Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Camco alarm in een Seat Leon

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Alarmsystemen en Telefonie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
edwin167
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 25 November 2005
Posts: 2
PostGeplaatst: Vr 25 Nov 2005, 9:28    Onderwerp: Camco alarm in een Seat Leon Reageer met quote

Hoi,
ik ben nieuw op dit forum en ben op zoek naar een remote start oplossing voor de koude maanden  Smile

Nu vond ik op dit forum een aantal posts over camco alarmen. Ik heb me al een beetje verdiept en op dit forum gezocht, maar heb nog wel wat vragen.  Ik twijfel nog over het type dat ik wil hebben.

Ik hoop dat die door jullie beantwoord kunnen worden. Ik ben op zoek naar een alarm die het volgende kan:

1: als mijn auto per ongeluk in de versnelling staat, moet er een  beveiliging zijn die ervoor zorgt dat ie geen remote start uitvoert als ik per ongeluk wel op die knop druk

2: als ik met de sleutel de deuren sluit en deze stand een paar seconden vasthoudt, gaan de ramen allemaal dicht. Ik ben op zoek naar een alarm die dit kan aansturen, liefst zonder extra modules. Aangezien het al werkt met een sleutel, lijkt me dat dit met een enkel draadje wel aan te sturen is.

3: er zit een chip op de sleutels. Ik wil graag een alarm die remote start kan doen, terwijl ik de sleutels gewoon nog binnen heb liggen. Is dit uberhaupt mogelijk ?

4: Ik vergeet nog wel eens mijn auto op slot te doen. Ik wil graag een alarm dat automatisch nadat ik de auto verlaat het alarm activeert.

Verder nog een algemene vraag. Stel dat ik remote start heb gebruikt als ik nog binnen aan de koffie zit, en iemand slaat mijn ruit in, wat gebeurt er dan ? Is er een beveiliging dat zodra men de ruit inslaat o.i.d, de motor afslaat en nooit meer aanspringt zonder gebruik van de handzender ?

Verder ben ik niet zo goed met inbouwen en ben ik op zoek naar een inbouwcenter in de buurt van Utrecht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jappiee
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Januari 2005
Posts: 671
PostGeplaatst: Vr 25 Nov 2005, 11:29    Onderwerp: Reageer met quote

Over punt 3: Ik heb ook een chip in mijn sleutel, en ik zag toevallig op de camco site dat er een bypass modele is, zodat je toch remote kunt starten. Dit kastje neemt min of meer de info van die chip over..
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Vr 25 Nov 2005, 20:36    Onderwerp: Reageer met quote

De luxere systemen kunnen dit allemaal...

Alleen punt twee is een klein twijfelgeval: je auto heeft die functie
blijkbaar al, maar je moet er dus achhter zien te komen WAAR dat
signaal gevoed moet worden EN watvoor signaal dat moet zijn...

Voor de volledigheid de rest ook even:
1) volgens mij moet je ook de Camco's (ik heb een ander merk) "gereserveerd" zetten.
De handrem moet aanngetrokken zijn, dan bijv. twee keer op de rem trappen,
de sleutel uit het contact (de motor loopt op het alarm), uitstappen en als je je deur
sluit gaat de motor uit. Je bent uitgestapt mmet lopende motor "dus" staat 'ie vrij.
Doe je een deur open of gaat het alarm af dan kun je niet meer remote starten.

2) zie boven

3) Zoals Japiee al zegt heb je een bypass-module nodig. Er zijn er die de code uit
de sleutel kopieren, je hebt ook systemen waarbij je een sleutel IN een kastje
moet verstoppen en dan een ringantenne moet plaatsen bij het contactslot.
De module werkt dan als een soort van "verlengkabel" voor het sleutel-signaal...

4) de meeste systemen kennen wel zo'n functie, ik heb de mijne uitstaan,
omdat hiermee de kans op ingesloten sleutels me iets te groot wordt...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 26 Nov 2005, 22:33    Onderwerp: Reageer met quote

1) Niet alle Camco's moet je gereserveerd zetten. Eerst even een onderscheid. Je hebt enerzijds de Camco RS serie alarmen (RS-680 en RS-720) en anderzijds de Prostar, die van een totaal andere fabrikant komt en dus ook heel anders werkt.
De Prostar heeft een wat betere beveiliging hierop, ongeveer zoals SaphireNX beschrijft met een Reservation waaraan voldaan moet zijn voordat de functie werkt.

Bij de RS-series is de enige voorwaarde dat de handrem is aangetrokken, tenzij je ECU of versnellingsbak een uitgangssignaal zou hebben welke kan doorgeven dat ie vrij staat.

2) Voor de raamsluitfunctie heb je altijd een raammodule nodig, en da's iets wat deze Seats al min of meer hebben. Nu werkt die functie door de sleutel vast te houden, niet een korte puls te geven.
Wordt dus uitzoeken hoe die werkt. De alarmen geven een puls voor de ramen te kunnen sluiten (tijdsduur is geloof ik wel instelbaar voor die puls) en als je raammodule iets met die puls kan doen ben je snel klaar.

3) Dan heb je inderdaad de Bypass module nodig, die je ook bij Camco kunt bestellen.

4) Kunnen de RS-720 en Prostar zeker, de RS-680 weet ik het niet 100% zeker meer van.

5) Zeker. Als je motor op Remote Start aan het draaien is staat je auto nog altijd afgesloten, met het hele alarm uitgezonderd schoksensor actief.
Wordt het alarm door eender wat geactiveerd slaat ook onmiddellijk de motor af.
En stel dat je een cabrio zou hebben, waar de dief maar erin hoeft te springen, zit er als extra nog een beveiliging op het rempedaal. Zodra deze wordt ingedrukt tijdens het draaien zonder de sleutel in contact zal ie ook afslaan.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
edwin167
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 25 November 2005
Posts: 2
PostGeplaatst: Ma 28 Nov 2005, 16:02    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de antwoorden.

Ik ga eens kijken of ik zo'n Camco in de buurt van Utrecht kan laten inbouwen. Zelf ben ik niet zo'n held daarin Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Alarmsystemen en Telefonie Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB