Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Inrijden nieuwe kop
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Vr 9 Dec 2005, 6:06    Onderwerp: Reageer met quote

hihihih tja wou de spuitbus al pakken maar die is leeg. Laughing  Wink
weet je jesse zal het wel wat bij houden maar als die ingebouwd is kun je niet overal meer aan komen.
moet zeggen de kop ziet er heel erg goed uit.
en goedkoper dan de dealer en met 2 jaar onbeperkte km garantie!
kaale prijs zonder btw. enz was 488 tegen 700 bij dealer en daar heb ik dan nog eens 15% korting op!
en ik kan geen plekje vinden waar je van zou kunnen zewggen hier zie ik aan dat die gereviseert is.weet wel dat een compleet rev blok c20ne 1495 euro kost is dus in principe een normale prijs betsaal ik ook als ik hem laat reviseren.
Nu maar hopen dat het ook dat probleem is anders heb ik die voor nop gekocht.
maar goed komende week de gsi weer strippen  Sad  en dan kunnen we weer gaan sleutelen en weer  rijden nu nog de knightrider module (alarm) erop!  Wink en dan kan het intrieur ook weer gemonteert worden.is een keer in de week poetsen ook goed jesse Laughing
zit er aan te denken om een plaar van onder te lassen zodat er geen water meer bij het blok kan komen blijft die ook mooi droog
iemand een idee wat een stalen race koppakking kost?
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Vr 9 Dec 2005, 9:21    Onderwerp: Reageer met quote

Mudgaurd onder het blok is inderdaad een optie dan. Waar je dan wel rekening mee moet houden is dat het blok dan minder goed zen warmte kwijt kan. omdat er minder lucht stroming is.

@Jesse, droogstarten is altijd beter dan gewoon starten. Omdat nog niet overal olie zit is het beter dat alles 1-2 sec draait zonder dat het belast wordt. Het gaat pas kapot als het zonder olie belast wordt. En wanneer er geen vonk is, is dit zeker niet het geval.

Beste optie is idd, om eerst de kop te laten zwemmen in de olie (dus blok vullen met olie, en alles dan gewoon over de kop verdelen, rest valt toch naar benee). Dan een sec of 10 gewoon droog starten (starten du zonder dat de motor aanslaat).
En dan pas doorstarten (totdat is dus aanslaat). Om hem dan vervolgens eerst gewoon stationair op temp te laten komen, zodat alles zich nog ff op zen gemak goed kan zetten.  Cool
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Vr 9 Dec 2005, 12:14    Onderwerp: Reageer met quote

ok mensen gaat goed komen  Razz
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 9 Dec 2005, 16:32    Onderwerp: Reageer met quote

Vergat ff dat met droogstarten zonder ontsteking bedoeld werd, ja dan snap ik 't wel Embarassed
Mudguard is idd een optie, maar krijg je dan niet het probleem dat regen die je rijdend in de grill vangt, of stilstaand via de luchtuitlaatjes moeilijker weg kan, of gewoon op die mudguard blijft liggen?
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Vr 9 Dec 2005, 17:01    Onderwerp: Reageer met quote

Beetje aflopend monteren  Wink
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 9 Dec 2005, 22:43    Onderwerp: Reageer met quote

He ja, dan werkt ie nog voor downforce ook Laughing Laughing
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Zo 11 Dec 2005, 13:51    Onderwerp: Reageer met quote

ThunderBunny schreef:
iemand een idee wat een stalen race koppakking kost?


Ik zou het niet monteren als ik jou was... er is een reden waarom de koppakking van fabriek af als zwakke schakel gemonteerd wordt.

Als er iets mis is met je ontbranding knalt de koppakking ertussenuit, en zo draait de rest dan niet naar de knoppe. Als jij daar nu een stale pakking monteeerd kan ie er niet tussen uit, en blijf je met n slechte ontbranding rijden met alle gevolgen vandien voor je blok. Want dan draait dus iets anders naar de knoppe, en dat is vrijwel altijd duurder dan een koppakking.

Op SXOC zijn er mensen die met dik tegen de 300pk rijden op een normale pakking, en nergens last van hebben.

Is je verbranding goed, dan blijft je pakking ook goed. Is daar iets fout kan t beter je pakking zijn als wat anders.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
shummi
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 4 Februari 2006
Posts: 1
Woonplaats: mechelen
PostGeplaatst: Za 4 Feb 2006, 23:51    Onderwerp: Reageer met quote

hey freestyler waar heb je die nightrider icoon van ??
_________________
heb een CARZONE voorbumper te koop voor een citroen saxo jaar 96 is zeer agresief met grote luchthapers, nooit gespoten nieuwprijs 420EUR nu 90
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Zo 5 Feb 2006, 13:37    Onderwerp: Reageer met quote

@ Shummi; Lees de REGELS ivm Topic kapen !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB