Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Pioneer subs

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
robbie
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 20 Augustus 2005
Posts: 69
Woonplaats: Twello
PostGeplaatst: Do 17 Nov 2005, 8:45    Onderwerp: pioneer subs Reageer met quote

ik heb 2 pioneer subwoofers gekocht van 2000 watt (750 watt rms) ps maar die hebben ps ong 50L inhoud kist nodig... mijn koffer bak is 120L inhoud dus dat wil nog maar net nu ben ik van plan om 1 grote plank voor in mijn koffer te plaatsen en die goed vast maken.. en daar die 2 subs in te plaatsen zodat zeg maar mijn kofferbak als kist functineert.. maar dan zitten wel de 2 subs in de zelfde ruimte zeg maar... en nu weet ik niet of dat wel goed gaat????? ik sluit ze wel allebij op 1 versterker aan duss??

kunnen jullie me mischien nog wat advies ofzo geven en of het een goed idee is of niet en waarom wel van niet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Supra Oma
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 1 November 2004
Posts: 323
PostGeplaatst: Do 17 Nov 2005, 13:24    Onderwerp: Reageer met quote

Hm ik denk dat Jesse dat zo voor je uitrekend hou ons wel op de hoogte met mooie foto's he Rolling Eyes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 17 Nov 2005, 19:29    Onderwerp: Reageer met quote

Het kan wel op die manier, maar 'k vrees dat het in een goed afgesloten behuizing toch altijd wel beter klinkt.
Natuurlijk zou je ook het idee met die plank kunnen toepassen, en daarachter een kist om elke sub heen, of 1 grote voor beide.

De aansluitingen is een ander verhaal. Je hebt het over 1 versterker, maar is dat een monoblok, een brugbare 2-kanaler, of 'n brugbare 4-kanaler?
Indien een brugbare 4-kanaler sluit je elke sub aan op 2 kanalen gebrugd, makkelijk dus.
Als je een monoblok hebt of een brugbare 2-kanaler zou je de subs parallel of in serie moeten aansluiten.
Hebben de subs beide een impedantie van 4 Ohm en je sluit ze in serie aan, zal bij een gebrugde 2-kanaler de impedantie per versterkerkanaal 4 Ohm zijn, bij een monoblok zal de impedantie op het kanaal 8 Ohm zijn. Geen probleem dus, maar het vermogen wordt op die manier wel verdeeld over de subs dus daar lijdt je wat verlies mee.
Sluit je de subs parallel aan, zal de impedantie per kanaal op een gebrugde 2-kanaler 1 Ohm zijn, en op een monoblok 2 Ohm. Je zult op die manier vermogen winnen maar het is heel belangrijk dat je een goede versterker hebt die 2 Ohm stabiel is (monoblok) of 1 Ohm stabiel (2-kanaler). In praktijk kan deze impedantie ook wel eens iets lager nog zijn, vandaar dat een goeie kwaliteit versterker belangrijk is (goedkope zullen daar sneller moeite mee hebben).

Kijk ook eens op 12vhifi.nl, dit is een zeer uitgebreide site over car audio met heel veel nuttige informatie.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Supra Oma
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 1 November 2004
Posts: 323
PostGeplaatst: Do 17 Nov 2005, 19:38    Onderwerp: Reageer met quote

bedoel ik gewoon jesse vragen ...die weet alles Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
robbie
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 20 Augustus 2005
Posts: 69
Woonplaats: Twello
PostGeplaatst: Vr 18 Nov 2005, 12:51    Onderwerp: Reageer met quote

uuh goeie vraag wat voor versterker ik had og die 2000watt excaliber x500.4 liggen mischien ken je die?? en kun jij het me vertelle??? Very Happy  Question
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 18 Nov 2005, 17:11    Onderwerp: Reageer met quote

Zo te zien een 4-kanaler dus?
Als de kanalen te bruggen zijn kun je dus gewoon 1 sub op 2 kanalen gebrugd hangen, 2de sub op de overige 2 kanalen gebrugd.
Of voor serie/parallel gaan en de overige 2 kanalen voor andere speakers gebruiken.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB