Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Hoeveel toeren kun je maken met een TwinCam?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Wo 1 Feb 2006, 21:37    Onderwerp: Reageer met quote

Zo beter?

Ik doe dit allemaal uit mijn hoofd en werk ook nog eens in meerdere
browsers tegelijk, dus dan wil je zoiets wel eens over het hoofd zien...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KTSC
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 30 Januari 2006
Posts: 62
PostGeplaatst: Do 2 Feb 2006, 9:16    Onderwerp: Reageer met quote

ja, ik zeg tog niks, ik verbeterde je alleen maar Confused maja, weer ontopic graag Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Di 7 Feb 2006, 22:28    Onderwerp: Reageer met quote

En dan komt het er dus op neer (ga me ook eens bemoeien met de discussie  Wink ) dat je dus 4 kleppen per cilinder hebt 2 inlaat kleppen en 2 uitlaat kleppen per cilinder,Beide inlaat kleppen gaan te gelijk open zo ook de uitlaat kleppen voordeel is dat er meer en sneller benzine in de cilinder kan en dat de uitlaatgassen er sneller uit kunnen dan bij maar 1 inlaat en uitlaat klep per cilinder met voordeel meer pk's.
Ik weet dat het bij een gsi 15 pk scheelt een 8v heeft 115 pk en een 16v heeft 130 pk
en is het zelfde blok met alleen een andere kop er op. En 9000 rpm!  Smile  Very Happy  Razz  Vergeet het maar die haalt met wat geluk 7200 rpm (  Confused  en dat haalt die volgens mij niet eens  Rolling Eyes  ) Mocht die dat wel halen dan is de koek ook echt op.  Wink   Very Happy
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Di 7 Feb 2006, 22:51    Onderwerp: Reageer met quote

Ligt gewoon n GA16DE in, en volgens mij wil die niet eens verder dan 6700 toeren.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Wo 8 Feb 2006, 0:16    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:
Ligt gewoon n GA16DE in, en volgens mij wil die niet eens verder dan 6700 toeren.

Mijn GA16DS gaat bij 6800rpm het rood in, mijn digidash
van een met GA16DE uitgeruste USA-NX ook Very Happy
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Vr 10 Feb 2006, 1:21    Onderwerp: Reageer met quote

Dan zal ie wel max 7k rpm mogen maken schat ik Smile maar of de afstelling van die motor in de primera dat ook toelaat vraag ik me af... is toch n ander soort wagentje, zo'n 100 NX, denk dat de primera's GA16 wat meer op koppel gestelt is, en die van n 100 NX meer op top end.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Vr 10 Feb 2006, 14:51    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet niet wat de top van een Primera is, maar die van mijn NX staat op 180kmh.
Dat haalt 'ie ook, zowel met dak dicht als dak open.

Maar gewicht speelt ook mee en daarmee de bakverhoudingen,
dus helemaal zeker is zo'n vergelijking toch nooit...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Vr 10 Feb 2006, 18:33    Onderwerp: Reageer met quote

twincam is nou niet bepaalt ''speciaal'' hoor...
deze maken niet meer toeren dan andere wagens...
de ene fabrikant adverteert er gewoon meer mee...

en wat boeit die 1e 1000 toeren nou die je meer maakt...daar zit toch geen koppel of vermogen meer...alleen sukkels trekken de wagen door tot in t rood...
ok als je niet tussengas wil/kan geven om op het juiste toerental uit te komen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Za 11 Feb 2006, 20:06    Onderwerp: Reageer met quote

Twin cam heeft als enige grote voordeel dat je de inlaat en uitlaat kleppen apart kunt timen.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Ma 20 Feb 2006, 21:17    Onderwerp: Reageer met quote

kunt ja....
maar dat zullen maar zeer weinig mensen doen...
en dan zou je nog zo goed een sc kunnen hebben met een aangepaste nokkenas en verstelbare tandwielen..en dan haal je tzelfde verschil voor minder geld, dan dat je 2 nokkenassen+tandwielen aan moet schaffen...

vtec is natuurlijk een ander verhaal...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Marco
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 15 Januari 2005
Posts: 147
Woonplaats: België
PostGeplaatst: Do 1 Jun 2006, 20:57    Onderwerp: 9000rpm Reageer met quote

En als je toch droomt van die 9000rpm?
Ik dacht dat de Integra zijn begrenzer lag op 9000rpm
(zit dan wel in't rood)
En de S2000 lust ook wel hoge toeren
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Do 1 Jun 2006, 21:08    Onderwerp: Reageer met quote

Koop een RX7 of RX8, die gaan -uit mijn hoofd- bij de 9500rpm het rood pas in...

Maar dit is wel een beetje een late reactie, de TS komt hier volgens mij
allang niet meer omdat zijn bluf door diverse mensen doorzien werd...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Vr 2 Jun 2006, 12:38    Onderwerp: Reageer met quote

Kereltje had als je t mij vraagt te vaak TF&TF gekeken.

Als je hoge toeren wilt zijn er genoeg leuke motoren. Honda motoren staan erom bekend toerengeil te zijn.

Nissan's SR20 is ook erg toerengeil mits je de kleppektrein goed opbouwd, de RB motoren ook... maar goed, er zijn heel veel motorblokken te noemen die toerengeil te maken zijn.

Inderdaad zijn rotatiemotoren gewoon perfect voor hoge toeren omdat ze geen dode punten kennen.

Als je een primera echt toerengeil wil maken, en meteen flink wat power wilt uit een kleine motor, neem dan de SR16VE voor de extreme toerentallen, of de SR20VE als je genoegen neemt met 8.5k rpm redline.

Ook kun je een SR20VE voorzien van de 16VE zn nokkenassen en ECU, dan heb je een 2 liter die graag 9k rpm ziet... moet genoeg zijn toch, deze combo is goed voor zo'n 220 / 230 pk, ZONDER TURBO!

Maar goed... zo kunnen we wel doorgaan, er is zoveel mogelijk.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB