Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| spurlie Advanced Member
| Geregistreerd op: 16 Januari 2005 | Posts: 888 | Woonplaats: Zuid-Limburg |
|
Geplaatst: Zo 11 Sep 2005, 20:13 Onderwerp: Motorblok wissel en keuringen? |
|
|
|
Nu weet ik alleen niet hoe het zit met keuringen en dergelijke, ik heb dan namelijk een vermogenswinst van 33%. Kan dit zonder dat ik de remmen en dergelijk moet gaan aanpassen?
Ik heb namelijk voor massieve schijfremmen en achter trommelrem en een 'is' voor geventileerde schijfremmen en achter massieve schijfremmen.
Laatst aangepast door spurlie op Zo 11 Dec 2005, 18:28, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 11 Sep 2005, 21:30 Onderwerp: |
|
|
|
Als je 't zeker wil weten zou ik die vraag eens naar de RDW mailen... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 11 Sep 2005, 22:55 Onderwerp: |
|
|
|
Volgens mij mag je een motorwissel doen zolang het
aantal cilinders gelijk blijft, maar dat weet ik niet zeker.
Bij de APK kijken ze niet naar de vermogen/remvermogen verhouding,
maar of je remmen de wettelijk verplichte remvertraging halen.
Dus voor de keuring hoef je daar niets aan te doen, als ze het maar doen.
Maar upgraden kan geen kwaad, zeker niet als je meer vermogen hebt. _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Ma 12 Sep 2005, 8:16 Onderwerp: |
|
|
|
SaphireNX schreef: |
Volgens mij mag je een motorwissel doen zolang het
aantal cilinders gelijk blijft, maar dat weet ik niet zeker.
Bij de APK kijken ze niet naar de vermogen/remvermogen verhouding,
maar of je remmen de wettelijk verplichte remvertraging halen.
Dus voor de keuring hoef je daar niets aan te doen, als ze het maar doen.
Maar upgraden kan geen kwaad, zeker niet als je meer vermogen hebt. |
Klopt helemaal.
RDW hoef je pas iets te laten weten bij wijziging van aantal cilinders en vermogens stijging van meer dan 40% (bij normale ongetunde motoren dan) _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Ma 12 Sep 2005, 11:38 Onderwerp: |
|
|
|
RDW wijzeging idd met motor met ander aantal cilinders en / of vermogenstoename van 40%.
Is de vermogens toename hoger van 40% dan moet er een weggedragstest worden uitgevoerd op t RDW testcircuit... kost knaken
Jou swap is gewoon te doen zonder RDW _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 12 Sep 2005, 15:30 Onderwerp: |
|
|
|
Kijk ook een beetje uit met verzekeringen. Sommige zullen niet moeilijk doen, maar er zijn er ook die nogal strikt op de bij hun bekende motorgegevens verzekeren en niet zullen uitbetalen als blijkt dat je meer vermogen of een ander blok erin hebt liggen! _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Di 13 Sep 2005, 8:41 Onderwerp: |
|
|
|
Das BS van die verzekering dan en dat kan m zn vergunningen kosten...
Zolang jij bij n 4 pitter blijft, en niet meer dan 140% van t originele vermogen hebt (40% toename) zal de verzekering jou moeten uitbetalen, tenzij ze kunnen aantonen dat je bevoorbeeld de helft van t aantal motorsteunen nooit hebt vastgedraait. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|