Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Acculader versus voeding
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Elektronica
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Vr 28 Apr 2006, 15:31    Onderwerp: Reageer met quote

PS.een batcap is dus geen vervanger om dipjes op te vangen!
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Vr 28 Apr 2006, 15:31    Onderwerp: Reageer met quote

ow dan zit ik er naast Cool
als hij dat allemaal kan wat is zijn kostprijs dan wel niet??
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Vr 28 Apr 2006, 15:39    Onderwerp: Reageer met quote

hier heb je een link naar een batcap site daar vindje ook meer info over de batcap zelf. http://www.batcap.net/index1.htm
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Vr 28 Apr 2006, 16:04    Onderwerp: Reageer met quote

de 800 cap kost omgerekend 152.95 euries
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Vr 28 Apr 2006, 16:30    Onderwerp: Reageer met quote

wat is het opeens rustig in dit topic!  Laughing  Cool  hahahahahahahahah
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Vr 28 Apr 2006, 22:34    Onderwerp: Reageer met quote

De BatCap is volgens die site een accu met de karakteristieken van een Condensator...

Als je trouwens kijkt in hun installatieschema's geven ze zelf wel aan dattie
ERBIJ komt net zoals een Condensator, dus NIET in plaats van de accu...


_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 28 Apr 2006, 22:38    Onderwerp: Reageer met quote

Dat figuur 4 een nadrukkelijke "Never!" krijgt begrijp ik niet helemaal... Confused
Daarnaast vreemd dat ze in de meeste schema's de batcap ná de versterker aansluiten, en in slechts eentje ervoor...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Vr 28 Apr 2006, 22:52    Onderwerp: Reageer met quote

Dat NEVER slaat op de massa: zij stellen dat koper veel beter geleidt dan
staal en je dus iig voor de BatCap een koperen leiding moet gebruiken...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Vr 28 Apr 2006, 23:50    Onderwerp: Reageer met quote

dan heb je de site niet goed gelezen met zegt uitdrukkelijk dat je de batcap direct op je versterker moet aansluiten.
dat hij gekoppelt is aan de accu is ook wel logiesch die wil je ook weer op laden en via de accu komt de laadstroom van de dynamo.
je zou ook een dynamo in plaats van een accu kunnen gebruiken of de bij behorende lader dan heb je de accu niet nodig.
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 29 Apr 2006, 0:21    Onderwerp: Reageer met quote

Hangt er vanaf hoeveel stroom je nodig hebt en hoeveel de dynamo kan leveren Wink
Maar kan natuurlijk...
En ik ging uit van hetzelfde principe van aansluiten als een gewone cap, van accu eerst naar de cap en dan door naar de amp...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Za 29 Apr 2006, 2:36    Onderwerp: Reageer met quote

Plus men adviseert ook om een zwaardere dynamo en of een sterkere accu  te plaatsen maar elk beetje nadenkend persoon doet dat al als die een dikke instal in de wagen bouwd.want alles valt of staat met de voeding  van de auto je kent vast de kreet you need power to get power! en dat is helemaal waar.
Ik had eerst een 60 amp dyna in de auto zitten is vervangen voor een van 85 amp
is nu ook niet een hele berg meer maar 25 amps, Maar wel genoeg om er toch voor te zorgen dat mijn 2 versterkers meer sap krijgen. tevens heb ik ook een 74 ah accu erin zitten. en dat samen zorgt er voor dat mijn voeding geen krimp geeft ook niet onder de zwaarste belasting.
samen met de dyna is dat voor mijn setup al een beetje te veel ook de reden dat ik geen condensator heb is gewoon niet nodig heb geen dipjes in de boordspanning.
En om dan een voor de looks te nemen vind ik onzin, Maar die 800 batcap staat al een tijdje op mijn lijstje zeker voor de prijs is ong even veel als een top merk condensator van een farad of 2! en daar kan je ook een voltmetertje op zetten. en als je de zwaarste neemt kun je die gebuiken als vervanging van je normale accu!Alleen als men zegt voor de prijs bel dan weetje genoeg die zal dan wel een flinke duit kosten. maar die batcap 800 kan 800 piek amps leveren geen versterker  terwereld die die helemaal leeg trekt of je moet gaan draggen dan is het een
anderverhaal. en dit is nog maar een van de techniekken er bestaan ook andere accu's die heel plat zijn en ook tering veel stroon leveren alleen zijn die nog erg duur en er zijn weer wat doorbraken gemaakt in battrij techniek dus voor ons audio fanaten komt er binnenkort heel wat leuk spul beschikkbaar zelfs accu's die filnterdun net folie en die kun je dus ook buigen in elke gewenste vorm.
Wat weer ongekende inbouw mogelijk heden bied.
maar goed we gaan weer eens off topic zoals als altijd!  Laughing
maar nu weet je dus wat het verschil is tussen een lader en een voeding is eigenlijk als je wat voor events zoek gewoon kijken wat je het meeste amps geeft voor de laagste prijs. en ee ntip voor iedereen als je een voeding koopt zorg er dan voor dat die minimaal 20 ampere kan leveren is in jou geval met een amp genoeg voor mij al aan de krappe kant met 2 versterkers die 30 amp voeding was wel goed er voor helaas zoals je weet is die gesneuvelt op ftw.
En ik blijf er bij dat aggeraat was niet goed in orde kan niet zo zijn dat er 2 trafos door fikken.
terwijl ik gekeken heb op het aggegraat en ding gaf aan 230 volt bij 50 hz dus dat zou goed moetten zijn maar toch was er iets wat niet goed was maar wat en dat houd me nog steeds bezig denk dat we toch beter gebruik kunnen maken van freestylers aggegraat dan weten we zeker dat het goed gaat. en dan wordt dat ding ook nog eens gebruikt in plaats van een in de zoveel tijd eens een keertje.
en daarbij komt het feit dat ik binnenkort toch moet gaan kijken naar een veel zwaardere als de carputer erin zit dan zit ik met 2 versterkers als snel op 40 amp en de converter gaat  tot 80 aperes als het niet meer is. dus kom ik er een van minimaal 130 amperes aan het nemen het liefst een van 140 amperes wil ik echt helemaal safe zijn niet dat al die amperes tegelijk gevraagt worden maar is wel het beste. PS. hoe zit het met de lader die ik je gegeven hebt  heb je die al inelkaar gezet? die is voor jou helix meer dan toereikend ik draaide mijn 2 amps ook op 20 amp en een versterker vraagt dat echt niet contnue. laatstaan een lichte helix amp, Als je die nog niet klaar heb breng hem dan even langs dan fiks ik hem wel kun je die dit seizoen gebruiken en hoef je je auto niet onnodig te laten draaien wat weer beter is voor de levensduur van je moter.
vind dat altijd zo zonde als je dan gaat rond lopen en iedereen de moter stationair laat draaien wat toch wel slecht is. ik blijf er bij als je een instal heb en die gebruit op events is dat gewoon een must! plus ik heb binnenkort wat hulp nodig van het forum ik ben goed met electronica maar ben hopeloos met iet leuk te verzinnen hoe het mooi in te bouwen .ga deze week de achterban er uit mollen en dan zou ik wel wat hulp kunnen gebruiken met het maken uit zoukken van een mooie layout om alles heel mooi in te gaan bouwen. dus binnen kort kan het hele forum me gaan helpen heb wel wat ideen hoe ik het wil hebben maar dat gaat me niet lukken zonder hulp van andere. dus Car Tuning Forum leden binnenkort moetten we even de koppen bijelkaar steken om wat moois te verzinnen.
gegroet ThunderBunny
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!


Laatst aangepast door ThunderBunny op Vr 5 Mei 2006, 13:46, in toaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 29 Apr 2006, 4:13    Onderwerp: Reageer met quote

ThunderBunny schreef:
PS. hoe zit het met de lader die ik je gegeven hebt  heb je die al inelkaar gezet?

Euhmmm... Nee nog steeds niet... Embarassed

Quote:
ik ben goed met electronica maar ben hopeloos met iet leuk te verzinnen hoe het mooi in te bouwen

En ik barst altijd van de plannen, maar de realisatie ervan blijft altijd liggen... Confused
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Za 29 Apr 2006, 5:37    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:
ThunderBunny schreef:
PS. hoe zit het met de lader die ik je gegeven hebt  heb je die al inelkaar gezet?

Euhmmm... Nee nog steeds niet... Embarassed


Waarom verbaasd me dat nu niets  Laughing
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Vr 5 Mei 2006, 16:09    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:


Quote:
ik ben goed met electronica maar ben hopeloos met iet leuk te verzinnen hoe het mooi in te bouwen

En ik barst altijd van de plannen, maar de realisatie ervan blijft altijd liggen... Confused


samenwerken  Rolling Eyes  Laughing
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Elektronica Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB