Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

K&N? f*** K&N! Ik maak t zelf wel 8)
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Luchtfilters
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Do 2 Feb 2006, 20:40    Onderwerp: Reageer met quote

BRYght schreef:
zo simpel als dit is het niet...

Er staat niet voor niets Reken maar eens even simpel
En ik heb ook niet voor niets een 2 liter genomen
voor mijn voorbeeld: dat rekent makkelijk...

Om aan te geven dat je met een pompje geen flikker aanricht is het
voorbeeld goed zat, dichtheid is hiervooor helemaal niet interessant.
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KTSC
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 30 Januari 2006
Posts: 62
PostGeplaatst: Vr 3 Feb 2006, 7:55    Onderwerp: Reageer met quote

mijn expiriment is niet gelukt. ik had aan de uiteinde van de luchtinlaat een pc koeler van de hoogste RPM gemonteerd. bij stationair heeft hij mooi geluid en iets hogere toeren, maar tijdens het rijden drijft ipv de fan de lucht. de lucht de fan aan Confused  Mad  kheb et tog maar uit gehaald want het heeft toch geen nut.maar ik moet er wel iets op vinden! aanraders zijn welkom......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Vr 3 Feb 2006, 11:54    Onderwerp: Reageer met quote

KTSC schreef:
aanraders zijn welkom......

Met je tengels van je vaders auto afblijven, dat is wat ik je aanraad...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 3 Feb 2006, 17:24    Onderwerp: Reageer met quote

Topic opgeschoond...
_________________




Laatst aangepast door Jesse op Za 4 Feb 2006, 11:48, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Vr 3 Feb 2006, 19:30    Onderwerp: Reageer met quote

Om dan maar even back on topic te gaan: mijn NX heeft binnenkort weer
een nieuw lichtfilter nodig, want dat is nou eenmaal gewoon onderhoud...

Is een K&N of een Green filter nou echt beter omdat ze wasbaar
zijn ipv van papier, of gaat hhet hier puur om het geluid???

K&N heeft namelijk voor mijn blok wel een passend filter voor de originele airbox,
maar die is 4x zo duur (5x als ik de reinigingskit meetel). Dus om het "eruit" te halen
moet ik dit filter minstens 5x zo lang gebruiken als een papieren en dat zie ik niet
gebeuren... Dus: filtert het echt beter, of gaat het puur om geluid/performance???

Want ik zou denken dat het juist MINDER goed filtert,
want de extra luchtdoorlaat moet ERGENS vandaan komen...

@admin: THNX!
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 3 Feb 2006, 20:16    Onderwerp: Reageer met quote

De sportfilters zijn iig van een heel ander materiaal en daardoor een stuk duurzamer, en ongeacht hoe ze filteren is dat 'n feit.
Sinds ik mijn K&N filter heb merk ik wel dat de auto op hoge toerentaller langer zin blijft houden om door te trekken. Maar in de winter heb ik er juist weer nadeel van, maar dat wist je al.

Geluid heb je alleen bij de open kits, en zal met een vervangingsfilter dus weinig uitmaken. Voor de performance maakt 't wel iets uit.
Als je echt op de filteractie zelf doelt denk ik niet dat je er meer voordeel van zal hebben.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Vr 3 Feb 2006, 20:26    Onderwerp: Reageer met quote

hij zal mits je het filter goed reinigd en in de filter olie zet langer meegaan dan je standaard filter...(maarja als je deze ook regelmatig reinigt en in de olie zet gaat deze ook langer mee)

het filtert inderdaad minder goed...maar aangezien fabrikanten willen dat een motor lang meegaat is hier een flinke veiligheidswaarde opgeflikkert..
kan dus geen kwaad zown filtertje..

btw om ff trug te komen op dat ''drukvulling'' verhaal..
het is niet de bedoeling om alleen meer lucht per sec erdoorheen te jassen, maar ook om voor een OVERdruk te creeren waardoor de zuiger bij de inlaatslag makkelijker omlaag geduwd wordt(en dus minder arbeidskracht nodig heeft van de arbeidsslag)...
hierdoor wordt over turbomotoren gezegd dat ze een hoger rendement hebben bij behoud van dezelfde rijstijl..
dit is een stukje wat nogal vaak over het hoofd wordt gezien... Idea
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Eric
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 11 December 2005
Posts: 206
Woonplaats: Zeist
PostGeplaatst: Ma 20 Mrt 2006, 17:06    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi werk.

ik ben het ook van plan een BROODJE zoals ze het noemen erop te zetten
Zoals Jesse hem.

Alleen moet er nog 1 filtertje op het carter gedeelte toch?
Gewoon zon heel klein Luchtfiltertje.

Greetzz

Eric Cool
_________________
Vw Polo Coupe
                     DLS CAR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 20 Mrt 2006, 19:26    Onderwerp: Reageer met quote

Carterontluchting bedoel je? Daar zijn inderdaad kleine filtertjes voor te krijgen ja...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Eric
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 11 December 2005
Posts: 206
Woonplaats: Zeist
PostGeplaatst: Ma 20 Mrt 2006, 19:31    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:
Carterontluchting bedoel je? Daar zijn inderdaad kleine filtertjes voor te krijgen ja...


Jesse waar heb jij die gehaald of besteld?
want die heb ik ook nodig als ik zon (Broodje)K&N filtertje ga bevestigingen.


groetjes Eric.
_________________
Vw Polo Coupe
                     DLS CAR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 20 Mrt 2006, 19:35    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb daar geen speciaal filtertje voor gehaald, m'n garage had er nog wat voor liggen dat precies erop paste.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Di 28 Mrt 2006, 19:39    Onderwerp: Reageer met quote

Bryght schreef:
hij zal mits je het filter goed reinigd en in de filter olie zet langer meegaan dan je standaard filter...(maarja als je deze ook regelmatig reinigt en in de olie zet gaat deze ook langer mee)



Ik zou liever mn standaard papieren filter niet in de filterolie leggen, zodra je je motor start met t geoliede papierfilter schiet je uitlaat vuurproppen! Laughing Nat papier is niet zo stevig Wink

Verder filtert een katoenen filter evengoed, of nog beter. Het is alleen zo dat lucht door t katoen beter heenkomt dan door papier, maar de filtering is evengoed of beter mits t filter in de olie staat. Het nadeel ervan op een injectie motor is dat de olie meegezogen wordt (heel weinig maar) en met de tijd zet zich dat vast op je AFM, die er vuil van wordt en minder precies meet. Uiteindelijk kun je die dan ook schoon spuiten met remmenreiniger.

Zelf opteer ik bij injectie motoren voor droge sportfilters, zoals de Apex'i open air. Die is zonder olie, met uitstekende filter eigenschappen, en alle voordelen van n sportfilter, alleen niet t nadeel van vuile AFM's.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 29 Mrt 2006, 20:17    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe zorg je bij 'n Apexi dan dat door de grotere poreusheid van het filter (wat voor betere luchtaanvoer zorgt) geen vuil wordt meegezogen?
Want juist daar is bij zo'n K&N de olie belangrijk voor.
Bovendien moet die olie aan de buitenkant worden aangebracht, en vervolgens even laten staan en zorgen dat die niet te nat is. Zo krijg je normaal geen (of bijna geen) olie in je motor.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Do 30 Mrt 2006, 8:17    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:


Zelf opteer ik bij injectie motoren voor droge sportfilters, zoals de Apex'i open air. Die is zonder olie, met uitstekende filter eigenschappen, en alle voordelen van n sportfilter, alleen niet t nadeel van vuile AFM's.


Hey da's interresant Max, heb je misschien wat meer info m.b.t. wat Jesse ook al vraagt hierboven, en over dat filter op zichzelf ? I.c.m. een leuke oplossing voor het 'warme aanzuiglucht probleem' is dat naar het klinkt de ideale filteroplossing dan!!?  Shock  Very Happy !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Za 1 Apr 2006, 11:12    Onderwerp: Reageer met quote

Filter is op een andere manier opgebouwd als K&N filters, en het is gelukkig geen foam-filter (welke de beruchte afbrokkelgevallen zijn).

Apex'i maakt ze zelf en heeft er zn patent op, ze geven dus ook niet prijs HOE ze t 'm geflikt hebben.

Inderdaad, je doet de olie op t filter bij K&N en laat t inwerken en drogen. Maar olie droogt niet helemaal, daar is t olie voor, t blijft vet. En t kleeft. Bij N/A motoren valt t allemaal wel mee met die K&N's, maar op n turbomotor wordt er behoorlijk wat harder aan t filter gezogen, dan trek je dus overgebleven olie dwars door t filter heen en dat slaat aan op de AFM. Bij N/A's gebeurd dat niet zo snel, maar uiteindelijk ook wel.



Quote van apex'i:

Apex'i schreef:
The Apexi dual funnel Power Intake has evolved from the Apexi Super Intake filter with some subtle refinements in the design and filter element. According to Apexi, this resulted in a 10% reduction in pressure drop by utilizing an upper and lower funnel. The Power Intake reduces air turbulence within the filter and creates smooth air flow into the throttle body. Maintenance is kept to a minimum as this filter is a dry-type air filter and will alleviate the problem of filter oil from "wet" air cleaners, interfering with the air-flow meter. The Apexi filter is often considered the best avialable on the market in both terms of its filtration abilities and its flow characteristics.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Luchtfilters Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB