Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Mijn tuning/styling project
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Za 20 Aug 2005, 15:08    Onderwerp: Reageer met quote

OK, dat werkt dus net al bij een eend; op beide BDP's wordt gevonkt,
maar bij de ene sllag is dat aan het eind van de compressie en bij de
andere slag zit je tussen uitlaat- en inlaatslag in, dus gebeurt er niets...
DAN kun je idd op de krukas je sensor zetten...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Za 20 Aug 2005, 15:49    Onderwerp: Reageer met quote

SaphireNX schreef:
OK, dat werkt dus net al bij een eend; op beide BDP's wordt gevonkt,
maar bij de ene sllag is dat aan het eind van de compressie en bij de
andere slag zit je tussen uitlaat- en inlaatslag in, dus gebeurt er niets...
DAN kun je idd op de krukas je sensor zetten...


Hijs fijn  Wink
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Za 20 Aug 2005, 19:56    Onderwerp: Reageer met quote

Freestyler schreef:
probeer het dan eens zo. krukas en nokkenas op positie zetten (door te kijken/ voelen dus) en dan pas de riem erover.

had met de as het probleem dat me dist 1.5 tand van tijd afstond, omdat de krukaspolie te veel speling had en was gaan dansen.




Het probleem is dat de riem eigenlijk te strak staat afgestelt (vorige eigenaar) en die moet ik dus laten zitten als ik die losser maak kan de waterpomp gaan lekken
en ik heb geen zin om er een andere pomp op te zetten omdat ik binnen kort ga beginnen met de revisie van het andere blok.

en maximus je bent vanharte welkom kan jesse meteen helpen met in bouwen van het alarm  Wink
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Za 20 Aug 2005, 20:07    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:


Drap in je koelvloeistof geeft een kapotte koppakking aan, er kunnen ook dingen met de kop zijn waardoor je geen drap erin hebt, en dat hoeft niet nog 1000 km goed te gaan, als ie nu al gaar zou zijn dan is ie al gaar nu, niet over 1000km...

Ik wil je wel n keer komen helpen anders, maar heb geen vervoer momenteel.

dat gaat niet helemaal op max
Koppaking kan je uitsluiten is gloedje nieuw en origineel opel.
maar het ligt er maar net aan waar je kop is gescheurd oliekanaal of koel kanaal bij mij was het koelkanaal
en dat merk je in het begin niet anders had ik de auto niet gekocht.
heb er 2 weken mee rond gereden toen opeens ik het merkte omdat de temp opeens 10 graden hoger lag dan normaal.
op de terug weg van automaxx merkte ik het pas goed bij gas geven eerst effe inhouden en dan als een raket er vandoor.

scheurt die bij het olie kanaal dan komt de olie bij je koel vloeistof met als gevolg ook drab in je ressevoir.
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Za 27 Aug 2005, 10:06    Onderwerp: Reageer met quote

MIJN GSI LOOPT!
yes yes yes! hij loopt nu zoals die hoort te lopen. Cool  Laughing  
werdt me ook eens tijd zeg.
wat was er nu mis?
Embarassed  Embarassed  Embarassed  ik had 2 bougiekabels verkeerd om zitten kabel 2 zat op 1 en 1 op 2!!!  Confused  Embarassed  Embarassed  Embarassed
maar nu loopt en klinkt die weer als een gezonde GSI
nu zometeen eerst effe gaan wandelen met de hond en dan kan ik de poulie voor de stuurbekrachteging en de dynamo er weer op zetten.
en dan deze week effe met het beesie op de brug de laaste dingen doen.
en dan kan die gekeurd worden.
ik beloof niets blijf bij mijn standpunt we nemen ons de tijd er voor.
maare niet raar op kijken als ik met de GSI naar FTW kom/ga.
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Za 27 Aug 2005, 10:31    Onderwerp: Reageer met quote

Oh jesse Rolling Eyes  er wacht iets met smart op een prostar  Wink
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 27 Aug 2005, 16:00    Onderwerp: Reageer met quote

Proficiat dat de GSI loopt! Thumbs up
Hoe kon dat nou gebeuren, 2 bougiekabels verkeerdom?

'k Kom met plezier helpen met die Prostar zoals gezegd, maar zit momenteel ff zonder vervoer door die accu Sad
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Za 27 Aug 2005, 17:44    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe dat kon gebeuren moet je bij de onkunde van de vorige eigenaar zijn wat overigens een opel monteur was  Shock  Twisted Evil  de langste kabel is voor cylinder1 en de kortste voor 4 dus ik de kortste op vier de ander op 3 ena langste op 2 en langste op 1 zoals het hoort te zijn, Heeft die eikel de kabel van 1 op 2 op de verdeler kap zitten en kabel voor cylinder 2 op 1  #Gunfire
Net effe een rondje gereden zonder einddemper door de buurt  Laughing
nu weet de hele buurt dat de GSI loopt! hahahahaha  Laughing
en goed nieuws er staat nu geen auto op de brug dus ik kan deze week denk maandag verder met klussen dan is het de carterpan pakking vervangen olie en koelvloeistof verversen plaatje lassen en de beugel van de einddemper op de goede plek lassen en dan naar de keuring met hem  Cool  Very Happy  ik ben echt F*CKING BLIJ! na een jaar elke dag langs de gsi moetten lopen om in een 1.4 te stappen is heel erg frustrerend maargoed deze week rijd hij weer dan kunnen we de audio effe om mikken gaan kijken wat het airbrushen kost en wat ik kan doen qua plekje voor de hond en ruimte voor de instal. en carputer heb nog een mooi 1.4 ghz P4 WORKSTATION LIGGEN  Laughing  Cool  moet alleen een HD en grafisch kaartje kopen en een leuk schermpje 8 inch of iets groter  Wink

ehh ik heb blijkbaar iets gemist accu wat is er mis met je accu?  Rolling Eyes
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Wo 31 Aug 2005, 14:48    Onderwerp: Reageer met quote

Probleem nummer2!  Sad

Ja hoor denk je klaar te zijn duikt er nog een klein probleempje op,
ik heb geen koeling meer  Crying or Very sad
De fan slaat niet meer aan, Natuurlijk meteen de meter gepakt en meten maar hee geen spanning op de fan  Confused  nu ga ik zometeen weer verder kijken kunnen maar 2 dingen zijn de weerstand of de sensor.
dus gelukkig is dit snel te fiksen  Smile
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Do 1 Sep 2005, 8:39    Onderwerp: Reageer met quote

euh, geen spanning op de fan? check dan eerst de zekering eens.

De sensor in de rad is namelijk massa geschakeld.
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Do 1 Sep 2005, 17:44    Onderwerp: Reageer met quote

de fan draait dus daar ligt het niet het is de sensor op de radiator die stuk is en daar baal ik wel een beetje van het ding is nieuw! maar goed auto loopt weer wel nog niet helemaal lekker moet dringend eens wat electrische contacten gaan schoon maken van de ontsteking en nieuwe bougiekabels halen.
maar heb al weer 50 km met het beesie door het dorp gereden dus wat dat betreft loopt die weer goed. Very Happy
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Do 1 Sep 2005, 22:20    Onderwerp: Reageer met quote

en een tijdelijke schakelaar opt dash voor de fan aan te sturen dan geen optie?
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Pagina 5 van 5

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB