Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Do 21 Jul 2005, 20:27 Onderwerp: Handmatig dak zwart spuiten |
|
|
|
hoe kan ik het beste plaatwerk spuiten?
Wil mijn dak namelijk hoogglans zwart gaan spuiten, en tevens de A-stijl opnieuw doen.
Nog manieren waarop je dit zo mooi en strak mogelijk krijgt? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Do 21 Jul 2005, 21:46 Onderwerp: |
|
|
|
Ja: laten doen door 'n ervaren spuiter.
Zelf met 'n spuitbusje krijg je het nooit zo mooi als de rest van de auto, en zeker op zo'n groot vlak als het dak gaat dat opvallen. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Do 21 Jul 2005, 21:58 Onderwerp: |
|
|
|
En het is al helemaal lastig omdat het dak ligt, dat spuit veel lastiger met spuitbussn... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Vr 22 Jul 2005, 7:43 Onderwerp: |
|
|
|
Heb wel zo een paar ideetjes ervovor, maar dat leg ik je in maasmechelen wel uit. lult wat makkelijker _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Do 4 Aug 2005, 13:34 Onderwerp: |
|
|
|
Denk dat ik t toch ga laten doen, doe ik als de motor eruit is want ze mogen de motorruimte nu ook meteen hoogglans zwart spuiten.
Nu enkel dit, ik ben dus van plan mijn motorruim compleet leeg te halen en opnieuw te spuiten, kleine puntjes roest zitten daar dus die schuur ik blank alvorens zn nieuwe kleur. Nu hoor ik wel eens kreten als zinc behandelingen en s**t, maar hoe gaat dat nu in zn werk? Is dat gewoon een goedje dat je er voor de grondlak op moet spuiten? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Do 4 Aug 2005, 13:54 Onderwerp: |
|
|
|
jip _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Do 4 Aug 2005, 15:39 Onderwerp: |
|
|
|
Mooi, dat wordt dan gedaan zodat als mn hele auto in de toekomst diamant zwart gespoten kan worden ze t motorruim al niet meer hoeven te doen... scheelt aanzienlijk in kosten
Motorruim zelf wordt dus diamant zwart
Kleurenthema van het blok:
Klepdeksels: Gepolijst aluminium
Sparkcover: Zwart (opdruk wordt wit)
Inlaat spruitstuk: Gepolijst aluminium
Onderblok Zwart
Dynamo, en diverse pompen: Gepolijst aluminium
Pully's: zwart
Distributiekap: zwart met de opdruk wit
Slangen en moffen: zwarte siliconeslangen
slangklemmen, beugeltjes en al dat klein spul: Chroom
Reservoirtjes: Zwart en hun dopjes rood
Intercooler piping: Gepolijst aluminium
Electronica kabels probeer ik zoveel mogelijk buiten het zicht weg te werken
Accu gaat naar kofferbak (compensatie van de gewichtsverplaatsing V/A)
Olieslangen van turbo en olie koeler worden vervangen door exemplaren met mantels van gevlochten staal. (niet die overschuif manteltjes van 5 euro).
Als alles toch uit elkaar licht vormen deze dingen niet veel meer onkosten dan dat t al allemaal kost, maar het ziet er zoveel beter uit, en geeft de auto de 'new' look terug die hij verdient na alle pech die hij gehad heeft. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Do 4 Aug 2005, 17:37 Onderwerp: |
|
|
|
Als ik jou was zou ik over de kleur nog 'ns goed nadenken, desnoods photoshoppen...
In 1 maand tijd heb ik 't van Ferrari rood via wit met blauwe parelmoerglans naar diamandzwart zien gaan, volgens mij weet je zelf nog nie wat je wil
Mooie look van het motorruim overigens, alleen zou je wel je hoofdaccu naar achteren plaatsen? Je komt hele lange kabels naar je startmotor te trekken dan die met hun dikte door de cabine naar voren moeten, en zo nog meer kabels.
Eveneens kom je achterin een afgesloten accubak aan het maken met ventilatie naar buiten toe.
Da's allemaal handig voor 'n tweede accu voor audio maar voor de hoofdaccu zou ik 't persoonlijk niet doen, spuit 'm voor mijn part ook in 't kleurenthema van het blok _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Za 6 Aug 2005, 0:08 Onderwerp: |
|
|
|
Die moeten toch naar achter, anders moeten ze ooit voor een versterker naar achter.... en voor diens versterker... zal misschien wat werk zijn maar de engine bay wordt er ook weer een stuk cleaner van worden _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 6 Aug 2005, 0:28 Onderwerp: |
|
|
|
En als we 't hele blok naar achteren doen? Wordt ie nog wat cleaner van
Bedoel maar wat maakt die accu nou uit, is 1 van die dingen die mij nou totaal nie in de weg zouden staan, is dat echt 't werk waard?
Jouw motorruim is gevuld, ga dan geen gaten creëren _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Za 6 Aug 2005, 8:07 Onderwerp: |
|
|
|
Jesse, dat heet gewichts verdeling.
Het zwaartepunt meer naar het midden verplaatsen, verbeterd het weg gedrag van een auto (vooral in de drift) _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Ma 8 Aug 2005, 6:40 Onderwerp: |
|
|
|
Juist, het is compensatie...
De RB20DET is ietsje zwaarder dan de CA18DET, dit verplaatst dus de gewichtsverhouding zijn zwaarte punt naar voor toe.
De versnellingsbak is ook ietsje zwaarder maar die ligt toch vrijwel in t midden en maakt niet zo heel veel uit dus.
Wanneer ik nu de accu van voor naar achter verplaats (accu is zwaar) gooi ik dus weer wat kilo's van voor naar achter toe waardoor ik weer dichter bij mijn 50/50 verhouding kom. En zoals friso al zegt, voor in de drift is dat ideaal.
Om nog beter bij mijn 50/50 te komen zal er ook ooit nog een carbon motorkap komen. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Ma 8 Aug 2005, 7:52 Onderwerp: |
|
|
|
Maximus schreef: |
En zoals friso al zegt, voor in de drift is dat ideaal.
|
En bedankt....... _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Di 9 Aug 2005, 12:43 Onderwerp: |
|
|
|
oeps sorry... de koorts stijgt me naar mn hoofd Zoals FREESTYLER al zei moest dat dus zijn _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|