Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Electrische nos kit!
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Wo 1 Feb 2006, 22:09    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, ik ken die demo-standjes en die vallen bij mij al door de mand op
het feit dat ze van bougie wisselen om het principe te laten zien...

Als de ene bougie wel en de andere niet ontstoort is scheelt dat al 5 tot 10kOhm
weerstand IN de bougie, ook dat is van invloed op de vonk sterkte...

Bovenndien gaat het niet om hoe de vonk eruit ziet of hoe mooi het
gaatje is dattie in een papiertje kan brannden, maar om de inbreng
van de ontstekingsenergie in het brandstofmengsel...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Do 2 Feb 2006, 19:58    Onderwerp: Reageer met quote

naja als je een slecht mengsel hebt kan dit natuurlijk wel het verschil maken..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 2 Feb 2006, 20:26    Onderwerp: Reageer met quote

Jep, maar wat mij betreft is dit toch les 1 in tuning:
Heb je dingen die slecht zijn, los ze dan op door de oorzaak op te sporen en aan te pakken, niet door extra's bij te installeren die 't zogezegd oplossen Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Do 2 Feb 2006, 20:32    Onderwerp: Reageer met quote

jaja...maar je hebt natuurlijk altijd autostyle type'tjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Wo 8 Feb 2006, 18:01    Onderwerp: Reageer met quote

ja zeker die zijn er genoeg en die trappen er allemaal in dit systeem is dus echt er staan ook dyno prints bij.
voor accu kun je gebruik maken van 2 (normale) accu's of batcaps of  heel lichte accu's

For the average user, we suggest two regular batteries; for competition racers, we recommend the awesome BATCAPs, or Odyssey high-CCA batteries (only 13 lbs each).

en elk motertje heeft een vermogen van 8 pk!
op de grootste uitvoering zitten er 3 moters op, het grote voordeel is gaat er een moter stuk dan kun je die laten reviseren voor iets van 35 of 50$ per moter.
en waarom 15 sec max omdat dan de moters te heet worden en kunnen gaan doorbranden. is niet niets  hoor ga kijken naar een normale 3 fase electro moter van 8 pk hoe groot dat bakbeest is!
hier heb je een moter die a op een veel lagere enkelvoudige spanning werkt en ook nog een tig x kleiner en lichter moet zijn,
je snapt wel dat dat eisen zijn waar bij je dus een en ander moet op offeren in dit geval dus continue kunnen draaien.
ze zijn wel bezig om een ESC tew maken die in de toekomst wel constand kan draaien.
het is idd best duur in de aanschaf maar dan ben je er ook van af.
met nos moet je elke keer die fles na vullen denk als je 3 jaar elke week een fles moet vullen dat je dan meer kwijt bent ook de aanschaf van de nos kit zelf moet je mee rekenen.
als je het geld er voor hebt is het big fun.
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Wo 8 Feb 2006, 23:47    Onderwerp: Reageer met quote

8pk, da's bijna 6kW!
Aan 12V is dat 500A!!! Bij die grootste trek je dus 1500A!?

En dan met gewone accu's? Die geven vaak al kortsluiting in
de platenpakketten als je er meer dan 250A uit wilt trekken...

Sorry hoor, maar ik geloof hier nog steeds geen barst van.
Een Dynoprint zegt nix, want die kan ik voor mijn NX ook wel eentje maken
waaruit blijkt dattie zogenaamd 247,85347pk onder de kap heeft @ 7253rpm...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB