Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Di 23 Mei 2006, 15:31 Onderwerp: |
|
|
|
Vaak een pulserende gelijkspanning...
Met een gode (dure) DMM schaelt 'ie vanzelf op het goede bereik
en anders moet je met een polariteitstester eerst zoeken watvoor
signaal je hebt voor je gaat meten... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Antony Junior Member
| Geregistreerd op: 30 Oktober 2005 | Posts: 177 | Woonplaats: Nijkerk |
|
Geplaatst: Di 23 Mei 2006, 16:01 Onderwerp: |
|
|
|
ff vraagje miss ook wel handig voor anderen die hier komen...
Zo`n universele toerenteller (impuslen meting)
hoe precies zijn die?!?
Ik heb voorheen eens zo digitale (numeric) toerentellertje gezien,
Maar dat was naatje dat ding was zó precies dat het aflezen bijna onmogelijk is,
graag hoor ik meer...
(( P.S. Heb het nu eigenlijks over analooge weergaven.))
Mvg, Antony. _________________ NIEUW !! : http://www.scannerworld.nl |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Di 23 Mei 2006, 18:16 Onderwerp: |
|
|
|
Ik heb er momenteel ook een universele inzitten (ooit een keer voor nop gekregen) en dat ding gebruik ik ook meer ter indicatie dan daadwerkelijk afstellen. hoewel dat ding toch vrij nouwkeurig is.
Heb ik gewoon aan gesloten op me ontsteking (heb dan ook geen diesel ) _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| BRYght Junior Member
| Geregistreerd op: 16 December 2005 | Posts: 376 | |
|
Geplaatst: Di 23 Mei 2006, 21:04 Onderwerp: |
|
|
|
makelijker is:
sluit de toerenteller aan op de plus/min van je bobine..
zelf heb ik voor t afstellen van de motor een mvt toerenteller...
deze word aangesloten op een bougiekabel of de bobinekabel(gewoon met een klemmetje)
lkkr gemakelijk en klein... is btw wel digitaal |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Di 23 Mei 2006, 21:17 Onderwerp: |
|
|
|
ja maar een diesel heb geen bobine (zie aller eerste post!)
Even los van het feit dat een toereteller 3 aansluitingen heeft (+, -, en een draad die aangesloten moet worden op de -1 aansluiting van de bobine) _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
|
Naar boven |
|
|
| J.Astroboy Starting Member
| Geregistreerd op: 1 Januari 2006 | Posts: 32 | Woonplaats: Eeklo |
|
Geplaatst: Wo 24 Mei 2006, 14:32 Onderwerp: |
|
|
|
Goed, ik heb fordworld.nl eens geraadpleegd: er zou dus aan de achterkant van m'n alternator nog een stekker moeten vrij zijn met een 'w' er op (wisselspanning) die de pulsen geeft voor het toerental. Dus die zal ik moeten hebben. Ik ga die vanavond eens zoeken...
Allen bedankt voor de info |
|
Naar boven |
|
|
|
|