Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| veilsidesupra Advanced Member
| Geregistreerd op: 19 Oktober 2003 | Posts: 514 | Woonplaats: Woerden |
|
Geplaatst: Do 22 Sep 2005, 8:56 Onderwerp: 4x98 velgen op steek 4x100 |
|
|
|
Ik rijd dus een kadett met steek 4x100.
Aangezien ik bij een Fiat/Alfa/Lancia dealer werk had ik hele mooie 14" velgen gezien.
Gaat dit passen aangezien (bijna) alle velgen van de Italiaanse merken 4x98 zijn? _________________ It's not how you stand next to your car, it's how you race your car. Ya'll better learn that!
|
|
Naar boven |
|
|
| Equinox Advanced Member
| Geregistreerd op: 2 December 2004 | Posts: 640 | Woonplaats: Leeuwarden |
|
Geplaatst: Do 22 Sep 2005, 9:18 Onderwerp: |
|
|
|
uh nee? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Do 22 Sep 2005, 9:33 Onderwerp: |
|
|
|
inderdaad heel simpel antwoord.
nee _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| veilsidesupra Advanced Member
| Geregistreerd op: 19 Oktober 2003 | Posts: 514 | Woonplaats: Woerden |
|
Geplaatst: Do 22 Sep 2005, 13:35 Onderwerp: |
|
|
|
nou zo simpel ist niet want anders zou ik t niet vragen...
Er zijn speciale bouten om 4x100 velgen op een steek 4x98 te doen (mn chef heeft onder zn barchetta 17 aez velgen met 4x100 terwijl de fiat 4x98 is)
Maar nou vroeg ik me af of dat ook andersom kan, of heb je er misschien adapters voor _________________ It's not how you stand next to your car, it's how you race your car. Ya'll better learn that!
|
|
Naar boven |
|
|
| williamrtd Advanced Member
| Geregistreerd op: 4 Januari 2004 | Posts: 541 | Woonplaats: rotterdam |
|
Geplaatst: Do 22 Sep 2005, 14:23 Onderwerp: |
|
|
|
Als je er toch werkt, is er dan niks te regelen op je zaak dat je het een keertje probeert...?? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Do 22 Sep 2005, 14:48 Onderwerp: |
|
|
|
Je hebt inderdaad van die zogenaamde "schuifbouten" maar weet niet of ze die ook in een moer versie (wat jij nodig hebt) hebben. _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Do 22 Sep 2005, 21:21 Onderwerp: |
|
|
|
Als je die bouten "andersom" monteert kan dat volgens mij wel... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Vr 23 Sep 2005, 12:55 Onderwerp: |
|
|
|
nee ook dan niet.
Hij moet zijn wiel monteren over "tapeindjes" en het wiel dan met moeren vast zetten. En omdat die tapeindjes dan niet verplaatst kunnen worden, past de velg er niet over (je krijgt de velg dan niet eens over de trommel)
Bij schuifbouten, draai je de bouten IN de trommel (naaf) en omdat de (vul)schijf waar die inzitten een iets groter gat hebben dan de bout, kunnen ze dus iets "schuiven" tov het gat. _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Vr 23 Sep 2005, 13:18 Onderwerp: |
|
|
|
Hmm, ze schijnen dus wel te bestaan de schuifmoeren die veilside nodig heeft om de 4x98 velgen op een 4x100 steek te laten passen.
Maar ben er persoonlijk geen voorstander van. (vind het maar lijpe dingen, ivm ongelijk verdeelde kracht overbrenging door teveel speling) _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| veilsidesupra Advanced Member
| Geregistreerd op: 19 Oktober 2003 | Posts: 514 | Woonplaats: Woerden |
|
Geplaatst: Vr 23 Sep 2005, 13:37 Onderwerp: |
|
|
|
ja daar ben ik ook wel een btje bang voor, want ik wil verder geen gekut met mn wielen _________________ It's not how you stand next to your car, it's how you race your car. Ya'll better learn that!
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Vr 23 Sep 2005, 22:43 Onderwerp: |
|
|
|
Je hhebt volgens mij ook speciale wielbouten op de nnaaf,
waarbij het draadeind niet op het midden van de flenns staat, dat zijn
dan wel dunnere draadeinden, van opzij ziet dat er ongeveer zo uit;
Code: |
___
| | Draadeind, bijv. M10
| |
______| |_ ______
_____| |_____ Naaf, gat ±M12?
\_____/ boutkop |
Omdat de 2mm kleiner is ligt het hart 1mm verschoven,
wannneer je de bouten plaatst mmet de draadeinden bij
de nnaaf krijg je 2mm kleinere steek, plaats je ze 180 graden
geroteerd dan gaat je steek 2mm omhoog...
Ik heb deze HEEL lanng geleden eens gezien, weet niet meer waar.
Informeer eens bij een velgen-boer!
PS. excuses voor alle dubbbele karakters;
ik ben een nieuw keyboard aan het "intikken"... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Zo 25 Sep 2005, 7:50 Onderwerp: |
|
|
|
Het is makkelijker om schuifmoeren te plaatsen dan de tapeinden te verwisselen. _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
|
|