Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| ThunderBunny Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Vr 28 Apr 2006, 15:31 Onderwerp: |
|
|
|
PS.een batcap is dus geen vervanger om dipjes op te vangen! _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
|
|
Naar boven |
|
|
| vlokman Gold Member
| Geregistreerd op: 12 December 2005 | Posts: 2374 | Woonplaats: aarschot (vlaams brabant) |
|
Geplaatst: Vr 28 Apr 2006, 15:31 Onderwerp: |
|
|
|
ow dan zit ik er naast
als hij dat allemaal kan wat is zijn kostprijs dan wel niet?? _________________ burn rubber, not your soul
|
|
Naar boven |
|
|
| ThunderBunny Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Vr 28 Apr 2006, 15:39 Onderwerp: |
|
|
|
hier heb je een link naar een batcap site daar vindje ook meer info over de batcap zelf. http://www.batcap.net/index1.htm _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
|
|
Naar boven |
|
|
| ThunderBunny Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Vr 28 Apr 2006, 16:04 Onderwerp: |
|
|
|
de 800 cap kost omgerekend 152.95 euries _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
|
|
Naar boven |
|
|
| ThunderBunny Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Vr 28 Apr 2006, 16:30 Onderwerp: |
|
|
|
wat is het opeens rustig in dit topic! hahahahahahahahah _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Vr 28 Apr 2006, 22:34 Onderwerp: |
|
|
|
De BatCap is volgens die site een accu met de karakteristieken van een Condensator...
Als je trouwens kijkt in hun installatieschema's geven ze zelf wel aan dattie
ERBIJ komt net zoals een Condensator, dus NIET in plaats van de accu...
_________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 28 Apr 2006, 22:38 Onderwerp: |
|
|
|
Dat figuur 4 een nadrukkelijke "Never!" krijgt begrijp ik niet helemaal...
Daarnaast vreemd dat ze in de meeste schema's de batcap ná de versterker aansluiten, en in slechts eentje ervoor... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Vr 28 Apr 2006, 22:52 Onderwerp: |
|
|
|
Dat NEVER slaat op de massa: zij stellen dat koper veel beter geleidt dan
staal en je dus iig voor de BatCap een koperen leiding moet gebruiken... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| ThunderBunny Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Vr 28 Apr 2006, 23:50 Onderwerp: |
|
|
|
dan heb je de site niet goed gelezen met zegt uitdrukkelijk dat je de batcap direct op je versterker moet aansluiten.
dat hij gekoppelt is aan de accu is ook wel logiesch die wil je ook weer op laden en via de accu komt de laadstroom van de dynamo.
je zou ook een dynamo in plaats van een accu kunnen gebruiken of de bij behorende lader dan heb je de accu niet nodig. _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 29 Apr 2006, 0:21 Onderwerp: |
|
|
|
Hangt er vanaf hoeveel stroom je nodig hebt en hoeveel de dynamo kan leveren
Maar kan natuurlijk...
En ik ging uit van hetzelfde principe van aansluiten als een gewone cap, van accu eerst naar de cap en dan door naar de amp... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| ThunderBunny Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Za 29 Apr 2006, 2:36 Onderwerp: |
|
|
|
Plus men adviseert ook om een zwaardere dynamo en of een sterkere accu te plaatsen maar elk beetje nadenkend persoon doet dat al als die een dikke instal in de wagen bouwd.want alles valt of staat met de voeding van de auto je kent vast de kreet you need power to get power! en dat is helemaal waar.
Ik had eerst een 60 amp dyna in de auto zitten is vervangen voor een van 85 amp
is nu ook niet een hele berg meer maar 25 amps, Maar wel genoeg om er toch voor te zorgen dat mijn 2 versterkers meer sap krijgen. tevens heb ik ook een 74 ah accu erin zitten. en dat samen zorgt er voor dat mijn voeding geen krimp geeft ook niet onder de zwaarste belasting.
samen met de dyna is dat voor mijn setup al een beetje te veel ook de reden dat ik geen condensator heb is gewoon niet nodig heb geen dipjes in de boordspanning.
En om dan een voor de looks te nemen vind ik onzin, Maar die 800 batcap staat al een tijdje op mijn lijstje zeker voor de prijs is ong even veel als een top merk condensator van een farad of 2! en daar kan je ook een voltmetertje op zetten. en als je de zwaarste neemt kun je die gebuiken als vervanging van je normale accu!Alleen als men zegt voor de prijs bel dan weetje genoeg die zal dan wel een flinke duit kosten. maar die batcap 800 kan 800 piek amps leveren geen versterker terwereld die die helemaal leeg trekt of je moet gaan draggen dan is het een
anderverhaal. en dit is nog maar een van de techniekken er bestaan ook andere accu's die heel plat zijn en ook tering veel stroon leveren alleen zijn die nog erg duur en er zijn weer wat doorbraken gemaakt in battrij techniek dus voor ons audio fanaten komt er binnenkort heel wat leuk spul beschikkbaar zelfs accu's die filnterdun net folie en die kun je dus ook buigen in elke gewenste vorm.
Wat weer ongekende inbouw mogelijk heden bied.
maar goed we gaan weer eens off topic zoals als altijd!
maar nu weet je dus wat het verschil is tussen een lader en een voeding is eigenlijk als je wat voor events zoek gewoon kijken wat je het meeste amps geeft voor de laagste prijs. en ee ntip voor iedereen als je een voeding koopt zorg er dan voor dat die minimaal 20 ampere kan leveren is in jou geval met een amp genoeg voor mij al aan de krappe kant met 2 versterkers die 30 amp voeding was wel goed er voor helaas zoals je weet is die gesneuvelt op ftw.
En ik blijf er bij dat aggeraat was niet goed in orde kan niet zo zijn dat er 2 trafos door fikken.
terwijl ik gekeken heb op het aggegraat en ding gaf aan 230 volt bij 50 hz dus dat zou goed moetten zijn maar toch was er iets wat niet goed was maar wat en dat houd me nog steeds bezig denk dat we toch beter gebruik kunnen maken van freestylers aggegraat dan weten we zeker dat het goed gaat. en dan wordt dat ding ook nog eens gebruikt in plaats van een in de zoveel tijd eens een keertje.
en daarbij komt het feit dat ik binnenkort toch moet gaan kijken naar een veel zwaardere als de carputer erin zit dan zit ik met 2 versterkers als snel op 40 amp en de converter gaat tot 80 aperes als het niet meer is. dus kom ik er een van minimaal 130 amperes aan het nemen het liefst een van 140 amperes wil ik echt helemaal safe zijn niet dat al die amperes tegelijk gevraagt worden maar is wel het beste. PS. hoe zit het met de lader die ik je gegeven hebt heb je die al inelkaar gezet? die is voor jou helix meer dan toereikend ik draaide mijn 2 amps ook op 20 amp en een versterker vraagt dat echt niet contnue. laatstaan een lichte helix amp, Als je die nog niet klaar heb breng hem dan even langs dan fiks ik hem wel kun je die dit seizoen gebruiken en hoef je je auto niet onnodig te laten draaien wat weer beter is voor de levensduur van je moter.
vind dat altijd zo zonde als je dan gaat rond lopen en iedereen de moter stationair laat draaien wat toch wel slecht is. ik blijf er bij als je een instal heb en die gebruit op events is dat gewoon een must! plus ik heb binnenkort wat hulp nodig van het forum ik ben goed met electronica maar ben hopeloos met iet leuk te verzinnen hoe het mooi in te bouwen .ga deze week de achterban er uit mollen en dan zou ik wel wat hulp kunnen gebruiken met het maken uit zoukken van een mooie layout om alles heel mooi in te gaan bouwen. dus binnen kort kan het hele forum me gaan helpen heb wel wat ideen hoe ik het wil hebben maar dat gaat me niet lukken zonder hulp van andere. dus Car Tuning Forum leden binnenkort moetten we even de koppen bijelkaar steken om wat moois te verzinnen.
gegroet ThunderBunny _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Laatst aangepast door ThunderBunny op Vr 5 Mei 2006, 13:46, in toaal 2 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 29 Apr 2006, 4:13 Onderwerp: |
|
|
|
ThunderBunny schreef: |
PS. hoe zit het met de lader die ik je gegeven hebt heb je die al inelkaar gezet? |
Euhmmm... Nee nog steeds niet...
Quote: |
ik ben goed met electronica maar ben hopeloos met iet leuk te verzinnen hoe het mooi in te bouwen |
En ik barst altijd van de plannen, maar de realisatie ervan blijft altijd liggen... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Za 29 Apr 2006, 5:37 Onderwerp: |
|
|
|
Jesse schreef: |
ThunderBunny schreef: |
PS. hoe zit het met de lader die ik je gegeven hebt heb je die al inelkaar gezet? |
Euhmmm... Nee nog steeds niet... |
Waarom verbaasd me dat nu niets _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| vlokman Gold Member
| Geregistreerd op: 12 December 2005 | Posts: 2374 | Woonplaats: aarschot (vlaams brabant) |
|
Geplaatst: Vr 5 Mei 2006, 16:09 Onderwerp: |
|
|
|
Jesse schreef: |
Quote: |
ik ben goed met electronica maar ben hopeloos met iet leuk te verzinnen hoe het mooi in te bouwen |
En ik barst altijd van de plannen, maar de realisatie ervan blijft altijd liggen... |
samenwerken _________________ burn rubber, not your soul
|
|
Naar boven |
|
|
|
|