Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Instal hulp gevraagd.

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
RC Power
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 2 November 2005
Posts: 82
Woonplaats: Hoogvliet
PostGeplaatst: Do 3 Nov 2005, 13:50    Onderwerp: Instal hulp gevraagd. Reageer met quote

Mensen,

ik ben van plan om mijn eerste installatie aan te gaan schaffen.
Ik heb al hier en daar de nodige info opgezocht.

Ik ben op zoek naar een goede 4-kanaals versterker en een subwoofer in kist 12". Ook a ik nog een andere headunit kopen eentje van Alpine.

Op de versterker wil ik de subwoofer en een setje speakers aansturen. Op de radio komt sowieso nog een set speakers.
ik heb nu een set hoedenplankspeakers van Boschmann (600W piek) en een set Pioneer speakers (130W).

Nu wil ik dus ongeveer 300-400W rms hebben.
Ik zit zelf te kijken naar iets van MTX, JBL of Pioneer. De meningen per merk verschillen heel sterk heb ik gemerkt.

Voor de versterker wil ik ongeveer 200-250 euro uitgeven en voor de subwoofer 150 euro ongeveer. Er is me verteld dat je daarvoor een goede set moet hebben.

Het is voor het dagelijks gebruik en om in het weekend op een meeting af en toe te kunnen knallen. Het gaat mij er met name om dat het mooi zuiver klinkt en dat het aardig wat geluid produceert als het nodig is.

Wie o wie kan mij misschien helpen naar mijn speurtocht (ook met modellen), want ik zie af en toe door de bomen het bos niet meer.

Kan ook via mail eventueel: arcoderi@zonnet.nl

En waar geven jullie de voorkeur aan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 3 Nov 2005, 15:34    Onderwerp: Reageer met quote

De beste tip blijft heel veel te gaan luisteren zelf naar al het aanbod wat binnen je budget valt. Je geeft zelf al aan dat meningen heel erg verschillen, omdat het gewoon een stukje persoonlijke smaak is. De ene vind dit mooier, de andere dat.

JBL is best okee maar ik vind ze zelf nogal schel. Dan hou ik eerder van een wat warmere klank.
Qua subs zit je bij Pioneer best goed, hun TS-W306C klinkt best lekker, is 12" en kan ook best wat vermogen hebben.

Dan heb je nog 'n merk als Ground Zero... Verschillende prijsklassen, en dik waar voor je geld.
En het nieuwere Audio System is ook zeer betaalbaar en erg goed.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
RC Power
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 2 November 2005
Posts: 82
Woonplaats: Hoogvliet
PostGeplaatst: Do 3 Nov 2005, 15:46    Onderwerp: Reageer met quote

Ik hou ook wel van die warmere klanken hoor.
Maar het gaat mij erom wat ik kan krijgen voor die eerder genoemde prijzen.
_________________
Fly high, drive low
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
willy
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 26 Oktober 2005
Posts: 15
Woonplaats: zulte
PostGeplaatst: Do 3 Nov 2005, 17:35    Onderwerp: Reageer met quote

feit ground zero is een degelijk merk ze
als ge meer wil weten over ground zero.

http://www.ground-zero-audio.com


kheb der anders een prijslijst van als ik ze keer moet doorsturen moet maar zeggen mat tis wel van mijn proffesionele dealer uit gullegem.
[/list]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
tecra
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 10 Oktober 2005
Posts: 52
Woonplaats: Lanaken
PostGeplaatst: Vr 4 Nov 2005, 10:20    Onderwerp: Reageer met quote

mtx heeft heel goeie kistjes met subje al in ( gepoorte kist met zo'n speciale lange smalle poort) vind je in de mediamarkt met kist enal voor nog geen 230 euro meen ik ...

en die gaan best hard, is een 12" woofer...

voor een compo kies je beter niet voor mtx, ik vind ze niet mooi klinken ... kan er niks aan doen, maar dat is inderdaad weer smaak...

ikzelf ben heel tevreden over audio-system, heb ik een hele install van, maar ground zero is zeker niet slecht ... misschien kan je ook eens bij helix kijken? of focal heeft ook wel goeie compo's, van verschillende categorien, al zal je dan wel steeds merken dat de duurdere beter spelen en je dat misschien maar moet halen ...

laatste struikelblok dan is je versterker... je hebt wel een beperkt budget hiervoor ... want je gaat een dikke vierkanaals nodig hebben ... En als jij toch 400 watt rms wilt spelen ... dan moet je toch op een minimum bedrag van 400 euro rekenen volgens mij ...

hopelijk heb je er wat aan!

grtz
_________________
Imagine Yourself As A Bird In The Sky
The Wind In Your Face And It Feels So Nice
Woohoooooohohoo Imagination...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
RC Power
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 2 November 2005
Posts: 82
Woonplaats: Hoogvliet
PostGeplaatst: Vr 4 Nov 2005, 18:28    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk, dat vroeg ik me nou ook af, welke versterker ik nodig ga hebben.

Welke versterker raden jullie mij aan om 400W rms aan te sturen?
Ik zat zelf al te kijken naar de Lanzar Vibe 431? Is dat iets?

Ik hoop dat jullie me hierover wat meer kunne vertellen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
tecra
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 10 Oktober 2005
Posts: 52
Woonplaats: Lanaken
PostGeplaatst: Di 8 Nov 2005, 9:50    Onderwerp: Reageer met quote

kijk es bij rondevries.nl of daar vind je toch een best groot aanbod aan amps... alle prijzen en ook de specificaties staan erbij ... daar vind je wel iets tussen voor 400watt rms
_________________
Imagine Yourself As A Bird In The Sky
The Wind In Your Face And It Feels So Nice
Woohoooooohohoo Imagination...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB