Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

:lol: oh wat zijn ze weer fier bij VW:lol:

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Marco
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 15 Januari 2005
Posts: 147
Woonplaats: België
PostGeplaatst: Do 1 Jun 2006, 18:40    Onderwerp: :lol: oh wat zijn ze weer fier bij VW:lol: Reageer met quote

"Nieuwe" motor bij VW
1.4 Motor met 170 pk.
Torretje is uitgerust met een (Roots)compressor voor de lage toerentallen tot zo'n 3.500 R/Min, dus geen turbo-gat. Het schakelt dan ook uit om geen extra weerstand te bieden.
Vanaf zo'n 1.800 R/Min pikt de turbo het op om tot het max. toerental zijn werk te doen vwb drukvulling.

 Wink En Max, is dit niks voor in de SX? Voor uw ruitenwissers aan te drijven of zo?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Za 3 Jun 2006, 11:00    Onderwerp: Reageer met quote

wow dat zijn interresante getallen!
t kan dus wel degelijk als dit zo is, waarom doen niet meer fabrikanten dat!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Za 3 Jun 2006, 11:24    Onderwerp: Reageer met quote

Nissan bouwde ooit in een grijs verleden de Micra K10 Super-sport, dit is zo'n modelletje als Longbow heeft, met 1 liter motor, en ook dergelijke gecombineerd Charger + turbo setup, uit een 1 liter motor perste ze toen net wat meer dan 150pk... So it has been done before. Let wel, dit was geen 16 kleps motortje of whatsoever!

Hier een quote van een ander forum over deze auto:

Quote:
Known as twinchargers, the Lancia rally cars employed both a turbo and a supercharger. HKS even offered an upgrade for the Toyota MR2 with a supercharger-into-turbo kit. Nissan introduced a twincharged car, the front wheel drive March. The March (Nissan Micra in Europe) was originally offered in 1982 and is still around today in Japan and Europe, where there is also a Nismo version with intake, exhaust, suspension, and Rays rims (they get all the tasty cars). A turbo model was introduced in 1985, but the twincharged version was available from 1989-1992 and only sold in Japan and Malaysia. The March Super Turbo version had an inline 4 electronically fuel-injected 930cc single overhead cam turbo and supercharged engine, the MA09ERT.


Des al niet te min, leuk vermogen voor een 1.4tje Smile

Ook heeft Nissan een 1.6 blok dat er zonder turbo en compressor 190pk uit perst (SR16VE N1), dat vind ik nou nog eens respectabel! Dit was Nissan's antwoord op Honda's 1.6 Vtec blokkie, dat er 160 uit jastte. Dus maakte Nissan zn eigen uitvoering van variabele kleptiming en lifthoogte op bijde nokkenassen.

@Marco: LOL! Laughing
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB