Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Dastek uni-chip ECU

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Elektronica
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
feddesman
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 19 Januari 2005
Posts: 10
Woonplaats: nootdorp
PostGeplaatst: Ma 24 Jan 2005, 19:39    Onderwerp: Dastek uni-chip ECU Reageer met quote

Wat is jullie mening over deze programmerbare chip
voor info www.dastek.co.uk

functies

Variable valve timing adjustment
Rev limit adjustment
Boost limit & level adjustment
Dual maps for use with different fuel grades & types
Water Injection
Nitrous oxide progressive injection
Bigger/supplementary injector handling
Variable induction control
Launch control for turbo vehicles
Full throttle gear changes
Road speed limiter removal
Speedo conversion for imports
Shift light
Idle speed stabilisation

hij is voor mijn MG ZR160
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Marco
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 15 Januari 2005
Posts: 147
Woonplaats: België
PostGeplaatst: Ma 24 Jan 2005, 19:46    Onderwerp: Reageer met quote

Van hoeveel naar hoeveel pk gaat ie dan?
En wat kost ie ongeveer?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
feddesman
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 19 Januari 2005
Posts: 10
Woonplaats: nootdorp
PostGeplaatst: Ma 24 Jan 2005, 20:13    Onderwerp: Reageer met quote

levert + 10% dus 16 pk +-
nieuwe kost die 500 euro ongeveer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Marco
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 15 Januari 2005
Posts: 147
Woonplaats: België
PostGeplaatst: Ma 24 Jan 2005, 20:30    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb altijd gehoord dat meer pks ruwgeschat 25 euro per pk kost.
Je moet Maximus zijn mening es vragen wat voor jouw wagen de meeste pk-winst
zou geven momenteel.
Want op een diesel doet chippen dadelijk veel procentueel maar een benzine is veel minder.
Beter altijd meer meningen zodat je voor dezelfde hoeveelheid euro's meer waar krijgt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 26 Jan 2005, 8:04    Onderwerp: Reageer met quote

In zoverre, op een TURBO diesel doet t meer, procentueel, op een motor zonder turbo doet het procentueel minder, doet er niet toe of dit benzine of diesel is, de turbo maakt t verschil.

Over zo'n chip kan ik kort zijn, gaat flink wat uren kosten op de rollenbank om dat hele zooitje perfect afgeregeld te krijgen... loopt t eenmaal goed kan t best een goed product zijn denk ik, maar heb het zelf nooit gehad dus dit is een geval van, ff zelf kijken hoe die bevalt. Bij de 626 had ik een stand alone engine management omdat ik geen goede kabelboom uitgehaald kreeg, en ik zowiezo niet meer op de standaard ECU kon draaien. Het hele zaakje is afgesteld door de gasten van DBM engineering toen dertijd, dit waren heel wat kostbare uren op de rollenbank... maar jongens, deze wagen ging dan ook wel!

Bij een benzine motor zonder turbo zou ik echter eerst gaan voor een vrije beademing van t blok, 4-2-1 spruitstuk, free-flow uitlaat, cold air intake (open filter met aanzuigbuis voor koude lucht), dan voor zoveel mogelijk gewicht van de krukas af te halen door middel van licht gewicht aluminium pullys, lichtgewicht vliegwiel, om zo de engine respons te verbeteren en meer vermogen op mn wielen gezet te krijgen... vanaf daar zou ik dan eens verder gaan kijken naar andere mogelijkheden.

Iig is een chip op een niet geblaze motor in mijn ogen niet de eerste stap... te weinig winst voor te veel geld.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Marco
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 15 Januari 2005
Posts: 147
Woonplaats: België
PostGeplaatst: Wo 26 Jan 2005, 8:58    Onderwerp: Reageer met quote

Iig is een chip op een niet geblaze motor in mijn ogen niet de eerste stap... te weinig winst voor te veel geld

Dat was dus ook een beetje wat ik vreesde, denk er es goed over na en praat nog eens met mensen die er wat van kennen EN NIET MET DE VERKOPERS WANT HUN SPULLEN ZIJN ALLEMAAL DE BESTE EN ZE WILLEN ALLEEN MAAR VERKOPEN.

Groeten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
feddesman
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 19 Januari 2005
Posts: 10
Woonplaats: nootdorp
PostGeplaatst: Vr 28 Jan 2005, 22:25    Onderwerp: Reageer met quote

OK thnx ,

Ik heb al het voorgestelde uitlaatsysteem en een cold air intake.
Ik moet dus nu uit aan kijken naar aluminium pullys, lichtgewicht vliegwiel.

Zijn die voor elke motortypes te krijgen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Vr 28 Jan 2005, 22:56    Onderwerp: Reageer met quote

zeker weten Cool En anders te maken...
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
adegger
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 28 Augustus 2005
Posts: 54
Woonplaats: Almelo
PostGeplaatst: Za 3 Sep 2005, 16:40    Onderwerp: Reageer met quote

mijn mening is dat je door chiptuning niet meer PKs krijgt
je auto leert ze alleen beter te gebruiken
maar goed daat ben ik Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 4 Sep 2005, 19:20    Onderwerp: Reageer met quote

Klopt ja... Is eigenlijk gewoon efficiënt afstellen van je motor. Van de fabriek uit is deze afstelling meestal gericht op zuinig verbruik en bepaalde milieu-eisen, terwijl wij het juist doen om het vermogen wat het blokkie kan op de weg te zetten Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
adegger
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 28 Augustus 2005
Posts: 54
Woonplaats: Almelo
PostGeplaatst: Ma 5 Sep 2005, 17:13    Onderwerp: Reageer met quote

precies jesse
en om het nog ff duidelijk te maken
met chiptuning krijg je NIET meer pk's
en is alleen aan te raden als je meerdere onderdelen van je blok hebt
"opgevoerd"
op een standaard auto kun je beter je geld steken in een goede uitlaat\inlaat
laterzzzzzzzzzzzzzzzz Cool
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Elektronica Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB