Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Bij Drempels..?

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Exterieur Styling
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bboyusman
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 24 April 2006
Posts: 52
Woonplaats: Delft
PostGeplaatst: Zo 7 Mei 2006, 12:22    Onderwerp: Bij Drempels..? Reageer met quote

Als je nou een voorbumper hebt zoals deze:



Raakt je voorbumper dan de drempel? Rolling Eyes Of moet je heel rustig over een drempel?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Zo 7 Mei 2006, 16:59    Onderwerp: Reageer met quote

hangt af van drempel tot drempel. en ik zie ook niet goed hoe hoog hij hangt aangezien hij op gras staat. maar denk wel dat je met dez nog drempels kan pakken. iig moet je zooizo rustig erover rijden
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 7 Mei 2006, 17:42    Onderwerp: Reageer met quote

Hangt van meerdere factoren af...
Natuurlijk de drempel om te beginnen, er zijn er geen 2 dezelfde en ze gaan van 'n afgerond hobbeltje tot extreem hoge en scherpe bulten... Ik zal even van een gemiddelde uitgaan...

De auto ligt laag. Maar meespelende factor is ook de lengte dat het laagste stuk van de bumper van de wielen naar voren uitsteekt. Hoe langer dat is, hoe meer kans dat je een drempel raakt voordat je wielen ertegen omhoog beginnen te rijden!
Ook de stugheid van je onderstel kan een beetje meespelen, hoe ver kan de auto nog omlaag doorveren?

Voor de meeste mensen is het drempelrijden een kwestie van zéér langzaam en schuin er tegenop en weer eraf.
Mijn eigen auto is niet extreem laag en heeft een korte bumper, en dat geeft me toch het voordeel dat ik overal nog recht tegenop kom.
Maar ken ook veel auto's die er heel wat problemen mee hebben.

Wat veel gedaan wordt is een rubber onderlip (van bijv. een Renault Laguna) eronder bevestigen. Je ziet hier weinig van gezien die mat zwart is, maar omdat het rubber is geeft het mee en beschermt het wel de mooi in kleur gespoten bumper.

Verkijk je overigens niet op wagens die écht helemaal op de grond liggen, die hebben meestal airride en komen met een druk op 'n knop weer omhoog Wink

Ik denk dat de door jou geposte auto in de categorie heel langzaam en schuin erover rijden zal passen, en dat zo'n rubber beschermstrip wonderen zal doen.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Zo 7 Mei 2006, 20:25    Onderwerp: Reageer met quote

ik erger me dood aan deze gasten in het verkeer....
met nog geen 5 km/u over een drempel... Evil or Very Mad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 7 Mei 2006, 20:48    Onderwerp: Reageer met quote

Ik erger me meer aan de drempels dan aan die gasten eigenlijk... Confused
Zelf heb ik er niet zoveel last van want ik heb een korte bumper en zo overdreven laag ligt die niet. Sommigen hier weten dat de bulten in mijn straat best flink zijn en die kom ik recht over zonder bijna stil te moeten staan.
Maar zelfs ik kom wel eens drempels tegen waar volgens mij zelfs niet-verlaagde auto's problemen mee zouden moeten hebben... Shoot
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
bboyusman
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 24 April 2006
Posts: 52
Woonplaats: Delft
PostGeplaatst: Ma 8 Mei 2006, 20:35    Onderwerp: Reageer met quote

Jullie begrijpen me verkeerd.. komt omdat ik het misschien niet goed heb uitgelegd Rolling Eyes   wat ik bedoel is . als je zo'n voorbumper op je auto zet.. raakt ie dan een drempel?  zonder je auto te verlagen of andere dingen .. bijv

dus nog ff in het kort: kan je een drempel raken als je Slechts een voorbumper hebt gemonteerd(ZONDER VERLAGINGSSETJES) Rolling Eyes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 8 Mei 2006, 20:59    Onderwerp: Reageer met quote

Het kan... Als de wagen niet verlaagd is is de kans natuurlijk kleiner maar het kan wel natuurlijk omdat de bumper lager is dan de standaardbumper...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Ma 8 Mei 2006, 21:09    Onderwerp: Reageer met quote

Helaas zijn er geen standaard regels voor vorm, hoogte, hoek en lengte van drempels,
dus gemeenten doen maar raak, zeker omdat ze in sommige gevallen gesubsidieerd worden.
(In Hilvarenbeek bijv. legden ze er 11 neer, daarvan zijn er nog maar 3 of 4 over,
omdat de claims van omwonenden mbt overlast en scheuren in gevels te duur werden)

Maar omdat er dus geen regels zijn is er niets zinnigs over te zeggen, in de ene
gemeente kan ik met mijn 100NX met standaard wielen, ophanging en bumpers
probleemloos iedere drempel nemen, terwijl in een buurdorp ik echt stapvoets
over ie $%^&(*$%$#%-dingen moet om niets te beschadigen...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
NightQrawler
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 26 November 2004
Posts: 186
PostGeplaatst: Vr 26 Mei 2006, 3:01    Onderwerp: Reageer met quote

BRYght schreef:
ik erger me dood aan deze gasten in het verkeer....
met nog geen 5 km/u over een drempel... Evil or Very Mad


ben daar ook 1 van... Sad

ik vind het ook jammer, want er zijn zat andere oplossingen.

- niet verlagen
- kleine lage obstakels ipv van slecht bestrate drempels.

ik zal keer foto van maken, in apeldoorn liggen paar van deze lage obstakels, effect is hetzelfde, je verminderd vaart om eroverheen te gaan.
naar mijn idee de ideale oplossing.(ligt er al jaren hoor).
jammer dat ze dat niet heel apeldoorn toepassen Confused

maar ik hou het bij rustig over de drempels, kost mij geld als het beschadigd en niet mijn haastige achterligger Wink

btje offtopic Embarassed

ontopic:
deze andere bumper kan lager bij de grond liggen als de originele, dus zelfs zonder verlaging zul je dan rustiger over de drempels moeten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Yordi
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 13 December 2005
Posts: 184
Woonplaats: zuid-limburg
PostGeplaatst: Vr 26 Mei 2006, 12:53    Onderwerp: Reageer met quote

deze snelheids verminderaars zijn ook te vinden in de oostelijke mijnstreek hier in limburg (NL)

binnendoor van spaubeek naar heerlen. via laar, nuth en die dorpjes wat volgen, kom je verschillende soorten tegen, een omgekeerde drempel bijvoorbeeld, dat is 'n kuil ipv een bult. of van die ronde bultjes die links en rechts op de weghelft staan, waar je met 20 km/h overheen kan. dat zorgt toch voor vaart vermindering en werkt waarvoor het moet werken
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Eric
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 11 December 2005
Posts: 206
Woonplaats: Zeist
PostGeplaatst: Vr 26 Mei 2006, 18:05    Onderwerp: Reageer met quote

drempels ken ik ja,

Sommige mensen gaan zelfs toeteren bij drempels.

ik moet sommige erg langzaam nemen,En sommige zijn zo erg hier in Zeist dat ik ze ECHT schuin moet nemen anders sta ik vast met de dorpels onder de auto.

de gene die ze heeft uitgevonden zijn eg sukkels ze denken niet aan de sportieve mensen  Very Happy  Rolling Eyes
_________________
Vw Polo Coupe
                     DLS CAR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 26 Mei 2006, 19:41    Onderwerp: Reageer met quote

Buiten de tuning om, een rijke kerel met 'n (standaard) Ferrari zal er ook niet blij mee zijn... Rolling Eyes
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Eric
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 11 December 2005
Posts: 206
Woonplaats: Zeist
PostGeplaatst: Vr 26 Mei 2006, 19:45    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb 1x zo zitten schelden ik lette niet op ree recht over 1 drempel heen en stond gewoon vast,Ik zal je zeggen er doet niets zeerder als VAST zitten op een klein *** drempeltje want je moet toch weer eroverheen Evil or Very Mad

Erger kapot aan die dingen. Rolling Eyes
_________________
Vw Polo Coupe
                     DLS CAR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Exterieur Styling Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB