Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Mijn 1e ICE projectje in opbouw (spy pics!)
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Zo 21 Mei 2006, 18:12    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse, neem volgende keer ff je digitale filmcam mee... maken we ff n videotje 'Max show's the bunny who's boss' Idea  Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Zo 21 Mei 2006, 20:32    Onderwerp: Reageer met quote

Hahahahahahahahahahahahahahahah is toch lachuh dude!  Laughing
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Zo 21 Mei 2006, 22:05    Onderwerp: Reageer met quote

Jup, wordt dat filmpje ook  Cool  Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 22 Mei 2006, 2:33    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:
ik lees het allemaal al weer te laat...

Als t nu maandag geweest was dan was me dat beter uit gekomen eerlijk gezegd. Gezien dit t vrije weekend is van mn beppie.

Laat Yordi nou een vrije maandag hebben Wink Nou ja vrij, de mensen staan uit heel Limburg met projecten bij 'm in de rij Very Happy

Quote:
Dan ben je een stuk duurder uit dan alleen honen, een setje zuigerveren, vlakken van kop en een pakkingssetje.

En hoeveel zou dit lijstje bij mekaar dan ongeveer kosten? Confused
En is ahv zo'n compressietest ook beetje te overzien op wat voor termijn ik problemen moet verwachten? Want als ik voor een hoge kosten kom te staan en het risico dat 't misgaat is groot zal 'k toch ervoor moeten kiezen niet mee te gaan naar AMSE... 1x wegslepen daar was al duur genoeg Confused

En over de deurbakken, zie andere topic Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Yordi
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 13 December 2005
Posts: 184
Woonplaats: zuid-limburg
PostGeplaatst: Ma 22 Mei 2006, 11:01    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:
Maximus schreef:
ik lees het allemaal al weer te laat...

Als t nu maandag geweest was dan was me dat beter uit gekomen eerlijk gezegd. Gezien dit t vrije weekend is van mn beppie.

Laat Yordi nou een vrije maandag hebben Wink Nou ja vrij, de mensen staan uit heel Limburg met projecten bij 'm in de rij Very Happy


ik heb idd nog de nodige projecten liggen ja  Laughing

heb je nog 'n pm gestuurd maximus.

groeten, yordi
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Ma 22 Mei 2006, 11:06    Onderwerp: Reageer met quote

Zoals ik al zei, op het moment dat t je zuigerveren zijn zou ik de auto lekker direct laten staan tot ie gefixt is.

Dat lijstje, ik denk dat je zo rond de 500 euro moet denken, denk dat je daar een heel eind mee komt. Maar om het zeker te weten zal ik eerst een cilinder lektest moeten doen bij je, dan weet ik wát er mis is, en dan kan ik eens voor je gaan informeren bij t revisie bedrijf waar ik altijd kom.

Ook kan ik eens voor je vragen wat ze tellen voor een 'verjongingskuur'. In dat geval vervangen ze alle lagers, zuigerveren, pakkingen, keringen, slijpen ze je de klepzittingen opnieuw in, vervangen de klepsteelrubbers etc etc. De laatste keer dat ik dit heb laten doen voor iemand heeft dat geloof ik zo'n 1000 euro rond gekost, maar je hebt daarna wel een zo goed als 0km blok.

Waarom is dit zoveel goedkoper dan een volledige revisie? Als je blok nog geen schade aan de cilinderwanden heeft, en er is niet echt iets stuk zoals n gat in de zuiger, een kromme drijfstang, beschadigde krukas of iets in die trend, hoeven deze dure onderdelen niet vervangen te worden, hoeven geen overmaat zuigers geplaatst te worden, en hoeft er niet opgeboord te worden. Dit drukt de kosten aanzienlijk, zowel in arbeidsuren als in materiaal. Voorwaarde is dus wel dat je er bij bent alvorens er echt heftige schade is.

Bij de SX wilde ik toen ook zo'n verjongingskuur laten doen, maar volgens de man van een ander revisie bedrijf, waar ik normaal niet kom, en waar ik de auto achtergelaten heb voor een inwendig onderzoek, was dit alles niet nodig bij het blok en was het nog in perfecte staat. Achteraf bleek dat ie het blok niet eens van binnen heeft bekeken met een endoscoop, laat staan de kop gelicht zou hebben. Grote schade was het gevolg, en om die motor nog goed te krijgen gaat een prijskaartje zijn van 3500-4000 euro inclusief uit en weer inbouwen, omdat er nodig zijn:

- Slijpen van krukas
- Nieuwe lagerschalen
- 4 overmaat zuigers, en uitwegen ervan
- Nieuwe uitlaatkleppen (2 zijn er verbrand, 6 in belabberde staat)
- Nieuwe turbo / turborevisie
- Uitboren van cilinders
- Honen van cilinders

En dan nog de andere dingen die ook bij de verjongingskuur zitten.

Dus, wees slim, en wees er op tijd bij kan ik je als tip geven.

Over AMSE, als t echt niet anders zou kunnen, dan rijd je gewoon met mij mee, ben ook vaak genoeg met jou mee gereden.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 22 Mei 2006, 14:59    Onderwerp: Reageer met quote

Thx kerel! Wink

Maximus schreef:
Maar om het zeker te weten zal ik eerst een cilinder lektest moeten doen bij je,

Kun jij dat zelf of bedoelde je bij dat revisiebedrijf? Zou niet weten wat er bij zo'n test allemaal komt kijken...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Ma 22 Mei 2006, 15:51    Onderwerp: Reageer met quote

Vanavond eerst eens de compressie meten van zen tor.

Dan weten we gelijk al wat meer.

Als dat al niet in orde is, zijn of je zuigerveren of je klep(zitting)en gaar.

En dan ben je goedkoper uit met een ander blok dan met revisie.
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Ma 22 Mei 2006, 16:05    Onderwerp: Reageer met quote

en mocht het zo zijn kerel dan wil ik ook nog wel een plekje vrij houden in de thundermobiel voor je. je komt hoe dan ook op amse!  Very Happy  Wink
Oh ja vandaag wezen shoppen


en morgen als het goed is komt de koppaking binnen een mooie nieuwe en originele opel pakking  Very Happy
even kijken of we dit weekend op de brug kunnen dan kan die gefikst worden en rijdt die dit weekend weer  Cool
kunnen we ook meteen bij jesse de undercar led kit vast maken. Cool
moet echt we lgaan lukken om alles  en dat is friso's auto en mijn gsi klaar te krijgen voor amse. Wink
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!


Laatst aangepast door ThunderBunny op Ma 22 Mei 2006, 16:42, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 22 Mei 2006, 16:37    Onderwerp: Reageer met quote

Niet alleen het ontbreken van vervoer is een probleem om op AMSE te geraken, als er hoge kosten aan herstelling/revisie verbonden zijn heb ik liever de auto zsm weer in orde dat ik er wel nog mee naar ITW en FTW kan, dan m'n geld uit te geven aan AMSE en nog langer zonder vervoer te zitten Wink

Maar ik ga nog niks te hard roepen, eerst maar eens zien wat het is en dan kan ik gaan informeren voor mogelijkheden voor 'n ruilblokkie en kosten van een herstelling/revisie.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Ma 22 Mei 2006, 18:52    Onderwerp: Reageer met quote

Freestyler schreef:
Vanavond eerst eens de compressie meten van zen tor.

Dan weten we gelijk al wat meer.

Als dat al niet in orde is, zijn of je zuigerveren of je klep(zitting)en gaar.

En dan ben je goedkoper uit met een ander blok dan met revisie.


Bij de compressie meting als een cilinder te weinig compressie heeft, dan flikker je wat olie door t bougiegat naar binnen en meet je de compressie opnieuw, is die dan ineens flink hoger dan zijn t de zuigerveren, anders zit t bij de kleppen.

Als het zn zuigerveren zijn hoeft t ook nog geen ramp te zijn, immers nog geen kantelende zuiger. Dus honen en nieuwe zuigerveren erin is dan afdoende. Dat hoeft de kop niet te kosten als we zelf voor we m naar t revisie bedrijf brengen zn zuigers en drijfstangen ff demonteren en de kop zelf lichten. Dan slepen naar revisie bedrijf, daar laten honen, nieuwe zuigerveren, drijfstangen en zuigers daar laten inzetten, en de rest zelf afmonteren.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
nielsg
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 13 Januari 2006
Posts: 53
PostGeplaatst: Ma 29 Mei 2006, 18:25    Onderwerp: Reageer met quote

nog geen nieuws?
gr niels
_________________
at those who rock, I sallut you
''born to lose, live to win''motorhead
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Ma 29 Mei 2006, 20:51    Onderwerp: Reageer met quote

Jawel, Jesse's blokje heeft netjes 10 bar compressie op cilinder 1 en 4, maar 2 komt met heel veel moeite op 9 bar, en cilinder 3 met pijn en moeite op 8 bar. Het is een zekere zaak dat het komt door de zuigerveren.

Woensdag ga ik met hem de revisie bedrijven in de regio af om te vragen wat het honen van de cilinderwanden kost, en rondvragen voor n setje nieuwe zuigerveren.

Tot die tijd houden we jullie weer even in spanning Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Pagina 4 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB