Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

2 vraagjes
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 10 Aug 2005, 20:39    Onderwerp: Reageer met quote

Psies... Chippen moet gewoon goed gebeuren, niet zomaar klakkeloos het vermogen opvoeren zonder naar andere dingen te kijken...
En beste is natuurlijk maatwerk specifiek voor jouw blok... goed 't kost wat meer, maar daar heb je wel resultaat voor!

Misschien bij diesels sneller dan benzines, maar ook bij benzines geldt de regel dat als je te ver gaat of gewoon slecht rekening houdt met het feit of de rest van je blok het vermogen aan kan en alles goed op mekaar is afgesteld, je vroeg of laat 'n vastloper krijgt.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
focifreak
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 8 Augustus 2005
Posts: 83
Woonplaats: utrecht
PostGeplaatst: Vr 12 Aug 2005, 10:46    Onderwerp: Reageer met quote

Voor ver ik het weet heeft de ecort zeker geen motor mangement om hem te kunnen chippen,want de turbo zit in een huis nabij de rookgas afvoer(uitlaat) want daar door word de turbo aangedreven.
Alleen wat uit laat aanpassingen of lucht filter zouden Sad  wat kunnen doen,maar niet veelaan koppel of pk'ssss.
Een lichter vlieg wiel ,dat weet ik helemaal niet,maar een diesel heeft een hoge compressie,want een lichter vliegwiel zou hem er niet door heen sleuren Question
_________________
don't worry,be happy,drive a ford
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Vr 12 Aug 2005, 14:27    Onderwerp: Reageer met quote

Een vliegwiel is er niet om de motor door de compressie te trekken, daar zijn de contra gewichten op de krukas voor.

Het vliegwiel dient er enkel voor om de motor beter handelbaar te maken (dus niet bij gasgeven gelijk op 5000 rpm zitten) of bij gas los ineens inzakken.

Het vliegwiel zorgt er dus voor dat het klimmen en dalen in de toeren veel soepeler verloopt. Tevens is het de verbindingsplek bij uitstek om de transmissie aan te koppelen.
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Vr 12 Aug 2005, 14:29    Onderwerp: Reageer met quote

En ook een escort diesel heeft een ecu die te chippen is.

Turbo werkt namelijk enkel op een injectie motor (al dan niet diesel).
Meer druk betekend meer lucht, en daar moet gewoon meer benzine bij om niet te arm te lopen, en een carburateur trekt dat verschil niet.
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Vr 12 Aug 2005, 14:51    Onderwerp: Reageer met quote

Het vliegwiel heet eigenlijk uitvliegwiel, en heeft ook als functie om de motor aan t lopen te houden en de gaten tussen de ontbrandingssyclussen op te vangen, hierdoor blijft de motor draaien, haal je te veel weg dan loopt ie stationair als een dwijl, en op een bepaald ogenblik zal ie gewoonweg afslaan stationair en zul je m met je gaspedaal aan de praat moeten houden.

enne, chris, geheimpje tussen ons... er waren ook turbo auto's met carburateur... heb een vermoeden dat dit zooitje met actuators werkte om op druk te reageren (en dan bedoel ik niet je wastegate). Maar iig, het werkte, t lijkt me alleen alles behalve easy om dit zaakje af te stellen en aan te passen op een grotere turbo.

Tuurlijk heeft een Escort een ECU om te chippen, de tijd dat de de injectie systemen nog zonder ECU werkte hebben we al ver achter ons liggen...
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Vr 12 Aug 2005, 15:11    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:

enne, chris, geheimpje tussen ons... er waren ook turbo auto's met carburateur... heb een vermoeden dat dit zooitje met actuators werkte om op druk te reageren (en dan bedoel ik niet je wastegate). Maar iig, het werkte, t lijkt me alleen alles behalve easy om dit zaakje af te stellen en aan te passen op een grotere turbo.



Show me da pics, ben ik wel eens benieuwd naar  Wink

Maximus schreef:
Tuurlijk heeft een Escort een ECU om te chippen, de tijd dat de de injectie systemen nog zonder ECU werkte hebben we al ver achter ons liggen...


Ja klopt, mechanise injectie, man das pas uit de oude doos Rolling Eyes
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Vr 12 Aug 2005, 18:19    Onderwerp: Reageer met quote

Freestyler schreef:
mechanise injectie, man das pas uit de oude doos

Maar na 20+ jaar doet dat het vrijwel zeker nog (ervariing), terwijl ik
dat van sommige moderne auto's nog maar ten zeerste betwijfel...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 12 Aug 2005, 19:58    Onderwerp: Reageer met quote

Jep, toen maakten ze nog degelijk en duurzaam materiaal Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Vr 12 Aug 2005, 20:43    Onderwerp: Reageer met quote

There you go, oude 'super 5 GT Turbo', met gecarbureerde turbo motor...



Smile



en nog een wazige tekening van een vliegtuig motortje met SC en Turbo op een carb Smile
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Vr 19 Aug 2005, 21:52    Onderwerp: Reageer met quote

Lijkt wel een pic van mijn motor ruimte, ik rijd ook zo'n hok.. lol maar ik snap ff nie helemaal goed wat je bedoeld met die actuator's.. wat wil je daar mee regelen (behalve de wase gate dan natuurlijk... ) het principe van de motor blijft nl. hetzelfde, je hebt alleen een overdruk ipv een onderdruk, maar de carb geeft nog steeds benzine op de luchtstroom..
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB