Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Zo 26 Dec 2004, 13:10 Onderwerp: K&N? f*** K&N! Ik maak t zelf wel 8) |
|
|
|
Hier weer n nieuw projectje van me, project open air filter voor de P10, was niet te leveren, dus dan maar eigen fabrikaat, en mensen, veel opener als dit wordt het niet, en bij WOT klinkt het alsof ik een complete sportuitlaat onder de wagen heb hangen! Die ik niet heb, ik heb dat deel nog 100% standaard
_________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Zo 26 Dec 2004, 13:42 Onderwerp: |
|
|
|
Let er dan wel op dat ie niet teveel lucht aanzuigt (A/F ratio, remember ) _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| williamrtd Advanced Member
| Geregistreerd op: 4 Januari 2004 | Posts: 541 | Woonplaats: rotterdam |
|
Geplaatst: Zo 26 Dec 2004, 13:55 Onderwerp: |
|
|
|
en wat heb je er nou aan gedaan??? alleen de behuizing eraf gehaald???? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Zo 26 Dec 2004, 14:06 Onderwerp: |
|
|
|
Slurf en deksel van het filterhuis eraf, gezien mijn filter alles wat van bovenaf komt filtert, en niet alleen van opzij, kon ik hiermee weg komen. Mijn A/F ratio wordt streng in de gaten gehouden door een ECU, het is namelijk geen carburateur maar een throttlebody injection systeem, het is een soort voorloper van het multipoint EFI, dat nét iets geavanceerder is dan het oude mechanische monopoint injectie en nét iets minder als het multipoint EFI, dit is het monopoint EFI. Wanneer ik de kans krijg om de benodigde onderdelen voor n goede prijs te krijgen wordt er geconverteert naar multipoint EFI van de SR20DE(T) _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 26 Dec 2004, 14:55 Onderwerp: |
|
|
|
Je hebt hiermee wel je carterventilatie verprutst
EN je winterklep (als die er was) verwijderd...
Bovendien zuig je nu lucht aan van rond het motorblok,
in de winter niet erg, maar 's zomers is die lucht beduidend
"dunner". Dacht dat jij dat wel zou weten... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 26 Dec 2004, 16:04 Onderwerp: |
|
|
|
Dat laatste dacht ik dus ook...
Net als ik heb je met die slurf verwijderen dus ook geen cai meer... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Zo 26 Dec 2004, 20:18 Onderwerp: |
|
|
|
Nooit roepen voor je al mn plannen weet hm...
tegen de zomer wil ik graag beginnen met conversie van monopoint naar multipoint, dus dat doet er niet zoveel toe. Carter ventilatie wordt volgende week al opgevangen door een speciaal filtertje hiervoor, ziet uit als een universeel luchtfiltertje dat ik erop plaats, in principe nog geen ramp want dit buisie blaast alleen lucht, en tot komende week zit die prima waar ie zit.
De winterstand heeft mijn hele motor niet, dat deel zit verwerkt in de ECU, hij past gewoon de mengverhouding aan naarmate de lucht meer of minder zuurstofdelen bevat.
En geen CAI meer, die slurven die zijn van zulk pruts materiaal dat de slurf de warmte doorgeeft aan de lucht die erdoor gaat en de lucht dus alsnog warm je motor in komt.... By the way, who needs CAI in de winter waar de lucht onder de motorkap ongeveer bij het nulpunt licht? Ik bedoel, jesse, jou carburateur bevriest notabene op de snelweg! En die zit bovenop t hete torretje...
Merk geen prestatieverlies, eerder een klein tikkeltje winst in het hoge toerengebied. Het is in principe ook ff een tijdelijk iets... ik wil weten hoe mijn motor reageerde op een sportfilter en wat het geluid zou worden ongeveer, nou geloof me, dat weet ik nu en zeer binnenkort zal ik een aanzuigbuis maken met aan het uiteinde een open-air filter dat in het voorspatbord geplaatst gaat worden, geheel aan het oog ontrokken. Het open air filter zal oorspronkelijk bedoeld zijn voor een Primera P10 GT, omdat ik die conversie van monopoint naar multipoint van de GT nog wil doen, en dan moet ik het sportfilter gewoon direct mee kunnen nemen.
Alles zit momenteel dus gewoon in een testfase die me geholpen heeft wat beslissingen over mn SR20Di te nemen. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| KTSC Starting Member
| Geregistreerd op: 30 Januari 2006 | Posts: 62 | |
|
Geplaatst: Di 31 Jan 2006, 8:53 Onderwerp: |
|
|
|
kan ik dat ook doen bij onze wagen? als da kan, dan zuigt hij tog ook de warme lucht van de motor?
dan heb je kracht verlies net zoals de ene keer toen ik de luchtinlaat achter de radiator had geplaatst |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 31 Jan 2006, 10:31 Onderwerp: |
|
|
|
Klopt, hij had 't ook ff voor de gein en vnl. voor het geluid gedaan
Wil je het goed doen zou je het inderdaad moeten afmaken met een goeie cold air intake vanaf een vrij punt in de grill, of een luchtinlaatje onderin de bumper.
Ook een luchthapper voor het filter in de motorkap is een goeie oplossing, de kortste weg voor koude lucht het filter in _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Di 31 Jan 2006, 11:38 Onderwerp: |
|
|
|
Als je het ECHT goed wilt doen moet je zorgen dat er relatief koude lucht je motor in geblazen wordt _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| KTSC Starting Member
| Geregistreerd op: 30 Januari 2006 | Posts: 62 | |
|
Geplaatst: Di 31 Jan 2006, 19:43 Onderwerp: |
|
|
|
kan ik net zo goed een balle pomp van 12 volt aansluiten op de accu, aansluite op de luchtinlaat, en dan heb ik een compressor:P |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Di 31 Jan 2006, 21:19 Onderwerp: |
|
|
|
uhh... how about "not"? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 31 Jan 2006, 22:37 Onderwerp: |
|
|
|
Een compressor zet er wel even wat meer druk achter dan een ballepomp
Iemand stelde ook al eens voor electrische ventilators te gebruiken om geblazen te rijden, maar je zult daarmee nooit de toerentallen draaien die 'n turbo draait en daarmee zul je er eerder verlies mee lijden... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| KTSC Starting Member
| Geregistreerd op: 30 Januari 2006 | Posts: 62 | |
|
Geplaatst: Wo 1 Feb 2006, 8:16 Onderwerp: |
|
|
|
ja, maar het is tog nog altijd meer dan de oorspronkelijke lucht inlaat druk? bijv. als hij met 0.5 bar bijv. in krijgt dan krijgt hij tog met een ballepomp 1 of 1,5 bar? (dit is nu puur voor voorbeeld, want ik weet dat 1 bar veel is ) |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 1 Feb 2006, 12:40 Onderwerp: |
|
|
|
How about... not! ROFLMAO! _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|