Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Do 30 Jun 2005, 22:03 Onderwerp: Hoe spoor je een sporadisch defect op? |
|
|
|
Al een tijdje heb ik last dat de zekering van m'n alarmlichten eruit klapt als ik deze gebruik. Probleem is dat steeds als ik alles meet en test alles gewoon werkt, en heb ik ze een keer nodig en ik let even niet op... PATS... zekering kapot
Ook met de gewone knippers gebeurt het soms (aparte zekering), maar echt heel zelden. Maar vanavond wel weer... Auto teruggehaald van de garage en ja hoor, geen knippers... Zekering weer door...
Vervangen en de hele reis zonder problemen gebruikt.
Hoe spoor je zo'n probleem op? Heb al keer op keer alles doorgemeten maar zonder iets te vinden, en het gaat vaak lang goed voordat ie weer doorspringt... Maar het gebeurt wel steeds...
Heb sinds kort ook probleem met alarmlichtbekabeling van mijn alarm. Deze heeft 2 kabels, eentje voor linkercircuit en eentje voor rechtercircuit. Eentje doet 't niet meer en 'k vraag me af of dit mogelijk iets met voorgaande te maken kan hebben...?
Bijkomend probleempje is dat de schroeven van de alarmlichtschakelaar doorgedraaid zijn... Als ik die uitboor krijg ik dus nooit de schroefdraad meer eruit _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Do 30 Jun 2005, 22:25 Onderwerp: |
|
|
|
Schakelaar demonteren zou je kunnen proberen met een Dremel: de kop afslijpen,
hopelijk hou je dan een "pen" over die je met een tang kunt uitdraaien...
Sorry, maar weet even niet meer hoe dat zat bij mijn Escort...
Wel goed koelen trouwens, anders kan er vanalles smelten!!!
Jouw probleem klinkt mij eigenlijk als een rammelende kortsluiting...
Zeker in combinatie met de knippersturing die het niet goed doet
zou ik DIE bekabeling maar eens goed nakijken.
Ik denk dat er een kabel door is geschuurd ofzo en dat die af en toe massa
maakt... En dat de kabel nu echt DOOR is ipv alleen de isolatie eraf...
Als je ScotchLocks gebruikt hebt kan het al zoiets lulligs zijn als
het "klepje" dat omhooggesprongen is. DAT ken ik uit ervaring... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Do 30 Jun 2005, 23:38 Onderwerp: |
|
|
|
Maar weer eens verder zoeken dan... Vervelend geval!
ScotchLocks gebruik ik heel bewust niet, heb genoeg alarmen gezien afgelopen maanden die enkel met ScotchLocks gemonteerd waren en meer niet dan wel werkten wegens slechte contacten... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| williamrtd Advanced Member
| Geregistreerd op: 4 Januari 2004 | Posts: 541 | Woonplaats: rotterdam |
|
Geplaatst: Vr 1 Jul 2005, 14:47 Onderwerp: |
|
|
|
met een dolgedraaide schroef doe ik meestal (als het het schroefdraad is) een kniptang eronder "knijpen" dan komt de schroef meestal iets omhoog en gaat met langzaam draaien er wel uit...en als de kop van de schroef dol is, een iets grotere platte schroevendraaier erin slaan met een hamer en voorzichtig op te draaien.... en die sluiting, misschien kun je proberen om het lampje een beetje te bewegen als het aanstaat, misschien dat het net een beetje sluiting maakt....maar dat laatste is een echte gok.... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| ThunderBunny Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Vr 1 Jul 2005, 20:32 Onderwerp: |
|
|
|
Ik weet dat het een rot klus is maar in jou geval zou ik me niet lekker voellen voordat ik zeker weet dat er geen kabel beschadigd is.
alle kabels van de knippers nakijken of er geen isolatie stuk of broos is.
wat ook nog eens voor wil komen vooral bij wat oudere auto's zoals die van jou is een massa lus/probleem. zie je wel vaker dat wanneer men remt bv de achterlichten uitgaan
dat die knipper van het alarm het niet meer doet zal voor 99% te maken hebben met je knipperlicht probleem.
heb mijn alarm al gedemonteert en het is een pic controller die dat stuurt dus ik ben bang dat je die uitgang in de pic opgeblazen hebt.
maar duidelijk is dus dat er ergens een ontoelaatbare stroom gaat lopen met als gevolg plof zekering.
zet eens een ampere meter er tussen moet wel in serie maar dan kun je gaan kijken op welk punt de ontoelaatbare stroom gaat lopen
je moet dus van af de richting aanwijzer in je dash tot de lampen alles gaan checken. _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
|
|
Naar boven |
|
|
| ThunderBunny Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Vr 22 Jul 2005, 20:28 Onderwerp: |
|
|
|
En ben je er al mee bezig geweest en al wat verder gekomen? _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 24 Jul 2005, 14:28 Onderwerp: |
|
|
|
Laatste tijd niet meer mee bezig geweest nee... Maar dat komt wel.
Mijn punt is gewoon dat het soms maanden goed gaat, en dan kan ik wel overal in het hele systeem gaan meten met een ampèremeter maar als het nu goed gaat zal ik geen donder meten...
Na de eerste keer heb ik dit namelijk wel al gedaan, ook zonder resultaat en toen ging het ook weer 4 maanden goed toen de nieuwe zekering erin zat.
Denk dat ik het hele systeem eens moet nalopen en alle bekabeling van dashboard tot elke lamp, in de schakelaar, en naar de connector voor de trekhaak controleren op beschadigde isolatie of ergens blootliggende adertjes die 'n massapunt kunnen raken.
Heb eens iets dergelijks gehad met mijn achtermistlamp, die kreeg ik niet meer uitgeschakeld toen. Bleek te liggen aan het LEDje IN de schakelaar, die was beetje verdraaid en vormde een bruggetje waardoor die in serie met de mistlamp kwam te staan en beide dus aan bleven _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|