Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Subwoofer +versterker ?

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
big pimpin
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 20 Februari 2006
Posts: 3
Woonplaats: rotterdam
PostGeplaatst: Ma 20 Feb 2006, 9:47    Onderwerp: subwoofer +versterker ? Reageer met quote

heey

welke subwoofer en versterker rade julie me aan. het moet rond de 1000 watt rms zijn.
of superwoofer ? wat is het beste ? wat wat heb je nog meer ?
redelijke kwaliteit tot perfecte kwaliteit.
prijsindicatie?
en weet iemand een goeie zaak in omgeving rotterdam waar ze dit hebben?

alvast bedankt

eric
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Ma 20 Feb 2006, 10:03    Onderwerp: Reageer met quote

Budget?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
big pimpin
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 20 Februari 2006
Posts: 3
Woonplaats: rotterdam
PostGeplaatst: Ma 20 Feb 2006, 10:10    Onderwerp: Reageer met quote

niet echt maar rond de 1000 vind ik wel aardig mag ook 200 meer zijn of minder  Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 20 Feb 2006, 11:59    Onderwerp: Reageer met quote

Zitten wel wat goeie car audio zaken bij jou... Zelf ben ik alleen bekend met Carshop Fortuin in Den Haag maar ongetwijfeld zitten ook in Rotterdam wel wat goeie audiozaken.

Om hier uit alles wat bestaat een advies te geven is moeilijk.
Ik zou om te beginnen bij wat zaken langsgaan en eens rondkijken wat binnen jouw budget te koop is, hoe jij het vindt klinken, en of het voldoet aan jouw persoonlijk eisen.
Begin zo te schrappen en als je op het laatst nog een paar mogelijkheden over hebt, kunnen we gemakkelijker daar onze mening of ervaringen over geven.

Wat ook een belangrijke factor is is wat jij ervan verwacht. Ga je voor SQ (Sound Quality) of SPL (DB Drag), wil je gepoort of gesloten gaan spelen, wat is jouw muziekkeuze...?
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
big pimpin
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 20 Februari 2006
Posts: 3
Woonplaats: rotterdam
PostGeplaatst: Ma 20 Feb 2006, 14:50    Onderwerp: Reageer met quote

Wat word er bedoeld met op of gesloten gepoort spelen ?
uhm mijn muziek keuze varieert r&b tot hardcore. Ik vraag me daarom ook af of een subwoofer met hardcore wel de juiste keuzen is.

Ik ga dus maar is opzoek naar een zaak hierin de buurt en daar verder informeren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 20 Feb 2006, 15:17    Onderwerp: Reageer met quote

En buiten informeren kun je daar ook naar een aantal mogelijkheden luisteren, neem dan een cdtje mee met jouw muziek die je goed kent, zodat je weet hoe die erop klinkt.

Gesloten kisten zijn gewoon luchtdicht afgesloten behuizingen, bassreflex kisten hebben een poort, dit is een gat met daarin een buis met een speciaal berekende lengte die de kist in loopt.

Gesloten kisten kunnen hard, en blijven daarbij erg strak klinken. De sub reageert heel snel. Daarom is deze behuizing vooral geschikt voor korte bastonen in o.a. trance of hardcore. (de bassdrums horen immers niet uit de sub te komen!)
Gepoorte kisten kunnen over het algemeen wat dieper doorspelen, en soms ook wat harder nog. Ze reageren wel iets minder snel dan gesloten kisten. Dat maakt deze behuizingen meer geschikt voor de lange diepe doordreunende bassen die je in hiphop en r&b nogal eens tegenkomt.

Let als je een sub koopt hierop, want niet alle subs zijn geschikt voor beide types behuizingen.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB