Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| feddesman Newbie
| Geregistreerd op: 19 Januari 2005 | Posts: 10 | Woonplaats: nootdorp |
|
Geplaatst: Ma 24 Jan 2005, 19:39 Onderwerp: Dastek uni-chip ECU |
|
|
|
Wat is jullie mening over deze programmerbare chip
voor info www.dastek.co.uk
functies
Variable valve timing adjustment
Rev limit adjustment
Boost limit & level adjustment
Dual maps for use with different fuel grades & types
Water Injection
Nitrous oxide progressive injection
Bigger/supplementary injector handling
Variable induction control
Launch control for turbo vehicles
Full throttle gear changes
Road speed limiter removal
Speedo conversion for imports
Shift light
Idle speed stabilisation
hij is voor mijn MG ZR160 |
|
Naar boven |
|
|
| Marco Junior Member
| Geregistreerd op: 15 Januari 2005 | Posts: 147 | Woonplaats: België |
|
Geplaatst: Ma 24 Jan 2005, 19:46 Onderwerp: |
|
|
|
Van hoeveel naar hoeveel pk gaat ie dan?
En wat kost ie ongeveer? |
|
Naar boven |
|
|
| feddesman Newbie
| Geregistreerd op: 19 Januari 2005 | Posts: 10 | Woonplaats: nootdorp |
|
Geplaatst: Ma 24 Jan 2005, 20:13 Onderwerp: |
|
|
|
levert + 10% dus 16 pk +-
nieuwe kost die 500 euro ongeveer |
|
Naar boven |
|
|
| Marco Junior Member
| Geregistreerd op: 15 Januari 2005 | Posts: 147 | Woonplaats: België |
|
Geplaatst: Ma 24 Jan 2005, 20:30 Onderwerp: |
|
|
|
Ik heb altijd gehoord dat meer pks ruwgeschat 25 euro per pk kost.
Je moet Maximus zijn mening es vragen wat voor jouw wagen de meeste pk-winst
zou geven momenteel.
Want op een diesel doet chippen dadelijk veel procentueel maar een benzine is veel minder.
Beter altijd meer meningen zodat je voor dezelfde hoeveelheid euro's meer waar krijgt. |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 26 Jan 2005, 8:04 Onderwerp: |
|
|
|
In zoverre, op een TURBO diesel doet t meer, procentueel, op een motor zonder turbo doet het procentueel minder, doet er niet toe of dit benzine of diesel is, de turbo maakt t verschil.
Over zo'n chip kan ik kort zijn, gaat flink wat uren kosten op de rollenbank om dat hele zooitje perfect afgeregeld te krijgen... loopt t eenmaal goed kan t best een goed product zijn denk ik, maar heb het zelf nooit gehad dus dit is een geval van, ff zelf kijken hoe die bevalt. Bij de 626 had ik een stand alone engine management omdat ik geen goede kabelboom uitgehaald kreeg, en ik zowiezo niet meer op de standaard ECU kon draaien. Het hele zaakje is afgesteld door de gasten van DBM engineering toen dertijd, dit waren heel wat kostbare uren op de rollenbank... maar jongens, deze wagen ging dan ook wel!
Bij een benzine motor zonder turbo zou ik echter eerst gaan voor een vrije beademing van t blok, 4-2-1 spruitstuk, free-flow uitlaat, cold air intake (open filter met aanzuigbuis voor koude lucht), dan voor zoveel mogelijk gewicht van de krukas af te halen door middel van licht gewicht aluminium pullys, lichtgewicht vliegwiel, om zo de engine respons te verbeteren en meer vermogen op mn wielen gezet te krijgen... vanaf daar zou ik dan eens verder gaan kijken naar andere mogelijkheden.
Iig is een chip op een niet geblaze motor in mijn ogen niet de eerste stap... te weinig winst voor te veel geld. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Marco Junior Member
| Geregistreerd op: 15 Januari 2005 | Posts: 147 | Woonplaats: België |
|
Geplaatst: Wo 26 Jan 2005, 8:58 Onderwerp: |
|
|
|
Iig is een chip op een niet geblaze motor in mijn ogen niet de eerste stap... te weinig winst voor te veel geld
Dat was dus ook een beetje wat ik vreesde, denk er es goed over na en praat nog eens met mensen die er wat van kennen EN NIET MET DE VERKOPERS WANT HUN SPULLEN ZIJN ALLEMAAL DE BESTE EN ZE WILLEN ALLEEN MAAR VERKOPEN.
Groeten |
|
Naar boven |
|
|
| feddesman Newbie
| Geregistreerd op: 19 Januari 2005 | Posts: 10 | Woonplaats: nootdorp |
|
Geplaatst: Vr 28 Jan 2005, 22:25 Onderwerp: |
|
|
|
OK thnx ,
Ik heb al het voorgestelde uitlaatsysteem en een cold air intake.
Ik moet dus nu uit aan kijken naar aluminium pullys, lichtgewicht vliegwiel.
Zijn die voor elke motortypes te krijgen? |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Vr 28 Jan 2005, 22:56 Onderwerp: |
|
|
|
zeker weten En anders te maken... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| adegger Starting Member
| Geregistreerd op: 28 Augustus 2005 | Posts: 54 | Woonplaats: Almelo |
|
Geplaatst: Za 3 Sep 2005, 16:40 Onderwerp: |
|
|
|
mijn mening is dat je door chiptuning niet meer PKs krijgt
je auto leert ze alleen beter te gebruiken
maar goed daat ben ik _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 4 Sep 2005, 19:20 Onderwerp: |
|
|
|
Klopt ja... Is eigenlijk gewoon efficiënt afstellen van je motor. Van de fabriek uit is deze afstelling meestal gericht op zuinig verbruik en bepaalde milieu-eisen, terwijl wij het juist doen om het vermogen wat het blokkie kan op de weg te zetten _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| adegger Starting Member
| Geregistreerd op: 28 Augustus 2005 | Posts: 54 | Woonplaats: Almelo |
|
Geplaatst: Ma 5 Sep 2005, 17:13 Onderwerp: |
|
|
|
precies jesse
en om het nog ff duidelijk te maken
met chiptuning krijg je NIET meer pk's
en is alleen aan te raden als je meerdere onderdelen van je blok hebt
"opgevoerd"
op een standaard auto kun je beter je geld steken in een goede uitlaat\inlaat
laterzzzzzzzzzzzzzzzz _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|