Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| HoRIZoN Newbie
| Geregistreerd op: 7 Mei 2005 | Posts: 23 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 27 Jul 2005, 21:33 Onderwerp: twijfelvraagje verlaging |
|
|
|
Het word tijd voor een verlaging!
Ik twijfel wel nog, kweet heir echt nie veel over.
Ik kan een tweedehands setje (1500 km) kopen , een kw variante II setje, dus regelbaar in hoogte en hardheid.
Nu heb ik ergens gelezen dat, vanaf -40mm je al het een en ander moet wijzigen, stabilisatorstang ofzo ziets.
wa heeft het dan nut om 900 euro voor da setje uit te geven (kost zoveel van die tweedehands set) als je toch nie echt laag kunt.
enig voordeel is dan dat je da zelf kunt regelen, maard an kan ik evengoed een gewoon veren setje kopen van -40mm en da gewoon zo laten zitten, hoef dan nie geregeld.
of een kw variante I schijnt da da nieuw iets van 800 euor kost?
wa zouden jullie doen? |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 27 Jul 2005, 22:59 Onderwerp: |
|
|
|
Stabilisatorstang is niet persé nodig hoor...
Als je 40mm verlaagd is het wel aan te raden om niet alleen veren te nemen, maar een complete set van veren EN schokbrekers... Maar ik neem aan dat die 2dehands set ook een complete set is, aan de veren is immers niks te regelen
Als dat een erg mooie set is kun je ervoor gaan, enige probleem is dat je moeilijk kunt controleren of de set werkelijk nog in zeer goeie staat is. En een half versleten set kopen is zonde van 't geld.
Stabilisatorstang kan altijd nog, je auto zal hier nog wat stijver van worden en de wegligging nog wat beter. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Do 28 Jul 2005, 7:04 Onderwerp: |
|
|
|
Tot 40 mm verlaging kun je rijden met stock onderdelen (dus schokdempers, stabs etc)
Ga je lager kom je er niet onderuit om de shocks mee te vervangen, gewoon omdat die de druk dan niet aan kunnen.
Ga je echt extreem laag (60 of zelfs 80 mm of nog lager), dan kom je inderdaad je stabs mee te vervangen.
Wat je zowiezo moet doen als je de auto verlaagd hebt (ongeacht hoogte) is de auto opnieuw laten uitlijnen. Je verplaatst dan namelijk het wiel tov de spoorstangen en die moeten dan opnieuw afgesteld worden.
En van wat ik kan zien is het setje compleet, volledig instelbaar en haast als nieuw, dan is 900 euries een goede prijs (ok het blijft veel geld, daar niet van. Maar het is het waard).
En als je wil weten of het in de juiste verhouding is, zoek dan eens verlagings veren en ingekorte schokdempers op, kijken of de prijs er dan veel vanaf ligt. Maar let dan wel op dat het setje hierboven instelbaar is, en dat andere dan niet. _________________ Ride to be original, try to be unique.
Laatst aangepast door Freestyler op Do 28 Jul 2005, 7:15, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Do 28 Jul 2005, 7:05 Onderwerp: |
|
|
|
_________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Richard_GTT Forum Admin
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Do 28 Jul 2005, 17:20 Onderwerp: |
|
|
|
'k Rijd ook met -40mm rond, alleen veren. Gaat prima inderdaad. |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Do 28 Jul 2005, 18:36 Onderwerp: |
|
|
|
'k heb zelf ook 40mm verlaagd (niet verstelbaar), en gekozen voor 'n complete set schokbrekers en veren.
Vind 't toch de wegligging zeker ten goede komen t.o.v. alleen veren. De schokbrekers zijn immers korter en op de nieuwe hoogte gemaakt.
Als je voor alleen veren kiest met je stock schokbrekers, doe dit dan alleen als je schokbrekers nog in zeer goeie staat zijn en hou rekening met snellere slijtage van de schokbrekers. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Do 28 Jul 2005, 19:17 Onderwerp: |
|
|
|
Jesse schreef: |
Als je voor alleen veren kiest met je stock schokbrekers, doe dit dan alleen als je schokbrekers nog in zeer goeie staat zijn en hou rekening met snellere slijtage van de schokbrekers. |
Helemaal mee eens.
[mierenneuk modus]
schokbreker = veer (breekt de schok)
schokdemper = demper (dempt de beweging van de veer)
[/mierenneuk modus] _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Richard_GTT Forum Admin
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Vr 29 Jul 2005, 10:29 Onderwerp: |
|
|
|
Jesse schreef: |
'k heb zelf ook 40mm verlaagd (niet verstelbaar), en gekozen voor 'n complete set schokbrekers en veren.
Vind 't toch de wegligging zeker ten goede komen t.o.v. alleen veren. De schokbrekers zijn immers korter en op de nieuwe hoogte gemaakt. |
Zal ongetwijfeld beter zijn, dat spreek ik niet tegen. Bedoel alleen dat het met de stock dempers, mits ze in goeie staat zijn, ook prima gaat.
Jesse schreef: |
Als je voor alleen veren kiest met je stock schokbrekers, doe dit dan alleen als je schokbrekers nog in zeer goeie staat zijn en hou rekening met snellere slijtage van de schokbrekers. |
Snellere slijtage zul je gelijk in hebben ja, dat dan weer wel. |
|
Naar boven |
|
|
|
|