    Onderwerp: Reageer met quote

Daar zou k me niet zo druk om maken, ik heb dingen als bass en trebble altijd op 0 staan, EQ instellingen staan gewoon altijd op flat, en loudness/DBB/superbass e.d. altijd uit. Gewoon direct zoals t op CD staat naar de versterkers toe. T hele zooitje staat op die instellingen afgesteld. Als eens een nummer opgenomen is op een verkeerde manier, en de bas uit t nummer niet hoog genoeg is kan ik m dan iets gainen met de Bass instellingen, maar normaal staat alles dus gewoon op 0.

Zal mij dus ook een worst wezen of dergelijke dingen op een headunit zitten, want ik gebruik ze toch niet. Op zicht heeft Sony best leuke modellen in hun serie, dat DSO gewoon lekker uit laten. Voor een EQ zou ik niet een andere headunit nemen, als je een EQ nodig hebt kun je beter een echte EQ nemen die je tussen je radio en versterker op de RCA's zet... die hebben doorgaans heel wat meer mogelijkheden, en veel meer banden dan een headunit. Hiermee kun je vervolgens dan een zo vlak mogelijke RTA proberen te realiseren.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Eric
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 11 December 2005
Posts: 206
Woonplaats: Zeist
PostGeplaatst: Ma 5 Jun 2006, 6:18    Onderwerp: Reageer met quote

dat is waar,Maar wel zonde van al die functies terwijl je het niet gebruikt,Ik heb dso altijd op 1 staan HEEL soms op 2.
_________________
Vw Polo Coupe
                     DLS CAR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB