Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Za 20 Aug 2005, 15:08 Onderwerp: |
|
|
|
OK, dat werkt dus net al bij een eend; op beide BDP's wordt gevonkt,
maar bij de ene sllag is dat aan het eind van de compressie en bij de
andere slag zit je tussen uitlaat- en inlaatslag in, dus gebeurt er niets...
DAN kun je idd op de krukas je sensor zetten... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Za 20 Aug 2005, 15:49 Onderwerp: |
|
|
|
SaphireNX schreef: |
OK, dat werkt dus net al bij een eend; op beide BDP's wordt gevonkt,
maar bij de ene sllag is dat aan het eind van de compressie en bij de
andere slag zit je tussen uitlaat- en inlaatslag in, dus gebeurt er niets...
DAN kun je idd op de krukas je sensor zetten... |
Hijs fijn _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| ThunderBunny Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Za 20 Aug 2005, 19:56 Onderwerp: |
|
|
|
Freestyler schreef: |
probeer het dan eens zo. krukas en nokkenas op positie zetten (door te kijken/ voelen dus) en dan pas de riem erover.
had met de as het probleem dat me dist 1.5 tand van tijd afstond, omdat de krukaspolie te veel speling had en was gaan dansen.
|
Het probleem is dat de riem eigenlijk te strak staat afgestelt (vorige eigenaar) en die moet ik dus laten zitten als ik die losser maak kan de waterpomp gaan lekken
en ik heb geen zin om er een andere pomp op te zetten omdat ik binnen kort ga beginnen met de revisie van het andere blok.
en maximus je bent vanharte welkom kan jesse meteen helpen met in bouwen van het alarm _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
|
|
Naar boven |
|
|
| ThunderBunny Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Za 20 Aug 2005, 20:07 Onderwerp: |
|
|
|
Maximus schreef: |
Drap in je koelvloeistof geeft een kapotte koppakking aan, er kunnen ook dingen met de kop zijn waardoor je geen drap erin hebt, en dat hoeft niet nog 1000 km goed te gaan, als ie nu al gaar zou zijn dan is ie al gaar nu, niet over 1000km...
Ik wil je wel n keer komen helpen anders, maar heb geen vervoer momenteel. |
dat gaat niet helemaal op max
Koppaking kan je uitsluiten is gloedje nieuw en origineel opel.
maar het ligt er maar net aan waar je kop is gescheurd oliekanaal of koel kanaal bij mij was het koelkanaal
en dat merk je in het begin niet anders had ik de auto niet gekocht.
heb er 2 weken mee rond gereden toen opeens ik het merkte omdat de temp opeens 10 graden hoger lag dan normaal.
op de terug weg van automaxx merkte ik het pas goed bij gas geven eerst effe inhouden en dan als een raket er vandoor.
scheurt die bij het olie kanaal dan komt de olie bij je koel vloeistof met als gevolg ook drab in je ressevoir. _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
|
|
Naar boven |
|
|
| ThunderBunny Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Za 27 Aug 2005, 10:06 Onderwerp: |
|
|
|
MIJN GSI LOOPT!
yes yes yes! hij loopt nu zoals die hoort te lopen.
werdt me ook eens tijd zeg.
wat was er nu mis?
ik had 2 bougiekabels verkeerd om zitten kabel 2 zat op 1 en 1 op 2!!!
maar nu loopt en klinkt die weer als een gezonde GSI
nu zometeen eerst effe gaan wandelen met de hond en dan kan ik de poulie voor de stuurbekrachteging en de dynamo er weer op zetten.
en dan deze week effe met het beesie op de brug de laaste dingen doen.
en dan kan die gekeurd worden.
ik beloof niets blijf bij mijn standpunt we nemen ons de tijd er voor.
maare niet raar op kijken als ik met de GSI naar FTW kom/ga. _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
|
|
Naar boven |
|
|
| ThunderBunny Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Za 27 Aug 2005, 10:31 Onderwerp: |
|
|
|
Oh jesse er wacht iets met smart op een prostar _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 27 Aug 2005, 16:00 Onderwerp: |
|
|
|
Proficiat dat de GSI loopt!
Hoe kon dat nou gebeuren, 2 bougiekabels verkeerdom?
'k Kom met plezier helpen met die Prostar zoals gezegd, maar zit momenteel ff zonder vervoer door die accu _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| ThunderBunny Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Za 27 Aug 2005, 17:44 Onderwerp: |
|
|
|
Hoe dat kon gebeuren moet je bij de onkunde van de vorige eigenaar zijn wat overigens een opel monteur was de langste kabel is voor cylinder1 en de kortste voor 4 dus ik de kortste op vier de ander op 3 ena langste op 2 en langste op 1 zoals het hoort te zijn, Heeft die eikel de kabel van 1 op 2 op de verdeler kap zitten en kabel voor cylinder 2 op 1
Net effe een rondje gereden zonder einddemper door de buurt
nu weet de hele buurt dat de GSI loopt! hahahahaha
en goed nieuws er staat nu geen auto op de brug dus ik kan deze week denk maandag verder met klussen dan is het de carterpan pakking vervangen olie en koelvloeistof verversen plaatje lassen en de beugel van de einddemper op de goede plek lassen en dan naar de keuring met hem ik ben echt F*CKING BLIJ! na een jaar elke dag langs de gsi moetten lopen om in een 1.4 te stappen is heel erg frustrerend maargoed deze week rijd hij weer dan kunnen we de audio effe om mikken gaan kijken wat het airbrushen kost en wat ik kan doen qua plekje voor de hond en ruimte voor de instal. en carputer heb nog een mooi 1.4 ghz P4 WORKSTATION LIGGEN moet alleen een HD en grafisch kaartje kopen en een leuk schermpje 8 inch of iets groter
ehh ik heb blijkbaar iets gemist accu wat is er mis met je accu? _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
|
|
Naar boven |
|
|
| ThunderBunny Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Wo 31 Aug 2005, 14:48 Onderwerp: |
|
|
|
Probleem nummer2!
Ja hoor denk je klaar te zijn duikt er nog een klein probleempje op,
ik heb geen koeling meer
De fan slaat niet meer aan, Natuurlijk meteen de meter gepakt en meten maar hee geen spanning op de fan nu ga ik zometeen weer verder kijken kunnen maar 2 dingen zijn de weerstand of de sensor.
dus gelukkig is dit snel te fiksen _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Do 1 Sep 2005, 8:39 Onderwerp: |
|
|
|
euh, geen spanning op de fan? check dan eerst de zekering eens.
De sensor in de rad is namelijk massa geschakeld. _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| ThunderBunny Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Do 1 Sep 2005, 17:44 Onderwerp: |
|
|
|
de fan draait dus daar ligt het niet het is de sensor op de radiator die stuk is en daar baal ik wel een beetje van het ding is nieuw! maar goed auto loopt weer wel nog niet helemaal lekker moet dringend eens wat electrische contacten gaan schoon maken van de ontsteking en nieuwe bougiekabels halen.
maar heb al weer 50 km met het beesie door het dorp gereden dus wat dat betreft loopt die weer goed. _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Do 1 Sep 2005, 22:20 Onderwerp: |
|
|
|
en een tijdelijke schakelaar opt dash voor de fan aan te sturen dan geen optie? _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
|
|