Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Neon/led in auto(dash, stoelen, kofferbak)

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Interieur Styling
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jappiee
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Januari 2005
Posts: 671
PostGeplaatst: Ma 7 Nov 2005, 14:52    Onderwerp: neon/led in auto(dash, stoelen, kofferbak) Reageer met quote

Nu ik de auto heb, grotendeels weet wat ik wil en de 1e aanpassing gedaan heb, heb ik maar een difinitief interieur topic geopend.

Under-dash verlichting:

Ik wil links en rechtsvoor een neon/led tube ophangen in het blauw.
Wat is beter? Neon of led?
Is 22,5 cm aan elke kant genoeg?

Kleine tube in het handschoenenkastje:

Mij leek zoiets een goede oplossing?
Even klikken

ik wil een 30 cm neon/led tube in de kofferbak

Is 1 blauw 30 cm led/neon tube genoeg om de kofferbak redelijk te verlichten? of kun je er beter 2 inhangen?
Ook hier weer de vraag, neon of led?



ik ben vandaag even langs halfords gereden en daar een pakje van 2 blauwe intereur lampjes gekocht (lichtje dat aangaat bij open deuren) van autostyle, maar helaas het schijnt gewoon als wit licht eigenlijk Sad  dus heb nu maar stukje blauwe filter van een fototoestel op het doorzichtige afdekkapje van het lichtje gelegd, nu schijnt het wel blauw
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 7 Nov 2005, 16:05    Onderwerp: Reageer met quote

'k heb zelf voor underdashverlichting gekozen voor 30cm buizen, zodat het licht mooi over de hele breedte verdeeld is. Maar ook met iets kortere lukt dat wel.
Zou persoonlijk gaan voor neon. Neon geeft rondom een mooi verdeelde glow, terwijl LEDs heel gericht schijnen. 'k Heb er zelf CCFL (kathodebuisjes) hangen, dat zijn soort rietdunne neons die bij PC casemodding vaak gebruikt worden. Zijn lekker compact maar wel overgevoelig. En met het huidige neonaanbod zou ik gewoon voor neons gaan als je de ruimte ervoor hebt.

Die tubes voor het handschoenenkastje zullen zeker volstaan.

Kofferbak kun je redelijk verlichten met 'n 30cm maar hoe meer hoe beter verlicht natuurlijk, dus zou persoonlijk ook hier voor wat meer gaan.
Als je mooi gelijkmatig licht wil neem dan neon, wil je je licht meer gericht op 1 punt moet je LEDs hebben.

Zou met die lampjes teruggaan als ze wit schijnen en blauw zouden moeten zijn, dan vermoed ik dat je de verkeerde geleverd hebt gekregen. 'k heb zelf een setje kleine interieur"spotjes" met LEDs en die zijn wel degelijk fel blauw.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
jappiee
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Januari 2005
Posts: 671
PostGeplaatst: Ma 7 Nov 2005, 16:52    Onderwerp: Reageer met quote

die lampjes zijn deze:

klik
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 7 Nov 2005, 19:15    Onderwerp: Reageer met quote

Dan had ik persoonlijk de LED versies van die lampjes gepakt, dan heb je blijvend een mooie diepblauwe kleur...
Dit zijn gewoon gloeilampjes met een blauw laklaagje erop... Dat licht is altijd wat lichter en minder mooi gekleurd, en mijn ervaring is dat de lak na de nodige branduren ook nogal eens gaat afslijten...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
jappiee
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Januari 2005
Posts: 671
PostGeplaatst: Ma 7 Nov 2005, 20:00    Onderwerp: Reageer met quote

ja die ledversies kwam ik vanmiddag op internet tegen, maar die hebben ze volgens mij niet bij halfords..


owja, heb net een versterker opgehaadl  Cool 4 kanaals, met zekering en een hele zooi kabels
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 7 Nov 2005, 20:41    Onderwerp: Reageer met quote

Hebben ze inderdaad niet bij Halfords die Led lampjes, wel bij elke Autostyle dealer.

Wat voor versterker is 't geworden?
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
jappiee
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Januari 2005
Posts: 671
PostGeplaatst: Ma 7 Nov 2005, 21:35    Onderwerp: Reageer met quote

het is een weconic versterker, een duits merk,

ik kon hem zo meenemen met een dietz zekering en hele zooi kabels, als het niks is geef ik hem terug en als het goed klinkt betaal ik er 30 euro voor

dus ben benieuwd, maar moet nu eerst eens een doorvoerpunt gaan zoeken in mijn schutbord
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 8 Nov 2005, 0:59    Onderwerp: Reageer met quote

Nooit van gehoord... Rolling Eyes
iig succes met inbouwen! Ik weet niet hoe dik jouw voedingskabel is (hoeveel mm˛), indien niet té dik kun je 'm in een bestaand doorvoerpunt erbij steken, desnoods het gat in het doorvoerrubber iets groter uitsnijden. Bijvoorbeeld waar electronicabekabeling en snelheidsmeter naar binnen gaan.
Is je voedingskabel té dik of er is te weinig plaats kom je zelf 'n gat aan het bij boren, let hierbij goed op dat je weet wat er aan de andere kant zit voordat je boort, als er water bijkan behandel het dan tegen roest, en gebruik altijd een doorvoerrubber!
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
jappiee
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Januari 2005
Posts: 671
PostGeplaatst: Di 8 Nov 2005, 8:28    Onderwerp: Reageer met quote

ja, ik heb ook wat gezocht op het sys forum, en ik denk dat er wel plaats is bij een bestaand doorvoer punt, maar ik ga vanmiddag, als ik terug kom van school eens even kijken
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
RC Power
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 2 November 2005
Posts: 82
Woonplaats: Hoogvliet
PostGeplaatst: Do 2 Feb 2006, 19:14    Onderwerp: Reageer met quote

Waarom altijd een doorvoerrubber Jesse?
_________________
Fly high, drive low
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 2 Feb 2006, 19:21    Onderwerp: Reageer met quote

Als je een gat in het metaal boort heeft dat gat rondom vlijmscherpe randen.
Kabels die je erdoor legt zullen altijd iets kunnen bewegen, en zo kan het dat uiteindelijk de rand door de isolatie van de kabel heen snijdt. Is dat een +12V kabel heb je kortsluiting, gezien de carrosserie massa is.
Zo'n rubber doorvoerthule beschermt de kabels tegen de randen, en sluit vaak ook het gat redelijk goed af voor tocht en vocht.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Do 2 Feb 2006, 20:07    Onderwerp: Reageer met quote

neon bestaat niet voor in de auto...
dit is altijd ccfl...
deze heb je in alle soorten en maten.

powerleds geven de meeste candela's(dacht dat t zo gnoemd wordt?) per vierkante cm..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Interieur Styling Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB