Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| ThunderBunny Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Do 4 Aug 2005, 14:18 Onderwerp: |
|
|
|
Sorry voor mijn taalgebruik
maar ik ben dit ge[MODERATOR-KNIP!] helemaal zat!
ik sla die *** stront auto zometeen helemaal in de poeier!
wat een stront bak bijna een vinger kwijt en dat stront ding wil maar niet goed lopen.
ik raak het ding ook niet meer aan wat mij betreft mag hij op straat wegroesten. _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
|
|
Naar boven |
|
|
| Richard_GTT Forum Admin
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Do 4 Aug 2005, 14:31 Onderwerp: |
|
|
|
Rustig Thunder....rustig....haal adem...
En sterkte met de auto. Tuning wereldje is niet altijd rozegeur en maneschijn, ook tegenslagen horen erbij helaas kerel! maaruh...succes in elk geval! |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Do 4 Aug 2005, 17:39 Onderwerp: |
|
|
|
Wat scheelt er dit keer aan dan? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Richard_GTT Forum Admin
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Do 4 Aug 2005, 17:46 Onderwerp: |
|
|
|
Geen idee...
..maar 't klinkt ernstig . |
|
Naar boven |
|
|
| Crazyass-Girl Newbie
| Geregistreerd op: 2 Augustus 2005 | Posts: 10 | Woonplaats: Sittard |
|
Geplaatst: Do 4 Aug 2005, 19:44 Onderwerp: |
|
|
|
ThunderBunny schreef: |
Sorry voor mijn taalgebruik
maar ik ben dit ge[MODERATOR-KNIP!] helemaal zat!
ik sla die *** stront auto zometeen helemaal in de poeier!
wat een stront bak bijna een vinger kwijt en dat stront ding wil maar niet goed lopen.
ik raak het ding ook niet meer aan wat mij betreft mag hij op straat wegroesten. |
Dit heb ik vaker gehoord van mijn vriend. En die heeft echt vaak zijn handen open liggen als hij bezig is geweest. |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Do 4 Aug 2005, 19:52 Onderwerp: |
|
|
|
Heb 'k nie zoveel last van, heb zoveel ruimte onder de kap dat ik nog naast m'n blok op de grond kan staan _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| ThunderBunny Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Za 6 Aug 2005, 19:16 Onderwerp: |
|
|
|
Dat is waar jesse maar daavoor heb jij ook het meest envoudig blokje dat er zowat is.
vinger zit er nog aan alleen wel met flink wat pleisters.
_________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Za 6 Aug 2005, 19:55 Onderwerp: |
|
|
|
En wat was er nu gebeurd??? _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Di 9 Aug 2005, 12:54 Onderwerp: |
|
|
|
Ok, ik vraag het eens anders...
Met welk gereedschap heb je de kop vastgedraait op het blok? En in welke volgorde heb je de bouten aangedraait en hoe vaak heb je elke bout aangedraait met hoeveel tijd ertussen? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| ThunderBunny Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Vr 12 Aug 2005, 19:45 Onderwerp: |
|
|
|
Wat gebeurd is de fan heeft me tepakken gehad
waar ik dat mee vastgedraait heb met een moment sleutel en alles op de goede volgende en met de juiste aanhaal momenten aan gedraaid.
kunnen maar 2 dingen zijn
A: deze kop is ook verrot, maar lijkt me sterk want dat merk je pas na 1000km rijden. of door de drab in je koelvloeistof ressovoir.
dus dat kunnen we voorlopig nog effe uitsluiten.
en dan blijft over de nokkenstok.
onsteking daar is niets aan te stellen is volledig electrisch
dus kan niets anders zijn. _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 17 Aug 2005, 22:44 Onderwerp: |
|
|
|
Ook een electronische ontsteking is te stellen, door het verdraaien van de CAS (Cam angle sensor)
Drap in je koelvloeistof geeft een kapotte koppakking aan, er kunnen ook dingen met de kop zijn waardoor je geen drap erin hebt, en dat hoeft niet nog 1000 km goed te gaan, als ie nu al gaar zou zijn dan is ie al gaar nu, niet over 1000km...
Ik wil je wel n keer komen helpen anders, maar heb geen vervoer momenteel. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Do 18 Aug 2005, 7:41 Onderwerp: |
|
|
|
Geloof niet dat die de positie sensor op de nokkenas heeft zitten.
Bij mijn weten heeft die een krukas polie sensor (net als op onze 1.6) en die is niet te verstellen. _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Do 18 Aug 2005, 22:14 Onderwerp: |
|
|
|
Freestyler schreef: |
Bij mijn weten heeft die een krukas polie sensor |
En hoe weet je dan in welke slag het blok staat???
Daar moet je eigenlijk de nokkenas-positie hebben...
Is die krukas-sensor niet voor een toerenteller ofzo? _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| ThunderBunny Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Za 20 Aug 2005, 12:04 Onderwerp: |
|
|
|
Uit de vraagbaak:
De C20NE met motronic M1.5.2 multipoint inspuiting is uitgerust met een electronische kernveldontsteking met een inductieve impuls gever aan de krukas.
De C20NE is bovendien uitgerust met een dubbele vonkbobine (DIS) direct ignition system, Het ontstekings en inspuitsysteem zijn volledig met elkaar geintegreerd en zijn onderhouds en afstellings vrij.
hoe je weet in welke slag die staat kan je aflezen op de krukas
maar kun je ook doen door bij de eerste cylinder de bougie er uit te draaien dan kijken of die op het bovenste dode punt staat en dan monteer je het nokkas wiel met inkeping naar boven en dan zou die goed moetten staan maar volgens mij zit ik er steeds een halve of een hele tand naast
en het is bekend dat dat bij opel voor leuke effecten kan zorgen. _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Za 20 Aug 2005, 12:28 Onderwerp: |
|
|
|
probeer het dan eens zo. krukas en nokkenas op positie zetten (door te kijken/ voelen dus) en dan pas de riem erover.
had met de as het probleem dat me dist 1.5 tand van tijd afstond, omdat de krukaspolie te veel speling had en was gaan dansen.
@ saph. de krukas positie sensor, is niet meer dan een "tandwiel" dat een tand mist, geen nokkenas positie sensor nodig dus
En bij een DIS ontsteking branden er altijd 2 bougies tegelijkertijd (1-3 en 2-4 samen) op die manier heb je dus altijd de juiste bougie te pakken. _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
|
|