Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Autoradio, 4x50w mosfet of 4x40 met versterker

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
stadnick
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 23 Februari 2006
Posts: 2
PostGeplaatst: Do 23 Feb 2006, 10:45    Onderwerp: Autoradio, 4x50w mosfet of 4x40 met versterker Reageer met quote

Ik wil voor in de auto een nieuwe autoradio kopen, maar ik twijfel tussen 4x50w mosfet of 4x40 met losse versterker.
Heeft iemand ervaringen hiermee en wat is waarschijnlijk een betere keuze?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 23 Feb 2006, 12:35    Onderwerp: Reageer met quote

De interne versterkers van autoradio's maken onderling erg weinig verschil. De opgegeven vermogens zijn piekvermogens en of dat nu 4x40W of 4x60W is, 't zal altijd rond de 4x18W rms zitten.
Soms hoor je wel verschil tussen een goedkoop merk en een echt kwaliteitmerk, maar met een externe versterker zul je altijd meer kunnen behalen, zowel qua volume als geluidskwaliteit.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
stadnick
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 23 Februari 2006
Posts: 2
PostGeplaatst: Do 23 Feb 2006, 12:53    Onderwerp: Reageer met quote

oke, nog tips qua goed bij elkaar passende componenten, met een klein budget?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Zo 26 Feb 2006, 14:10    Onderwerp: Reageer met quote

wat noem je een klein budget?

De audio die ik in mn micra heb (zie fototje) gaat behoorlijk lekker, en heeft me 350 euro precies gekost bij de mediamarkt. das dus de headunit, versterker, ovaaltjes, subwoofertje en 2 kabelsets. Dit was eigenlijk iets meer dan 450 euro, maar omdat de alpine radio een wat ouder model was, maar wel nog nieuw in doos, kreeg ik daar 50 korting op. Nog ff onderhandeld met de verkoper, nog wat rondgekeken en toen gezegd: 'Voor 350 neem ik het NU mee, graag of niet!' En tadaa, prijs van 450 met 100 euro verlaagd @ mediamarkt Cool me happy!!

Edit:
Ofja, fotos van al mn ICE vind je op mn members page -> Klikkie doen
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB