Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Versterken opgeblaze???

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
robbie
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 20 Augustus 2005
Posts: 69
Woonplaats: Twello
PostGeplaatst: Za 11 Feb 2006, 10:59    Onderwerp: versterken opgeblaze??? Reageer met quote

Ik heb een Excalibur x 500.4 2000watt versterker waarop ik 2 pioneer subs heb van 2000watt met 750watt rms....

nu reed ik recht een beetje ombenullig door de bocht waardoor ik in een keer hard gerommel hoorde door m`n sub en het daarna niet meer deed.. allebij de zekering waren uit de versterker en de line in plug was er uitgerukt (versterker staat los achtering)  Rolling Eyes ... nu heb ik gister 2nieuwe zekeringen er in gedaan.. maar nu blijft de versterker op de Diagnostic LED brand...ik moet er wel bij zeggen dat ik de radio op volle volume had staan.. is het mogelijk dat ik nu mijn versterker naar de klote heb geholpe? :S:S
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Za 11 Feb 2006, 12:02    Onderwerp: Reageer met quote

zooizo niet slim om die los te laten staan man.
maar ik betwijfel dat die naar de klote is aangezien de zekeringen dat tog verhelpen denk eerder ergens los contact door de schok die hij tog zooizo zal hebben gehad daardoor kortsluiting en daardoor je zekeringen gesprongen. maar het is mijn gedacht maar
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 11 Feb 2006, 15:13    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn idee ook... Mogelijk ergens een voedingskabel beetje losgeraakt van de kracht erop, of ergens doorgeschuurd (als je geen thules gebruikt hebt) of misschien simpelweg een adertje die een overbrugging maakt, en daarmee kortsluiting veroorzaakt.
Weet niet of die versterker in een volledige dichte behuizing zit, anders is misschien een van die losse (metalen) tulppluggen erin geweest...

Check je bekabeling eerst zou ik zeggen, en probeer of de versterker werkt met even 2 losse andere voedingskabels op de accu en verder niets aangesloten.
Als ie dan nog werkt weet je waar je het moet zoeken!
En ook geen slecht idee de versterker als alles weer werkt even vast te zetten Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
robbie
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 20 Augustus 2005
Posts: 69
Woonplaats: Twello
PostGeplaatst: Za 11 Feb 2006, 16:11    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb der cabel nagekeken.. die zijn naar mijn idee goed.. dat was bij mij heel makkelijk te zien omdat ik de accu achterin de kofferbak heb zitten (BMW)... maar ik heb hem ook geprobeer zonder de boxen en de tulppluggen er in.. en dan gaat alleen het rooie lampje branden.. maar zodra ik de tulp stekker er in druk gaat het rooie lampje uit... maar de gaat de groene nog niet aan... en doet die alsnog niks
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
robbie
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 20 Augustus 2005
Posts: 69
Woonplaats: Twello
PostGeplaatst: Za 11 Feb 2006, 16:14    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb trouwen wel de tulp stekkers alsware doorgelust van van mijn speakers cabel achter.. omdat ik geen versterker uitgang op mijn radio heb zitten...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Za 11 Feb 2006, 17:11    Onderwerp: Reageer met quote

dus zonder boxen werkt hij. dan is hij ook nog doorgelust of niet? of is het enkel als je de twee voedingskabels hebt aangesloten??
heb bij een versterker hier ook voor dat power ledje en protection ledje brand maar geen uitgangssignaal heb en vindt ook niet wat er mis is dus kan u niet meer helpen.
zou zeggen sluit alles is terug aan
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 11 Feb 2006, 17:34    Onderwerp: Reageer met quote

Wat bedoel je met doorlussen? Je kunt niet zomaar tulpstekkers op 'n speakerkabel zetten namelijk, je moet echt een apparaat hebben dan die van een "high output" (speakerkabel) een "low output" (RCA) maakt.

Verder zou ik eens in de handleiding kijken van de versterker, daar staan altijd wel foutmeldingen in uitgelegd zoals deze door LEDjes worden aangegeven, dan weet je al meer waar je het moet zoeken.
Zonder signaal- en speakerkabels moet die gewoon werken dus het ontbreken daarvan zit het probleem niet.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
robbie
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 20 Augustus 2005
Posts: 69
Woonplaats: Twello
PostGeplaatst: Za 11 Feb 2006, 18:07    Onderwerp: Reageer met quote

vlokman schreef:
dus zonder boxen werkt hij. dan is hij ook nog doorgelust of niet? of is het enkel als je de twee voedingskabels hebt aangesloten??
heb bij een versterker hier ook voor dat power ledje en protection ledje brand maar geen uitgangssignaal heb en vindt ook niet wat er mis is dus kan u niet meer helpen.
zou zeggen sluit alles is terug aan


neej hij werkt niet..  ik heb hem ook al in een andere auto aangesloten en daar blijft die ook op rood branden dus ik ben bang dat me versterker naar de klote is.. :s
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 11 Feb 2006, 18:13    Onderwerp: Reageer met quote

Dan ben ik er ook bang voor, want in 'n andere auto heb je alle (ernstige) kabelproblemen uitgesloten... Confused
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Za 11 Feb 2006, 18:17    Onderwerp: Reageer met quote

ai. vrees er voor ergens inwendig foutje schat ik door de schok.
maar zooizo niet slim om versterker los te laten steken man Rolling Eyes  kan nooit goed zijn
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Do 16 Feb 2006, 19:02    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat ik wel weet wat er gebeurd is,
je hebt de luidspreker uitgang van de HU op de cinch ingang van je amp aangesloten.
en dat werkt dus niet goed en ook niet lang je doet nu de ingang van je versterker zwaar overbelasten,dat samen met het verschuiven van je amp heeft er voor gezorgt dat je amp is overleden.als je de speaker uitgang van je hu wilt gebruiken dan heb je daar speciale kastjes voor waarin 2 trafo's zitten die zorgen dat alles netjes op elkaar past.
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB