Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 28 Aug 2005, 14:18 Onderwerp: |
|
|
|
Onderhoudsvrije accu's zeggen ze toch ook dat je ze niet bij HOEFT te vullen bij normaal gebruik En omdat ze in een sealed behuizing zitten kan er ook geen water verdampen, of zuur lekken...
Ennuh waar haal je in godsnaam nog eentje die niet onderhoudsvrij is? Verkopen ze hier bij de automaterialenzaak nie meer... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Zo 28 Aug 2005, 15:43 Onderwerp: |
|
|
|
zuur lekken en verdampen doet ie inderdaad niet meer. Maar nadeel is dat zuur ook minder gaat worden _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Ma 29 Aug 2005, 0:20 Onderwerp: |
|
|
|
Jesse schreef: |
omdat ze in een sealed behuizing zitten kan er ook geen water verdampen, of zuur lekken... |
Wel dus... Er zit ALTIJD een ventiel op voor het afvoeren van
het waterstofgas dat vrijkomt bij het laden, daarlangs kan dus
ook een klein deel van het zuur verdampen en als je de accu
omgooit ofzo zal 'ie daarlangs zeker lekken...
Onderhoudsvrij is eigenlijk onderhouds arm...
En de accu's die ik heb zijn TOCH te vullen en
meten, ondanks dat ze onderhouds arm zijn... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 29 Aug 2005, 15:22 Onderwerp: |
|
|
|
Hoe dan? De oude accu's hadden 6 doppen erop voor alle cellen, de nieuwe niet (noemen ze gesealed) en hebben alleen dat ventiel schijnbaar? Of kun je somehow het hele deksel eraf pakken? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Ma 29 Aug 2005, 21:48 Onderwerp: |
|
|
|
De twee "onderhoudsarme" accu's die ik bedoel hebben beide een deksel met daaraan
de 6 doppen. Je hebt een schroevendraaier nodig om die deksel omhoog te wippen.
Het ventiel zit aan beide zijden van de accu, met aan de ene kant een dopje en aan de
andere kant een slangetje. Die zijn uitwisselbaar, afhankelijk van de plaatsing van de accu...
Het merk weet ik zo niet, maar ze komen van EuroMaster... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Marco Junior Member
| Geregistreerd op: 15 Januari 2005 | Posts: 147 | Woonplaats: België |
|
Geplaatst: Zo 4 Sep 2005, 10:09 Onderwerp: |
|
|
|
Je kan aan een accu geen levensduur toeschrijven.
De 1 is na een half jaar stuk en ik heb er al geweten van 7 jaar.
Mijn zat in de wagen toen ik em kocht, wagen was 5 jaar, nu 9,5 jaar.
Dus accu is minstens 4,5 jaar.
Ik kijk ze altijd na met onderhoud van in begin en heb bijna altijd water bijgegoten omdat dit te laag stond. Soms ook niet, is geen regelmaat op te plakken, soms 1 cel, dan meerdere en ooit allemaal.
Normaal wil het zeggen dat de accu begint te verslijten as ge moet bijgieten maar zolang ze bolt blijft ze erin want vandaag een nieuwe kopen, die kan morgen ook stuk zijn.
En normaal moet ze bijgevuld worden met gedistilleerd water maar ik pak gewoon water uit de kraan. kan me niet schelen en ze bolt nog steeds (gisteravond toch nog , ben vandaag nog niet weggeweest .)
Dus al die zever van levensduur, daar kunt ge niks op plakken en da onderhoudsvrij is ook zever.
Op tijd bijvullen is de boodschap. |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 4 Sep 2005, 19:24 Onderwerp: |
|
|
|
'k heb nu een 71Ah van een merk dat uit dezelfde fabriek als Bosch zou komen. En ben er prima tevreden mee, en hij past echt nét precies in de accubak
De accu is "onderhoudsarm" maar heeft wel 6 doppen en kan dus bijgevuld worden.
@ Marco is toch wel verstandig gedestilleerd water te gebruiken hoor. Weet niet het exacte hoe en wat maar heeft te maken met bestanddelen die in kraanwater zitten die schade kunnen aanbrengen binnenin. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 4 Sep 2005, 21:13 Onderwerp: |
|
|
|
De mineralen in kraanwater kunnen een negatieve invloed hebben op je electrolyt (het zuur),
of kunnen bijvoorbeeld neerslaag op de platen en dan een cel kortsluiten...
"Demi"-water is niet duur en zelfs te koop bij de Hema,
dus ik zie niet in waarom je uit de kraan zou bijvullen.
"Het werkt, dus waarom niet" is geen geldige reden zeg ik dan maar vast... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Marco Junior Member
| Geregistreerd op: 15 Januari 2005 | Posts: 147 | Woonplaats: België |
|
Geplaatst: Ma 5 Sep 2005, 12:46 Onderwerp: |
|
|
|
Weet ik wel maar ben gewoon te lui.
Heb diploma automechanica en in garage gewerkt, dus ik weet wel de negatieve kanten maar die moeite doen en eraan denken as ik in de winkel ben |
|
Naar boven |
|
|
| ThunderBunny Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Zo 9 Okt 2005, 10:00 Onderwerp: |
|
|
|
Een accu moet toch wel 3 jaar of langer mee gaan.
als ik kijk naar mijn oude megaforce (halfords accu) die heeft het dik 4 jaar volgehouden en die heb ik soms behoorlijk misbruikt.
op de nieuwe accu die ik heb zit 3 jaar garantie lijkt mij dat die dan ook minimaal 3 jaar meegaat. _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Wo 16 Nov 2005, 21:33 Onderwerp: |
|
|
|
Een wat oudere topic, maar toch;
Mijn accu heeft dit weekend de geest gegeven:
maandag startte mijn NX maar NET, 's avonds dus niet meer...
Accu geladen, maar mijn auto is dinsdag op mijn werk achtergebleven
omdat ik de bedrijfscaddy mee heb genomen om wat te vervoeren.
Vanavond deed 'ie het dus weer niet, niet eens genoeg
spannning om de startonderbreker uit te zetten...
Dat MOET de accu zijn, wannt lekstroom heb ik niet.
Het zal de kou wel zijn en het feit dattie nu 3 jaar oud is... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Eric Junior Member
| Geregistreerd op: 11 December 2005 | Posts: 206 | Woonplaats: Zeist |
|
Geplaatst: Wo 8 Feb 2006, 20:26 Onderwerp: |
|
|
|
Trouwens
jesse hoe duur was jou Yellow Top gel Accu?
ik heb nu een orginele 45A accu,En ik ben van plan een Optima Yellow Top Accu te bestellen Die kosten hier in Utrecht(Zeist) 250 euro ongeveer.
ik wil de accu vervangen voor een Gel Accu omdat ik dan DENK dat de lampen niet meer zo weg trekken als nu
En een hoop electornica op me auto heb.
Ik hoop dat je me informatie kan geven over een optima Yellow top gel accu en wat de voor en na delen zijn van deze Gel accu.
en of ik hem wel gewoon kan omruilen met de standaard accu die ik er nu in heb(wel eh?)
Vriendelijke groet
Eric! _________________ Vw Polo Coupe
DLS CAR |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 8 Feb 2006, 20:45 Onderwerp: |
|
|
|
Met een 50Ah of 60Ah Yellowtop heb je inderdaad veel kans dat de problemen uit de weg zijn ja! Zijn gewoon prima accu's voor de wat meer eisende gebruiker.
250 Eur is een normale nieuwprijs voor deze accu's, maar op forums en via eBay/Marktplaats vind je ze vaak voor 100 Eur... Dat heb ik voor de mijne ook betaald.
Normaal gezien zijn ze wel passend, en anders niet te moeilijk passend te maken.
Kleine correctie trouwens, Optima's zijn geen gelaccu's maar semi-tractie accu's! _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|